Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Auteur |
Bericht |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Goedenavond,
Zoals jullie wellicht in mijn voorstel topic hebben gelezen ben ik aan het overwegen om een C5 HDi aan te schaffen (2003 2.0 HDi 110 PK SX Break, handgeschakeld.
Nu lees ik wat dingetjes over roetfilters etc, en ik vroeg me dus af ofdat alle C5'en een roetfilter hebben of dat het pas vanaf een bepaald bouwjaar in gebruik werd genomen.
Tevens vroeg ik me ook af ofdat alle C5'en rijden op zgn Eolyse.
groeten,
Bob
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
02 mei 2011 17:50 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Niet elke C5 heeft een roetfilter. Sommige 2.0 HDI's hebben, voor zover ik weet, dat roetfilter niet.
Als je achter het VIN nummer kan komen, kunnen medeforummers zien welke motor precies in jouw C5 zit. En dus of dat roetfilter er al dan niet op zit.
Groeten,
Hendrik
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
02 mei 2011 17:58 |
|
 |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Dat VIN nummer zal ik zeker even checken, als het allemaal goed gaat, ga ik woensdag even een kijkje nemen/ritje maken.
Stel dat de auto nu wel een roetfilter heeft, is dat ook makkelijk te zien (zit dat ding bij de uitlaat bijvoorbeeld?) En moet er dan ook van dat Eolyse spul in?
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
02 mei 2011 18:09 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Of het roetfilter zichtbaar is ... euh Ik ben geen eolyse-specialist. Eolyse zit in een apart tankje en wordt met enige regelmaat ingespoten in het systeem. Ik meen dat je eens in de 80.000 km Eolyse moet laten bijvullen.
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
02 mei 2011 18:21 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Net voor de demper zie je een gewafeld aluminium bakje, daarin zit de eolyse-installatie voor het roetfilter. Overigens als er een roetfilter onder de auto zit kan het ook nog voorkomen dat dit filter niet erkent wordt door de RDW. In de voertuiggegevens staat dan : GEEN
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
02 mei 2011 18:49 |
|
 |
james
V.I.P.
Geregistreerd: 13 mei 2008 09:46 Berichten: 959 Woonplaats: belgie,ergens in de vlaanders!
Auto: c3 1.4 hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85500
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
aaaaaaa daar zit dat ,weet ik ook weer 
_________________ grtz,Lorke
|
02 mei 2011 19:09 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Bobi , een 2.0 Hdi 110pk uit 2003 heeft nooit een fap filter, en dus ook geen eolyse  ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
02 mei 2011 19:21 |
|
 |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Dank voor de antwoorden zover! Om eerlijk te zijn hoop ik dat er ook geen roetfilter op zit, want wat er niet opzit kan ook niet stuk Kan trouwens niet wachten tot woensdag! Dan gaan we even een kijkje nemen bij de auto, en ik heb sinds de XM geen Citroën meer gereden met Hydractive dus ben erg benieuwd!
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
02 mei 2011 19:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Enkel de nieuwe 2.0 HdiF met 136 Pk ( en meer ) heeft een fap ... deze is niet in de Ph1 geleverd .... Enige Ph1 diesel met fap is de 2.2 Hdi
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
02 mei 2011 19:36 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
maar uitkijken... de ph2 met de 136pk heeft pas de roetfilter std vanaf begin of medio 2006 gekregen...
|
02 mei 2011 21:29 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Misschien een beetje offtopic, maar ik kan je de 2.0 HDi (110 pk) in het eerste model aanraden hoor. Echt een goede motor naar mij mening, sterk zat, ook goed om een aanhanger mee te trekken, en vooralsnog betrouwbaar.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
03 mei 2011 07:42 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Ik heb de 2.0HDi110 motor in een Xantia gehad en die was echt superlekker, zuinig (>1:16) en snel. Maar dat is met de C5 icm die motor wel ietsje minder, vandaar dus dat ik 2.2HDi rij. Citaat: Om eerlijk te zijn hoop ik dat er ook geen roetfilter op zit, want wat er niet opzit kan ook niet stuk . Het roetfilter is een voordeel, voor je omgeving, maar ook voor de achterkant van je auto.  