CitroFrance schreef: 5) Autorijden is duur en heeft bepaalde risico's, dat accepteer ik allemaal. Op het moment dat ik echter het gevoel heb getild te worden of iemand levert crappy materiaal of service, dan heb je als leverancier een probleem.
Daar is trouwens een (europese) wet over die je garantierechten verlengt naar de 'te verwachten' levensduur. De tijd tussen afloop garantie en de normale 'te verwachten' levensduur moet de fabrikant in coulance oplossen (aflopend percentage).
Dezelfde wet beschermt je als je een wasmachine, droger, magnetron, flatscreen etc koopt. Dat is één van de redenen waarom die aanvullende verzekeringen grotendeels geldklopperij zijn. Je betaalt dan voor rechten die je grotendeels al hebt.
Je hebt gelijk met de kopersbescherming, maar in Nederland gaat de Nederlandse wet voor en daarin staat nergens fabrikant, maar altijd leverancier. Dit betekent dat je je gelijk daar moet halen en dat duurt jaren (kan ik je uit ervaring vertellen) een garantie uitbreiding voorkomt deze juridische rompslomp.
Groeten,
Fred