Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
als beide aanslagrubbers niet aanwezig zijn, moet de knak ook links zitten. Ik denk toch aan de lagers van de draagarm
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
bij mij het echt bonken, geen knak geluid..
Die aanslagrubbers, zijn dat een soort pilonvormige michelin poppetjes?
Want die zie ik wel zitten
Die aanslagrubbers, zijn dat een soort pilonvormige michelin poppetjes?
Want die zie ik wel zitten

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja daar lijken ze idd op ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Bikkel


deze waren bij mij niet meer aanwezig maar na reparatie dus weer wel en bonken is nog steeds aanwezig.
lagers van de adals zou kunnen maar bij een auto van 4 jaar en net 100dKM dan wel erg vroeg lijkt me!
lagers van de adals zou kunnen maar bij een auto van 4 jaar en net 100dKM dan wel erg vroeg lijkt me!
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Dit maakt mij erg ongerust hoor...ik heb het idee dat het erger wordt.
Ben gewoon bang om naar de garage te gaan en de kosten te horen..Heb de auto hard nodig voor mijn werk kan dus niet zonder, maar mijn liquide middelen zijn 0,00 nada..Heb door omstandigheden een baan geaccepteerd met veel lager salaris en alle reserves zijn nu op
Ruim een halfjaar geleden juist deze auto gekocht in de hoop even geen(minimale) kosten te hebben en zo weer wat op te bouwen
Helaas vrees ik dus ook steeds meer voor de ADALS
Ben gewoon bang om naar de garage te gaan en de kosten te horen..Heb de auto hard nodig voor mijn werk kan dus niet zonder, maar mijn liquide middelen zijn 0,00 nada..Heb door omstandigheden een baan geaccepteerd met veel lager salaris en alle reserves zijn nu op

Ruim een halfjaar geleden juist deze auto gekocht in de hoop even geen(minimale) kosten te hebben en zo weer wat op te bouwen

Helaas vrees ik dus ook steeds meer voor de ADALS


C5club Bikkel


Ik heb het mogelijk gevonden (dat wil zeggen de garage)
Het achtersubframe rust op 4 punten aan de achterkant en aan de voorkant
de achterste montagepunten krijgen de meeste kracht te verduren en de voorste punten zorgen dat hetframe niet kanteld en de banden op zijn plaats houden (uitleg garage met eigen woorden verteld
)
aan de voortse bevestigingspunten zitten zware metalen bussen en rubbers.
en bij mij zat daar iets speling in waardoor bij korte felle veer bewegingen er een rubber/metaal klap te horen was.
het gaat op punt 2 en 13 op de tekening
de garage heeft nu tijdelijk die metalen bussen verwijderd (en de rest veilig vast gezet met extra bouten)
ik hoor nu nauwelijks die bonken
oplossing zou dus zijn
nieuwe rubbers plaatsen
extra rubbers monteren om de ruimte op te vullen en de bonk te dempen
of de bus iets meer afdraaien zodat de rubbers deze bus niet meer raken
voor mij wordt het optie 1
Het achtersubframe rust op 4 punten aan de achterkant en aan de voorkant
de achterste montagepunten krijgen de meeste kracht te verduren en de voorste punten zorgen dat hetframe niet kanteld en de banden op zijn plaats houden (uitleg garage met eigen woorden verteld

aan de voortse bevestigingspunten zitten zware metalen bussen en rubbers.
en bij mij zat daar iets speling in waardoor bij korte felle veer bewegingen er een rubber/metaal klap te horen was.
het gaat op punt 2 en 13 op de tekening
de garage heeft nu tijdelijk die metalen bussen verwijderd (en de rest veilig vast gezet met extra bouten)
ik hoor nu nauwelijks die bonken
oplossing zou dus zijn
nieuwe rubbers plaatsen
extra rubbers monteren om de ruimte op te vullen en de bonk te dempen
of de bus iets meer afdraaien zodat de rubbers deze bus niet meer raken
voor mij wordt het optie 1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het is niet helemaal zo, vertikaal dragen de achterste subframerubbers (3) wat meer gewicht maar de voorste (4) pakken idd wat kanteling op, juist dat levert de grootste lokale belasting. Bovendien qua krachtenspel horizontaal dragen ook de voorste punten veel meer. De achterste punten zijn flexibeler in het horizontale vlak, voor het meesturende effect.
Het is me niet helemaal duidelijk wat men verder nu van plan is maar realiseer je wel dat het subframe geprogrammeerde vervorming vertoont, juist om die voorste bussen heen tbv het meesturend effect. En dat speling op die bussen dus gevolgen heeft voor de sporing van de achteras in snelle bochten. Het is de laatste plaats op de auto waarop ik zou willen rommelen.
Het is me niet helemaal duidelijk wat men verder nu van plan is maar realiseer je wel dat het subframe geprogrammeerde vervorming vertoont, juist om die voorste bussen heen tbv het meesturend effect. En dat speling op die bussen dus gevolgen heeft voor de sporing van de achteras in snelle bochten. Het is de laatste plaats op de auto waarop ik zou willen rommelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Bikkel


