Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
De grootste eigenaardigheid die ik kan verzinnen is: de voor zo'n grote voiture, te weinig ruimte voorin! Nou ben ik ook wel redelijk lang, namelijk 2.06 m, maar in bijvoorbeeld een Volvo 740 of 940, heb ik aanzienlijk meer beenruimte. Vandaar dat ik altijd zit te kwijlen, als er een grote Zweed voorbij komt. Voor de rest eigenlijk niets meer dan lof voor de C5.
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 okt 2010 09:20
Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Business
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10654
Productienummer: 0239
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000+
Kleur: Rouge Profond KKQD
Locatie: Amersfoort
Contacteer:
In de ph1 had ik last van: heel af en toe resetten tijdens het rijden, afschilfering van de versnellingspook en de kachelradiateur die lekte. En verder natuurlijk het raampje in de achterklep van de break die niet meer werkte. Ook werkte een achterraam niet meer, schijnt ook vaker voor te komen.
De ph2 heb ik nog geen kwaaltjes gehad
De ph2 heb ik nog geen kwaaltjes gehad
Groet,
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik ben dan "slechts" 1,90m maar mijn ervaring is exact andersom, s60, s80 of eerder 850, 940: onmogelijke sitpositie. C5: perfect. Eventueel kun je overwegen de stoelsledes naar achteren te laten plaatsen.Lange Henk schreef:De grootste eigenaardigheid die ik kan verzinnen is: de voor zo'n grote voiture, te weinig ruimte voorin! Nou ben ik ook wel redelijk lang, namelijk 2.06 m, maar in bijvoorbeeld een Volvo 740 of 940, heb ik aanzienlijk meer beenruimte. Vandaar dat ik altijd zit te kwijlen, als er een grote Zweed voorbij komt. Voor de rest eigenlijk niets meer dan lof voor de C5.
De C5 is de enige auto in deze klasse waarin ik pas en zelfs een klasse groter (MB-E, BM5) is het vaak aanmodderen.
Lengte zegt niet alles, een lang lijf vs lange benen bijvoorbeeld; hangen vs zitten.
Wat me wel altijd opvalt, mensen van >2,00m zijn nooit gewend "normaal" te zitten, dus je moet even zoeken naar je beste houding, de hoek van de achterleuning beïnvloedt hoe je zit, de stuurstand beïnvloedt je beenstand. De hoogte beïnvloedt de hoek van je bovenbenen en daarmee je onderbenen.
Het enige punt waarop je wellicht gelijk hebt is de ruimte voor grote voeten, maar ook dat hangt af van je zit en je schoensel, als vrouwen speciale schoenen aan doen voor het autorijden waarom mannen dan niet? als ik 500km aan een stuk moet rijden dan houd ik daar rekening mee. Ik zie ook grote verschillen tussen de manier waarop mensen de pedalen bedienen: kantelend om de hak, of stampend met de hele voet. Ook dat beïnvloed je zit en je ruimte.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik ben ongeveer 1.90 en kan in de C5 een goede zit vinden, in de picasso net niet meer. Bovenbenen kregen onvoldoende ondersteuning. En in een C3 met grote voorruit kan ik niet in
Ik zit met mijn hoofd tegen de zonnewering.
Idem met toyota IQ, pas ik net in. Haar streelt tegen plafond.
Idem met toyota IQ, pas ik net in. Haar streelt tegen plafond.
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Tja, het eigenaardigste vind ik dat het zo'n fijne auto is
(overigens was mijn XM de fijnste uit het rijtje).
Als verbeterpunten (geldt voor mijn phase 1 break):
- achterwielophanging, banden slijten scheef af
- achterruitje
- krakende ramen en deuren, rubbers
- corroderende contactdoos van trekhaak
- stoelen zouden beter kunnen (van de XM waren de beste)
Groeten, Cieterman.
(overigens was mijn XM de fijnste uit het rijtje).
Als verbeterpunten (geldt voor mijn phase 1 break):
- achterwielophanging, banden slijten scheef af
- achterruitje
- krakende ramen en deuren, rubbers
- corroderende contactdoos van trekhaak
- stoelen zouden beter kunnen (van de XM waren de beste)
Groeten, Cieterman.
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 dec 2010 15:42
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Locatie: 015
Bijna 2500 km hebben wij nu met onze C5 gereden.
En dit zijn voor ons de zaken die ons opvallen of die wij ook hier op het forum teruglazen:
1. dekseltjes koplampsproeiers breken snel af.
