Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Nee, de hoogteregelaar wordt dan iets anders afgesteld (op de stabilisatoras).
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Bikkel


Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ah zo. Onze dame is nu eindelijk binnen voor de verwarming en dat dweilen. Als ze niets vinden en er is geen beterschap is zal ik dit dan eens vermelden als oplossing. 


C5club Fan


Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
Even terug komen op deze oude topic!!
Ook ik had last van dweilen boven de 130 km.
Jonge jonge wat een *** auto.
Door alle topics gebladerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat deze C5 exclusief
gewoon stabiel moest zijn.
Na de auto gebalanceerd/uitgelijnd / nieuwe banden /stabilisators / contr olie enz gedaan te hebben nog geen resultaat naar behoren.
Toen las ik over dat de auto 15 mm verlaagd moest worden om dit probleem uit de wereld te helpen.
Ik naar de citroen garage waar men dit direct zonder weerstand deden.
Maar na een proefrit door de monteur werd deze oplossing tegen gesproken.
De auto was te laag en de eind blokken werden over de diverse drempels aangesproken.
De monteur vergeleek het met de petjes jongens met verlaagde auto's welke stug zijn af geveerd.
Na een aanpassing waar de auto LETOP hoger werd afgesteld,was voor mij na een proefrit met even de 170 km aangetikt te hebben duidelijk.
De stelling om te auto te verlagen was ieder geval in mijn geval niet de oplossing.
Mijn conclusie: Hoogte opnieuw afstellen en proef ondervinderlijk ervaren of het beter is.
Ook ik had last van dweilen boven de 130 km.
Jonge jonge wat een *** auto.
Door alle topics gebladerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat deze C5 exclusief
gewoon stabiel moest zijn.
Na de auto gebalanceerd/uitgelijnd / nieuwe banden /stabilisators / contr olie enz gedaan te hebben nog geen resultaat naar behoren.
Toen las ik over dat de auto 15 mm verlaagd moest worden om dit probleem uit de wereld te helpen.
Ik naar de citroen garage waar men dit direct zonder weerstand deden.
Maar na een proefrit door de monteur werd deze oplossing tegen gesproken.
De auto was te laag en de eind blokken werden over de diverse drempels aangesproken.
De monteur vergeleek het met de petjes jongens met verlaagde auto's welke stug zijn af geveerd.
Na een aanpassing waar de auto LETOP hoger werd afgesteld,was voor mij na een proefrit met even de 170 km aangetikt te hebben duidelijk.
De stelling om te auto te verlagen was ieder geval in mijn geval niet de oplossing.
Mijn conclusie: Hoogte opnieuw afstellen en proef ondervinderlijk ervaren of het beter is.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Het is stil in dit draadje. Is dit een dweil pauze?
Ik had verwacht dat wel iemand aan zou geven dat het veranderen van de hoek waaronder de (versleten) adals belast worden, een niet afdoende symptoom bestrijding was gebleken.
Ik blijf benieuwd.
Ik had verwacht dat wel iemand aan zou geven dat het veranderen van de hoek waaronder de (versleten) adals belast worden, een niet afdoende symptoom bestrijding was gebleken.
Ik blijf benieuwd.
Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.