uiteraard wordt er niet gerommeld aan die ophanging.
het beschrevene is alleen tbv onderzoek waar het bonken vandaan komt.
eind deze week worden de bussen weergemonteerd en een vervolgafspraak gemaakt om dit definitief te herstellen.
het beschrevene is alleen tbv onderzoek waar het bonken vandaan komt.
eind deze week worden de bussen weergemonteerd en een vervolgafspraak gemaakt om dit definitief te herstellen.
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2006 17:05
Auto: C5 Ph3 3.0 HDI Exclusive (218kW) Berline
Opties: Leer; NaviDrive NG4; Pack Detection 4; Exclusive; Massage; LDWS; HiFi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 205.531
Kleur: Noir Perla Parelmoer
Locatie: Asch
Ik heb dit probleem ook gehad met een vorige C5 (Ph1 2.2 HDI), een korte droge knak bijvvorbeeld als je een drempel over ging.
Het probleem zat hem in de lagerbus van de draagarm, soort torsie rubbers geloof ik.
De garage had al diverse dingen gedaan, tot er een monteur op een meeting/scholing was en het probleem voorlegde, er was toen iemand die het eerder had meegemaakt.
Men heeft de volgende onderdelen vervangen:
- 513267 Bout 16x150-260
- 513268 Vulstuk
- 513326 Armlagerbus
- 514327 9 stelringen
- 515414 Keering
- 517912 Beschermbus
- 75472408 Draagarmlager
Na het vervangen van deze onderdelen was de auto weer helemaal stil.
Misschien heb je er iets aan.
Het probleem zat hem in de lagerbus van de draagarm, soort torsie rubbers geloof ik.
De garage had al diverse dingen gedaan, tot er een monteur op een meeting/scholing was en het probleem voorlegde, er was toen iemand die het eerder had meegemaakt.
Men heeft de volgende onderdelen vervangen:
- 513267 Bout 16x150-260
- 513268 Vulstuk
- 513326 Armlagerbus
- 514327 9 stelringen
- 515414 Keering
- 517912 Beschermbus
- 75472408 Draagarmlager
Na het vervangen van deze onderdelen was de auto weer helemaal stil.
Misschien heb je er iets aan.
C5 Ph3 3.0 HDI EXCLUSIVE (218kW) Berline; Leder; Xenon; NaviDrive + Pack Detection 4; Exclusive; Stoelverw. + massage; HiFi; Trekhaak
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Kosten plaatje?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2006 17:05
Auto: C5 Ph3 3.0 HDI Exclusive (218kW) Berline
Opties: Leer; NaviDrive NG4; Pack Detection 4; Exclusive; Massage; LDWS; HiFi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 205.531
Kleur: Noir Perla Parelmoer
Locatie: Asch
Heb geen idee wat de kosten ervan waren, alles is onder garantie vervangen destijds.
Op de factuur stonden alleen deze nummers met de omschrijving, in het veld voor bedrag stond garantie.
Op de factuur stonden alleen deze nummers met de omschrijving, in het veld voor bedrag stond garantie.
C5 Ph3 3.0 HDI EXCLUSIVE (218kW) Berline; Leder; Xenon; NaviDrive + Pack Detection 4; Exclusive; Stoelverw. + massage; HiFi; Trekhaak

Is het probleem inmiddels definitief opgelost. Kun je ook aangeven bij welke garage en wat de kosten daarvan waren. Overweeg hem daar dan ook naar toe te brengen.

C5club Bikkel


Afgelopen vrijdag auto weer opgehaald met nieuw achterraam (bekend defectje
) en vervangen rubber bussen in de achtertrein
kan melden dat dit nu dus bij mij weg is (het bonken dan ) dus droge klap bij korte inveeractie denk hier aan!!

kan melden dat dit nu dus bij mij weg is (het bonken dan ) dus droge klap bij korte inveeractie denk hier aan!!