C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ja, knap lastig bijgeluiden in je wagen. Zowel voor jezelf als voor je dealer die er naar op zoek moet. Ik heb hem ook 2 maal mogen binnendoen voor enige lichte bijgeluidjes.
Hij (of was het ook weer zij?) is overigens ook zo mooi stil, en dan gaat ieder piepje of kraakje ook zo hard opvallen.
Het eerste was een trilling op slechte weg uit het ter hoogte van het stuur, bleek de airbag te zijn. Daar was een interne nota van en dat hebben ze keurig opgelost (door ergens viltjes achter te kleven) :smt023 .
En onlangs ging er ergens iets mee trillen zo rond de 2000 tr/min, iedere keer in de file werd ik er zot van :smt080 .
En ook daar heeft de dealer snel en goed :smt038 een oplossing voor gevonden, het bleek een leiding van de airco te zijn die ergens raakte. Ik heb er toen trouwens een apart draadje over geplaatst

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=9044" onclick="window.open(this.href);return false;"
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
V-zesserke schreef:Hij (of was het ook weer zij?) is overigens ook zo mooi stil, en dan gaat ieder piepje of kraakje ook zo hard opvallen.
Inderdaad vreselijk irritant dat ze zo stil zijn :lol: . Bij het afhalen net na de levering hoorde ik ook een kriepend geluid in de bochten. Bleek dat de nieuwe bijgeleverde sleutelhanger te zijn die hing te bengelen.... :smt164
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mei 2011 23:35
Auto: C5 Tourer airdream
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 21000
Kleur: metallic zilvergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Kleine update van m'n situatie : mijn afspraak met de garage is verplaatst naar 7 juni. De technieker die zich met deze zaken bezighoudt is ziek.
Ondertussen zijn me volgende zaken ook nog opgevallen ivm de krakende deuren : als hij lang in de zon heeft gestaan, dan zijn de deuren terug stil. rij ik er 's avonds mee, als het terug wat koeler is, dan herbegint de handel weer. als het regent en ze zijn kletsnat, zijn ze ook stil.
Dus het heeft met uitzetten en inkrimpen te maken. Hopelijk kan het verholpen worden dat ze bij alle temperaturen stil blijven.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik hoor heel af en toe ook wel ergens eens iets tikken, maar algemeen genomen ben ik enorm enorm tevreden over de afwerkingskwaliteit.
Ik las gisteren een vergelijkende test van oa C5 en 508, en beiden werden afgekraakt omwille van hun matige afwerking.
Als ik mijn C5 vergelijk met dat duitse hok met blauw-wit logo, dan moet ik toch echt wel opmerken dat de C5 duidelijk mooiere materialen gebruikt.

Maar bijgeluiden zijn idd zeer storend als je er gevoelig voor bent.
Hoe stiller de wagen hoe meer dit opvalt natuurlijk.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
gvwijnen schreef:Ik las gisteren een vergelijkende test van oa C5 en 508, en beiden werden afgekraakt omwille van hun matige afwerking.
Waar las je dit? In een BMW-brochure? :lol: Zelfs de grootste negativos over Franse wagens zijn het erover eens dat de afwerking van een heel hoog niveau is, zelfs aan de overkant van het kanaal, waar de fransen toch cheese-eating surrender monkeys (dixit Clarkson) zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=ybKpFvpvWsA" onclick="window.open(this.href);return false;
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
In de laatste nieuwe autogids, vergelijkende test passat-C5-508-Insignia-Laguna ;)

In de gedetailleerde testen van ditzelfde magazine is men wel zeer lovend over het lage verbruik, goede comfort, aangename weggedrag en goede afwerking. ;)

Het verbaasde mij een beetje, want algemeen gezien is dit toch een vrij objectief magazine.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mei 2011 23:35
Auto: C5 Tourer airdream
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 21000
Kleur: metallic zilvergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo iedereen,

Toch nog even mededelen dat ze in de garage blijkbaar de problemen hebben kunnen oplossen. Het kraken van de deuren was wel interessant en misschien kan ik hiermee nog wel iemand helpen : de technieker heeft een hele rit gemaakt met me om de geluiden te kunnen identificeren en traceren. Bij m'n eerste beschrijving van de geluiden had ie al een idee wat het zou kunnen zijn, en blijkbaar had ie 't bij het juiste eind. Hij had een spuitbusje bij zich. Blijkbaar kwam het gekraak van de rubbers van de deuren die te droog staan en over elkaar wrijven bij rolbewegingen. Niet het raammechanisme of de sloten, zoals ik aanvankelijk dacht. Eenmaal alle rubbers ingespoten met "rubberspray" was de auto terug stil. Behalve het ratelende dingetje in het dashboard. Ik heb de technieker niet meer teruggezien die avond toen ik m'n auto ging ophalen, maar het euvel was ook wel opgelost. Dus bij deze een pluim voor garage Traisnel in Diksmuide.
Die rubberspray is trouwens vrij te koop in de handel. Ik ga me er alvast een busje van aanschaffen in geval het ooit zou terugkomen in de toekomst.

groeten
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Mooi zo, er zijn nog echte stielmannen. Als je nog aan de weet kan komen wat het geratel in het dashboard was, post het hier dan nog even. Misschien toch nuttige hulp voor anderen en daar doen we het toch voor hé ;) .
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mei 2011 23:35
Auto: C5 Tourer airdream
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 21000
Kleur: metallic zilvergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
En hier ben ik terug met hetzelfde probleem. Na een hele poos van van m'n probleem van krakende deuren (deurrubbers) verlost te zijn geweest, zijn ze er terug. En nu helpt de rubberspray niet meer. De rubbers absorberen het goedje niet meer. Na inspuiten, is het kraken er nu na drie dagen reeds weer. Ik denk dat ik ga Citroën belux aanschrijven en een expert vragen om het probleem te bekijken, want van de garage hebben ze ook geen idee hoe ze het nog kunnen voorkomen. Er zijn nog geen gevallen van krakende deuren bekend bij de C5 ph3 vertelden ze me. Tenzij iemand hier iets meer zou weten ?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mei 2011 23:35
Auto: C5 Tourer airdream
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 21000
Kleur: metallic zilvergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Update situatie. Ondertussen heb ik een tevredenheidsenquête van Citroën ontvangen en ingevuld. Mijn blijvend probleem ook nog eens duidelijk aangehaald erin. Vanmorgen gebeld naar de dealer voor een nieuwe afspraak om dit verder te bekijken. Maar het antwoord was dat er geen oplossing is voor mijn probleem. En daar sta je dan... behoorlijk pissig ! :evil:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Mijn vorige C5 (PHII) had ook last van krakende rubbers. Er is een hele topic over.
Mijn remedie was de rubbers in te spuiten met zuurvrije vaseline, dan was ik er weer een hele poos vanaf.
Vr. gr.
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
Plaats reactie