Re: Vraagje dakantenne en achteruitrijstand zijspiegel
De achteruitrijlichten werken (die heb ik tevens impliciet nodig om in het donker, samen met de geïndexeerde stand van de spiegel, te kunnen parkeren op mijn oprit).
Ook de parkeersensoren en de achterruitwisser werken normaal in de achteruitstand.
Nu ik eraan denk, de spiegel is in januari 2004 reeds vervangen geweest onder waarborg voor het niet werken van de geïndexeerde stand.
Vermits de buitentemperatuursensor ook al regelmatig eens 20°C teveel of te weinig aangeeft (zeer lastig met de automatische klimaatregeling

) is het dus ogenschijnlijk tijd dat ik de spiegel eens onder handen neem voor een checkup.
Reken daarbij de steeds meer flikkerende HID koplampen (wel nog altijd de originele), de weerbarstige dakraambediening (openen werkt altijd, sluiten meestal niet), de steeds meer luidruchtige ventilatoren onder de RT3 module (vooral tijdens het telefoneren), de haperende achterklepbediening (ontgrendeling), de voorruitwissers met soms een eigen wil in automatische stand, de waterinsijpeling in het reservewielcompartiment (laatst vond ik er ca. 10cm water, voorlopig opgelost door het boren van een 10mm gat in het laagste gedeelte in de bodem), het steeds meer voorkomend 'gat' in het respons van het gaspedaal na het afremmen tot bijna stilstand en vervolgens hernemen van het gas (alsof de motor een paar seconden stilgevallen is) en de kwasi sinds het begin krakende automatische ramen.
Moet het natuurlijk lukken dat de meeste van deze probleempjes zich natuurlijk hebben beginnen voordoen nadat ik in maart 2010 de C5 firmawagen na het opdoeken van de firma (ik was zelfstandige) als persoonlijke wagen overgenomen heb...
PS: Iemand die kan bevestigen/weerleggen i.v.m. de aanwezigheid van de bevestigingsmoer bij de nieuwe antennevoet?