Vanaf 2003 is het interval als 120dkm en later werd dat nog langer. Stuk kan het niet, het is een "dom" ding, het kan hooguit vol raken (op leeftijd). BTW de 2.0HDi136 is er vanaf het begin (aug2004) met roetfilter, maar door beperkte roetfilter productie was hij er ook zonder. Vanaf 2006 was er voldoende capaciteit om ook de 2.0HDi136 bva6 te gaan leveren. Verder zeg ik wat ik altijd zeg: als je in de markt bent voor een 2e hands C5 kun je het beste gaan voor de ruimste uitrusting (dus exclusive, anders difference oid). De marginale meerkosten van zaken als parkeerhulp heb je er snel uit, het blijft nml een onoverzichtelijk gevaarte. Citaat: Als je achter het VIN nummer kan komen, kunnen medeforummers zien welke motor precies in jouw C5 zit. In het VIN zit de motorcode (bijv RHZ, XFX of 4HX) en daarmee ligt dus ook vast wat er voor vermogen uitkomt en wat voor uitlaatgasbehandeling in zit. Het VIN begint met VF7 (=Citroën) dan een code van zes karakters: XXYYYY, waarbij DE staat voor de C5 break Ph.I Break phase I --------------- 1.8 16v BVM5 (EW7J4) : DE6FZB, DE6FZC 2.0 16v BVM5 (EW10J4) : DERFNC 2.0 16v BVM5 (EW10J4 dépollution INF, à partir de 2003) : DERFNB 2.0 16v BVA4 (EW10J4) : DERFNF 2.0 16v BVA4 (EW10J4 dépollution INF) : DERFNE 2.0 HPi BVM5 (EW10D) : DERLZB V6 BVM5 (ES9J4S) : DEXFXC V6 BVA4 (ES9J4S) : DEXFXF 2.0 HDi BVM5 (DW10TD) : DERHYB =90pk2.0 HDi BVM5 (DW10ATED) : DERHZB =110pk2.0 HDi BVA4 (DW10ATED) : DERHZE =110pk2.2 HDi BVM5 (DW12TED4) : DE4HXB =136pk, roetfilter2.2 HDi BVM6 (DW12TED4) : DE4HXG =136pk, roetfilter2.2 HDi BVA4 (DW12TED4) : DE4HXE =136pk, roetfilterhiervan heeft dus alleen de 2.2Hdi een roetfilter. Phase.II lijst: viewtopic.php?p=100739#p100739" onclick="window.open(this.href);return false; nog wat info: viewtopic.php?p=295128#p295128" onclick="window.open(this.href);return false; Citaat: ik heb sinds de XM geen Citroën meer gereden met Hydractive dus ben erg benieuwd! Het Hydractive van de Xm is qua functonaliteit alleen te vergelijken met het Hydractive 3PLUS van de C5 (dwz met variabele veerkarakteristiek) Dat heeft een 2.0HDi110 niet, die heeft "simpel HA3", zonder var. veerkarakteristiek; herkenbaar aan de sportknop bij de bediening van de veerhoogte.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
03 mei 2011 14:33 |
|
 |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Wow wat een berg informatie! Bedankt voor je reply. EvilTwin schreef: Het roetfilter is een voordeel, voor je omgeving, maar ook voor de achterkant van je auto.  Vanaf 2003 is het interval als 120dkm en later werd dat nog langer. Stuk kan het niet, het is een "dom" ding, het kan hooguit vol raken (op leeftijd). Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, een beetje egoistisch van mij om zo te denken maar ik heb een history met Fiat's en daarmee is mijn ervaring dat alles wat als optie of extra erop zit, ook gegarandeerd naar de knoppen gaat  Daarintegen zal ik mijn carbon footprint wel op een andere manier proberen te verminderen  EvilTwin schreef: Verder zeg ik wat ik altijd zeg: als je in de markt bent voor een 2e hands C5 kun je het beste gaan voor de ruimste uitrusting (dus exclusive, anders difference oid). De marginale meerkosten van zaken als parkeerhulp heb je er snel uit, het blijft nml een onoverzichtelijk gevaarte. Ja kun je daar misschien iets meer over zeggen? Overal lees ik termen zoals ligne prestige, exclusive, difference, essentiele etc. maar de auto waar wij voor gaan kijken is een SX. Gebruiken ze in andere landen andere termen? Ik kan me voorstellen dat ze in Finland liever zo weinig mogelijk Franse woorden willen gebruiken, ze kunnen het woord Peugeot nog niet eens goed uitspreken (klinkt ongeveer zoals pee-joo-gay-ot.  EvilTwin schreef: Het Hydractive van de Xm is qua functonaliteit alleen te vergelijken met het Hydractive 3PLUS van de C5 (dwz met variabele veerkarakteristiek) Dat heeft een 2.0HDi110 niet, die heeft "simpel HA3", zonder var. veerkarakteristiek; herkenbaar aan de sportknop bij de bediening van de veerhoogte.
Ok dat is duidelijk. Ik had inderdaad nog wat vragen over de HA maar die heb ik in een ander topic gesteld. De auto is toch wel handmatig in hoogte te verstellen neem ik aan? Ik heb verder geen behoefte aan variabele dempingsinstellingen of rijkarakterastieken, het gaat mij meer om het hoog-laag verhaal ivm veel sneeuwval etc.
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
03 mei 2011 18:10 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
Een sx staat ongeveer gelijk aan de ligne prestige uitvoering ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
03 mei 2011 18:56 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Hebben alle C5'en op diesel een roetfilter?
SX is idd Ligne Prestige, het betekent ook dat zaken als Pack Parking (PDC), leer, navi of elekt stoelen optioneel beschikbaar waren. Dus je kunt bij een 2e handsje mazzel hebben dat er leuk spul op zit.
Geen ESP/ASR echter, dat zou ik in Finland wel cruciaal vinden.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
03 mei 2011 19:56 |
|
 |
|