C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
:smt198
Na even het plan C5 in de ijskast te hebben gezet voor een jaartje of wat gaat de zoektocht weer beginnen. De keuze is sowieso voor een PH2, die neus vind ik gewoon prachtig. Hij moet minstens weer 6 jaar meekunnen, net als de Xantia en mijn budget ligt rond de 4500-5000 euro.
Welk type is volgens jullie de beste keuze?
- 1.6 HDIF, 2.0 HDI -110 of 136 pk?
Motiveer uw antwoord........
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hiervoor had ik ook een 1.6HDIF, maar ik vind de motor wat storingsgevoelig, met name de turbo wil nog wel eens sneuvelen en ook daarom moet je vaker de motorolie verversen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik zou ook voor de 2.0 gaan, al zijn er zat mensen die met de 1.6 geen problemen hebben.
Gevoelsmatig zou ik, als je de keuze hebt, voor de 136 pk versie gaan. Geeft net dat beetje méér.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik heb nu een 2.0 en ik kan je het zelfde advies geven als dat van Maarten.
Grtz Rob


2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen.
Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010
ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002
Ex C2 1.1
Ex Berlingo 1.9D
ex ZX 1.4
ex ZX 1.4
ex ZX 1.9D
ex AX 1.0
Afbeelding
Rowi
Rowi
Re: Welke C5 gaat het worden?

Bericht door Rowi »

Helemaal eens met de voorgaande sprekers. De 2.0 HDI Vtr (136 Pk).
Tja, en motiveer uw antwoord... kan ik eigenlijk niet, behalve dan dat ik er zelf in rijd en deze motor uitermate goed bevalt en de auto behoorlijk snel is.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Doe mij ook maar de 2.0 HDiF.
Rijdt super.
Voor dat ik aan de diesel ging had ik een 2.0 op LPG, maar de diesel is een grote verbetering qua vermogen.
Groeten
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Ook ik ben groot liefhebber van de HDI 2.0 16 klepper. Ik heb de 2.0 110 pk HDIF ruim twee ton gereden bereden al was dat in een Peug 307. Opvallend vond ik bij deze dat hij niet zo levendig op het gas reageerde. Net of de handrem er op stond leek het in vergelijking met de Laguna 1.9 DTI die levendiger was maar minder pk's en koppel had. De 2.0 HDI 16 V daarentegen hangt aan het gas, mits in goede doen uiteraard, en maakt graag toeren al is dat gezien het prima koppel vanaf 1200 tpm nauwelijks aan de orde. Daarbij is motor mooi stil maar dat geldt eigenlijk voor alle HDI's. Maak eens een proefrit want wat jou referentiekader is?
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dank voor de reacties.

Mijn referentiekader is een XM 2.1 D12 Break...behoorlijk onderbemeten en de laatste 6,5 jaar een
Xantia 1.9 TD met 90pk. Dat was in principe voldoende. Ik ben niet echt een snelheidsmonster al is dat natuurlijk af en toe best leuk. Ik ga liever voor zuinig met brandstof dan erg snel.

Ik heb nu een tijdje wat rond zitten kijken en de Ph2 die een beetje in mijn budget passen staan bij bedrijven als Occasion Outlet in Cruqius. Bij dat soort bedrijven moet ik volgens mij niet zijn...
Misschien moet ik voor een Ph1 van bouwjaar 2003/2004 gaan. We zoeken voort.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Bedenk dat een C5 behoorlijk wat zwaarder is dan de Xantia en voor hetzelfde gevoel je dan op de 110 pk versie uitkomt. Door dat gewicht wat iedere keer in beweging gezet moet worden zul je nooit de Xantia-cijfers halen.
Ik zou hem wel kopen bij een wat gespecialiseerder adres dan ik gedaan heb ook al was dat al 21 jaar mijn vaste leverancier. Sommige monteurs missen nu eenmaal de zin en het gevoel met een C5 om te gaan.
Overigens is een PH2 gemiddeld wat minder storingsgevoelig dan zijn voorganger al is dat zeer afhankelijk van de zorg die de auto gehad heeft. Dat is uiteraard niet Citroen-specifiek.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
110 pk zijn voldoende hoor in de PH1/PH2..
natuurlijk kan je voor meer Pk's gaan..

ik ben zeer tevreden over de 1.6 HDI...
echter als je voor een pH2 1.6 HDI zou gaan..
kijk of het onderhoud goed is uitgevoerd....

de ph1 2.0 hdi heeft sowieso 110 pk...
;)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Nou, ik zag vorige week anders toch echt een Ph.1 2.0 HDi 66 kW (90 pk) pk op marktplaats te koop aangeboden worden; op het oog een echt crisis-model, want ook met handmatige airco (met drie draaiknoppen) en 4 lampjes voor de wagenhoogte nabij de toerenteller en dus het simpelere centrale infodisplay...

Zijn niet veel verkocht vermoed ik.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
ojaa dat klopt...
die is ook geleverd als 90 pk versie...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dat lijkt me dan wel onderbemeten voor een auto van rond de 1400 kg,
en echt zuinig zal je er ook niet mee kunnen zijn,
motor moet te hard werken om de boel gaande te houden,

Peter
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
de Evasion 1.9 TD die ik heb gehad woog 1500 kg
en dat ding was ook prima vooruit te krijgen hoor...

zelfs tijdens de wintersport vakanties was het een echte berggeit..

de C3 picasso heeft ook een 1.6 HDI met 92 pk en weegt volgens mij ook al 1300 kg.. en is ook wel super vinnig..
dus het valt allemaal wel nog mee.. ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Heb een Renault Scenic met 90 pk en een Fiat Multipla :oops: ;) met 110 PK gehad,
en daar zat toch wel een wezenlijk verschil in hoor,
Fiat was beduidend sneller en zeer wel ook zuiniger, :smt023
scheelde toch wel 2,5 tot 3 km per liter, :smt038

Peter
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
Plaats reactie