Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Auteur |
Bericht |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Nee hoor Roman, rijdt al jaren met de gedachte " ik kom er ook wel ", scheelt enorm in verbruik en stress, en ik rijdt heus niet als eerste in de file.... Heb een keer een testje gedaan: zo snel mogelijk van werk naar huis: net geen 13 minuten en verbuik 1 op 13 (diesel) normale rijstijl van huis naar werk: net geen 15 minuten en verbruik van 1 op 19, en de diesel moest ik zelf betalen,
Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
16 feb 2011 20:38 |
|
 |
Low-D
V.I.P.
Geregistreerd: 20 mei 2010 18:28 Berichten: 224 Woonplaats: Panningen
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Menno schreef: Je koopt deze auto niet om als eerste bij het stoplicht te verdwijnen, daar is geen enkele C5 de juiste auto voor, veel te zwaar en altijd te weinig PK's ( mijn mening  ) Ben ik niet met je eens waarom rij je anders een V6? voor dat geweldige motorgeratel van de psa V6??? natuurlijk voor net dat beetje vlotter te zijn over het gehele gebruik van de wagen daarbij is de V6 van psa een lachertje en achterhaald daarom is hij ook niet meer leverbaar groeten Lodie
_________________ Citroën verzamelaar  C5 tourer exclusive thp 2010 C4 picasso Ethp 2016 Saxo 1.6 16V VTS 2003 Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak) Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)
|
16 feb 2011 21:45 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Ik rij een V6 idd vanwege o.a. het fraaie geluid, de mooie loopcultuur en de beschaafde rpm's op snelheid, dat geeft enorme rust in de auto, dat hij net ff sneller is dan gemiddeld is mooi meegenomen... De V6 van PSA is gemaakt om bulletproof te zijn, maar daarmee idd niet de vlotste omdat er niet tot het uiterste is gegaan, wel erg betrouwbaar  Hij is niet meer leverbaar nee, stomme beslissing  Dat wordt ooit enorm zoeken mocht ik een PH3 V6 benzine willen over een aantal jaar ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
16 feb 2011 21:49 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
@low-d, je doet de motor te kort hoor, zeker wat betreft fijnheid. Toegeven, het is niet meer het jongste concept en de techniek gaat snel. Als je alleen maar naar vermogen en koppel kijkt dan is er meer te koop. Maar met 270.000 km staat er bij mij nog steeds een euro op z´n kant boven op de motorafdekklep zonder om te vallen. En die loop merk je tijdens het rijden, elke dag, elke kilometer.
Gr. Ronald Ps. Jakkertjes zijn ook leuk: 1800cc, 257pk, 300 Nm, 1100 kg. Oplijnen met de DS3 ?
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
16 feb 2011 23:39 |
|
 |
Low-D
V.I.P.
Geregistreerd: 20 mei 2010 18:28 Berichten: 224 Woonplaats: Panningen
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Nou ik zeg ook niet dat het een slechte motor is Maar hij had eigenlijk nietmeer in de C6 of C5 ph3 Geleverd moeten worden, ze hadden of een nieuwe moeten ontwikkelen Of hem toen al moeten schrappen En door het mileu word het niet meer mogenlijk om geweldige blokken te blijven maken Iig geen V8 en V6 meer . Het is zelfs zo gek dat in 2013 de formule 1 met 1.6 turbo's gaat rijden Leuker word het er niet meer op 
_________________ Citroën verzamelaar  C5 tourer exclusive thp 2010 C4 picasso Ethp 2016 Saxo 1.6 16V VTS 2003 Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak) Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)
|
17 feb 2011 08:38 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Inderdaad weinig aanbod aan ph3 V6en te vinden. Op marktplaats staat er maar eentje (een hele fraaie grijsgroene, helaas met zwart leer) en op autosccout24 3 erg prijizge exemplaren (waarvan 1 V6HDI, die is nog zeldzamer)
Grappig dat autoweek nu die acceleratiecijfers zo weergeeft.
Ik ken ze zo (ongeveer)
ph1 bvm5 8s ph1 bva4 10s ph2 bva6 9s ph3 bva6 9,5s De BVA4 haalt veel snelheid eruit . Dat merk je ook als je voor het eerst in een bva6 rijdt, dan schiet je telkens direct naar voren mij een tikje gas, terwijl de bva4 bij een tikje gas altijd even aarzelt.
De V6 is natuurlijk wat dorstiger, maar ik heb het verschil altijd mee vinden vallen In de praktijk is ie zuiniger als je vanwege het label zou verwachten. Ik reed in een HPI 1 op 9 op 100, in een ph1 V6 10,6 op 100 (incl automaat).
Vooral als je doorrijdt stijgt het verbruik minder explosief als met de moderne downsize motoren. maar ja, dat wordt in de ECE cyclus niet gemeten .
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
17 feb 2011 10:14 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Idd, op snelheid behoorlijk zuinig  , maar owee als er een file is of veel stadswerk ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 feb 2011 10:23 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
Inderdaad, de rust op snelheid is fantastisch. Vorige week donderde de achterste demper eraf dus ik reed alleen op de achterste kat. Bij het optrekken een ..... herrie, maar eenmaal op snelheid viel het best mee. De originele demper was beyond repair, dus nu zit er een USN wegsmijtding onder. Ik had geen zin in een demper van 1000 euro, terwijl die hele auto geen 3500 euro waard meer is.
|
17 feb 2011 11:16 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: Citroen c5 3.0 v6 2010 (sprintje) 0-100
low-d: het gaat mij niet om de sprint, maar om het algehele comfort van de V6. mooi geluid zeker bij koude start aan de achterkant. De mijne klinkt dan bijna als een amerikaanse oude V8. daarna gaat het langzaam over in zacht zoemen bij rustig rijden en gasgeven. op de snelweg is bij constante snelheid het verbruik ook op LPG prima (1 op 9), maar met deze kou in de stad en korte stukjes eerder 1 op 6 Maar goed als ik hetzelfde doe met mijn merc c180 blue efficiency (=1,6 kompressor met 156pk) in de stad dan gaat het verbruik ook naar 1 op 9 a 1 op 10 en dan hebben we het over een zogenaamd zeer zuinige motor. mijn vrienden rijden in audi a4 en skoda octavia beiden 1,8 tfsi en die doen 1 op 11 a 12. Wel praten we dan over een gewichtsverschil van ruim 200kilo in het nadeel van de V6. dus optrekken doen ze sneller vanwege handbak en de ouderwetse automaat van de dame maar ik vind het verbruik eigenlijk niet ver uit elkaar liggen gezien gewicht/formaat etc. van de auto's.
|
21 feb 2011 11:35 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|