Ronald schreef:Aanvullend: In de hoogste stand zetten, pak je net wat meer water in je wielkasten.
Hmmmm....da's een goeie.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Vanmiddag de dame ontpekeld en ontvuild. Wat een vuil kreng was het...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Heb de dame afgelopen zaterdag met het handje gewassen,
en als nabehandeling gewassen met water en glansspoelmiddel van de vaatwasser,
was een tip van een collega die autopoetser is geweest,
en de dame ziet er geweldig uit, je weet wel, met zo'n wetlook,
echt heel erg mooi,
Doe ik af en toe ook, met het idee dat er dan minder watervlekken achterblijven en de waas meer onzichtbaar opdroogt; Ik voeg dan wat glansspoelmiddel toe aan een schone emmer warm water, waar ik de vervolgens auto mee afzeem; je moet er alleen voor waken dat je maar heel weinig glanspoelmiddel aan het water toevoegd, anders gaat het niet helemaal goed (wordt een beetje 'vettig' of zo)
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Helemaal wat m'n collega zei,
en het resultaat is verbluffend.
Vooral omdat de dame pas in de was is gezet,
en nu dus een prachtige wetlook heeft,
echt een aanrader om te proberen,
en idd niet te veel in het water doen,
en lauw warm water gebruiken,
Jongens het "poets" seizoen is weer van start enneuh...het blijft mij verdacht stil in dit topic op het C5Club forum?! Alle C5 poetsers naar huis ofzo?
Njah afgelopen weekend heb ik de winter/zomer wissel uitgevoerd en dus de wintervelgen direct schoon gemaakt. Hier wat foto's ter inspiratie voor het komende seizoen
De wintervelgen waren opzich "redelijk" schoon, alleen de voorste velgen hadden een "ring" van troep op het velgenbed. Ik denk dat er troep van het gestooide pekel / sneeuw / asfalt zich verzameld heeft rondom de remschijven. Daarna heeft de centrifugale kracht zijn werk gedaan
Gebruikte middelen:
- Diverse borstels en washmit
- CarPro - Iron.X Cleaner
- Meguiar's - APC
- Meguiar's - Super Degreaser
- Valet Pro - Bilberry
- Valet Pro - Tar & Glue remover
Before: Vervuiling op de wintervelgen
Regulier wassen met shampoo en de banden reinigen met APC/Degreaser
De "ring" op het velgenbed, niet te verwijderen de reguliere shampoo wash / velgenreiniger / teer verwijderraar
IronX uit de kast gepakt, dat werkt...
Bijna dan... een tweede behandeling was nodig
Opnieuw even wassen
Aaaah... das beter
De totale cleanup heeft ongeveer 2,5 uur in beslag genomen, met het zonnetje was dat prima te doen. Nog een keer de velgen nalopen met een paintcleaner en daarna in de wax, dan zijn ze weer klaar voor het nieuwe winterseizoen.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Wat voor wax gebruik je voor de velgen? Ik nl. ben van plan om de velgen van de nieuwe bestelde C4 meteen na ontvangst in de velgenwax te zetten en dit zo vol te houden.
Hele mooie velgen en nog mooier resultaat, maaruhhhhhhhh
5 gats-velgen op een PhI ?????
NB: Ik probeer mijn velgen aan de binnenzijde schoon te houden, kost wat moeite (en wat schrammmen meestal), maaar dan heb je ook wat
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2