Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Olielekkage bij aandrijfas
Auteur |
Bericht |
lccky
|
 Re: Olielekkage bij aandrijfas
Vandaag de auto op de brug gehad en de olie punten gecontroleerd.
Ik kan niet echt iets vinden dan de al eerder lekke hydrauliek leiding. Alles vanaf de aandrijfas is wel nat maar die leiding kan natuurlijk ook spatten. Om dat te voorkomen heb ik wat mantelbuis om de leiding geplaatst en zal ik nog een keer op de brug moeten om dit te controleren.
Het is schone dunne olie dus ik verwacht eigenlijk niet dat het de bak of motor zal zijn.
Afwachten maar weer...
|
21 mei 2011 12:25 |
|
 |
lccky
|
 Re: Olielekkage bij aandrijfas
Zo, dat was een lange wacht... Maar hier is de update!
Afgelopen weekend flink gesleuteld en volgens mij zijn mijn problemen nu opgelost (duimen!).
Die dunne olie kwam uit een gebroken retourleiding van de vering voor. Die olie trof ik aan toen ik een keer met 2 wielen op het trottoir stond dus ik neem aan dat eea dan wat actiever is.
De zwarte olie moet toch langs de as gekomen zijn. Er zit daar wel een keerring (Keerring van de linker aandrijfas), ik weet alleen niet zeker of die transmissieolie keert. Die bak hebben we namelijk meteen maar leeg gemaakt want die begon wel heel rottig te schakelen.
Dus nieuwe transmissieolie, ook maar een keer gespoeld trouwens, en nieuwe motor olie en een oliefilter. Ik rijd er nu weer een paar dagen mee en zo te zien is alles nog droog. Schakelt meteen wel een stuk beter.
Het zweten van de stuurbekrachtiging heb ik nog wel, als dat erger wordt moet ik er toch aan geloven.
Bedankt voor alle hulp! (En dank aan JW voor de tekening!)
|
12 okt 2011 22:48 |
|
 |
|