V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Gezien de parkeer perikelen bij ons voor de deur, ben ik me aan't oriënteren op aftermarket PDC. Nu heb ik mijn sigaretten aansteker al permanent in gebruik voor mijn telefoon en zijn er diverse sets welke de (led)displays vragen direct aan te sluiten op de spanning. Weet iemand hoeveel stroom zo'n (led)display trekt en in hoeverre dit consequenties kan hebben? Ik wil het eigenlijk niet met alleen een BIP signaaltje doen.
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
kun je toch aftappen van je achteruit rij verlichting..
zo werkt het bij mij ook...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Klopt, maar ik ben aan't kijken naar een draadloos systeem, waarbij de display unit niet direct aan het kastje met de sensoren zit. Ik ben niet zo handig dat ik mijn halve wagen open kan schroeven om een draadje van achter naar voor te leggen :oops:
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 mar 2009 18:14
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Locatie: Tilburg
Ik wil niet l#llig doen maar als een draadje trekken boven je pet gaat, zou je dan wel een gatenboor in je bumper zetten :?: :roll:
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Het is niet zozeer het trekken van het draadje, maar meer het netjes wegwerken ervan.
Als ik ergens een gruwel hekel aan heb, zijn het losse draadjes door de auto ;)
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja ik heb de display verstopt onder de hoedeplank..
wilde die niet in het interieur...
de piepjes zijn genoeg
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2010 18:35
Auto: C5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
Ben het met de vorige opmerkingen eens, solderen dat is de oplossing. De kniplocks zijn handig snel te monteren maar geven na korte tijd vaak al problemen. Voor die enkele keer dat ik ze monteer doe ik het altijd als volgt, Ik knijp het ding vast, maak hem daarna open en buig hem iets uit elkaar, spuit er een klodder montage kit in en knijp de boel weer dicht. Als je na uitharding de verbinding bekijkt is hij veel steviger en vocht dicht.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jun 2012 23:44
Auto: C5 berline
Opties: Alleen als mijn vrouw meerijdt.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 088891
Productienummer: 10721
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 380000
Kleur: KRS - Vert Galant
Locatie: Castricum
Ik heb even zitten rondgluren op het forum en wil volgende maand een Parrot MKi-9100 inbouwen. Om het hele verhaal niet weer in een nieuw topic te bouwen vraag ik het hier maar eerst; is het nou zo dat ik gewoon de (basis-)set MKi-9100 koop en dan gewoon de ISO stekkers gebruik, behalve de gestuurde + en eventueel de - ook van de sig. aansteker voorin ?

Het gaat hier over een ph1 en een iPhone 4. De telefoon zit op een goed bereikbare plek in de auto, en eigenlijk hoef ik die hele display er niet bij te hebben (MKi-9000) als het aan mij ligt, maar ik heb begrepen dat de bediening via de iPhone zelf niet mogelijk is bij Parrot ?

Verder gebruik ik Waze als navigator op mijn telefoon, wordt de muziek ook gewoon ge-mute via Parrot ?

Als dit teveel vragen zijn wil ik met alle liefde alsnog een apart topic openen, omdat mijn vragen wellicht iets te specifiek zijn en niet allemaal over inbouw gaan ....
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Eh, sitroone, spuitkit is niet vochtdicht hoor. Het is zo hygroscopisch als de pest. Een echte amp tang op een echte amp verbinding met de juiste lengte blank draad knijpt de draad én de isolatie met zijn 2 bek met 2 rijen vast. Wil je het nog degelijker krimp er dan krimpkous omheen. Solderen is leuk ,aar de volgende breuk is dan op de rand van het soldeersel, en eerder dan amp gebruiken op de juiste manier.
Groetjes,

Jos


Jos Okhuijsen
Ukonjärventie 141
99801 IVALO
Finland

+358405007853

Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
Even een oud topic naar voren halen...

Aangezien ik DRL's wil gaan aansluiten en deze wil laten schakelen, zou het mooi zijn als ik 1 van deze (4) ongebruikte draden kan gebruiken. Ik heb net al even bij de zekeringkast gekeken, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen (tijdens een eerste korte blik).

Zijn de foto's van de topic starter nog ergens beschikbaar?
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
of heeft iemand nog tips waar ik 2 draden van 1.5 mm2 á 2.5 mm2 naar binnen kan trekken?
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
MvantLoo
MvantLoo
Heeft er iemand een kopietje van de plaatjes van de originele post ?? :smt198
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik heb de plaatjes weer neergezet ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
MvantLoo
MvantLoo
Je maakt me wel erg blij vandaag zeg :D
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb extra 12v nodig in mijn pug 607 van 2003, eens benieuwd of deze werkwijze ook lukt.

Maar het feit dat dit om de eco mode heen gaat, heeft mij wel aan het denken gezet. Wat als ik 12v van de radio aftak (het is voor een FM transmitter die rechtstreeks op de radio zit info).
Plaats reactie