Ik had al even een korte zoektocht gedaan maar kon ze snel geen topic vinden over het wassen en verzorgen van je auto.
Ik heb een beetje een rare afwijking; telkens als ik niets te doen heb, en het is een beetje fatsoenlijk weer buiten (of soms ook als dat niet zo is) dan krijg ik de kriebels en moet ik met een spons en een emmer naar buiten om mijn auto te wassen!
Erg vreemd, maar ik kan het gewoon niet uitstaan als mijn auto vuil is! Mijn moto is dan ook "rondrijden met een vieze auto is net zoals rondlopen met vieze kleren" dus ja dan moet je wel..
En als ik dan klaar ben met mijn eigen auto, dan pak ik meestal die van mijn schoonouders er ook nog even bij.
Ik vroeg me af ofdat hier ook nog andere poetsfanaten zitten, en misschien kunnen we enkele tips met elkaar uitwisselen!
Even een korte beschrijving van hoe mijn routine autowas uurtje gaat:
1. auto afspuiten en handmatig wassen met een Microfibre spons en Turtle ICE shampoo, daarna afspuiten en droogzemen
2. waxen met een zgn quick/spraywax, heb een aantal geprobeerd maar ook daar is Turtle ICE mijn favoriet, in en uitwrijven met een microfibre doekje van de Action
3. deurlijsten, dorpels en instaplijsten afnemen met een vochtige doek
4. Auto stofzuigen, matten uitkloppen etc.
5. Alle plastic delen in het interieur met cockpit spray afdoen
6. Velgen reinigen
7. Alle ramen van binnen en buiten cleanen met zo'n spuitbus van Turtle
8. Eens in de maand oid de stoelen behandelen met "dryfoam" en uitvegen met een wat ruwe borstel
(ik ben overigens niet van Turtle wax oid

Vind het wel fijne producten tegen schappelijke prijzen welke overal goed aan te komen zijn)
Als er iemand nog algemene tips heeft oid dan hoor ik dat graag, of misschien kun je hier vertellen welke producten jij het beste vindt.