2. Pompje ruitenwissersproeier stuk
3. Com2000 die deels ermee stopt.
4. Versnellings pook laat de coating los (scherp)
5. Zakkend onderstel bestuurdersstoel. Hij zakt langszaam, heeeeeel langzaam naar beneden.
6. Slot bestuurdersdeur stuk
7. brekend sensorventiel van de banden.
8. piepende achterremmen.
En dit zijn voor ons de zaken die ons opvallen of die wij ook hier op het forum teruglazen:
1. dekseltjes koplampsproeiers breken snel af.
2. Pompje ruitenwissersproeier stuk
3. Com2000 die deels ermee stopt.
4. Versnellings pook laat de coating los (scherp)
5. Zakkend onderstel bestuurdersstoel. Hij zakt langszaam, heeeeeel langzaam naar beneden.
6. Slot bestuurdersdeur stuk
7. brekend sensorventiel van de banden.
8. piepende achterremmen.
I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Voor (5) is een modificatie, is niet zozeer het onderstel als wel de hendel waarmee je de hoogte verstelt.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Bikkel


Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
In de drie weken dat we haar hebben.
- De verwarming aan de passagierskant die geen warmte meer geeft: Stelmotor ?
- De verwarming aan de passagierskant die geen warmte meer geeft: Stelmotor ?
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 dec 2010 15:42
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Locatie: 015
Ohh en wacht ik vergeet er nog 1. We hebben een trekhaak! En parkeersensoren.. Die dus niet werken 
Vermoedelijk een verzopen sterkkerdoos want als je het klepje open doet komt er tot nu toe iedere keer nog een sloot water uitzetten..
Vermoedelijk een verzopen sterkkerdoos want als je het klepje open doet komt er tot nu toe iedere keer nog een sloot water uitzetten..
I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is geen kwaal van de C5 , maar gewoon trekhaak perikelen, moet je die er maar niet onder zetten 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 dec 2010 15:42
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Locatie: 015
Heej die zat er al op hoor haha
Maar inderdaad het puntje van de zakkende stoel is nu duidelijk. Inderdaad de lange hendel. We houden er nu rekening mee. Als moeten wij toch vaak de stoel verstellen. Hij 1.94 cm en ik 1.68 cm dat is dus niet de zelfde stoel stand en hoogte.
Maar inderdaad het puntje van de zakkende stoel is nu duidelijk. Inderdaad de lange hendel. We houden er nu rekening mee. Als moeten wij toch vaak de stoel verstellen. Hij 1.94 cm en ik 1.68 cm dat is dus niet de zelfde stoel stand en hoogte.
I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Da's een flink lijstje in 2500 km. Ik hoop dat je (nog) garantie hebt.linzon schreef:Bijna 2500 km hebben wij nu met onze C5 gereden.
En dit zijn voor ons de zaken die ons opvallen of die wij ook hier op het forum teruglazen:
1. dekseltjes koplampsproeiers breken snel af.
2. Pompje ruitenwissersproeier stuk
3. Com2000 die deels ermee stopt.
4. Versnellings pook laat de coating los (scherp)
5. Zakkend onderstel bestuurdersstoel. Hij zakt langszaam, heeeeeel langzaam naar beneden.
6. Slot bestuurdersdeur stuk
7. brekend sensorventiel van de banden.
8. piepende achterremmen.
Groeten, Marc
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 dec 2010 15:42
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Locatie: 015
Nee maar dat er werk aan de auto zat wisten we. De auto daarin tegen was zo goedkoop dat we rekening hielden met rond de 1000 euro opknap kosten.
Het enige wat tot nu toe echt moest was het deurslot. Best onhandig als je je auto niet meer op slot kan zetten.
Pompje ruitensproeier werkt alleen achter niet, voor wel dus die komt op de lijst van de to do
Koplampsproeier is ook to do
Com 2000 is gekomen omdat we terug waren gegaan naar de garage waar we hem kochten omdat de claxon niet werkte en zij waarschijnlijk iets te ruw het stuur eraf gerukt hebben en nu dus de cd wisselaar en telefoon niet meer werken. Zij weigerde dit daarna te repareren. Ik weiger ooit nog terug te gaan. Van de zomer bij mooier weer gaan mij pa en ik even zitten en de com eens nader bekijken.
Dus uiteindelijk valt het ook wel mee. Gewoon veel liefde en hopen en afkloppen dat het gewoon bij deze kleine dingetjes blijft en geen grote electronische storingen.
Het enige wat tot nu toe echt moest was het deurslot. Best onhandig als je je auto niet meer op slot kan zetten.
Pompje ruitensproeier werkt alleen achter niet, voor wel dus die komt op de lijst van de to do
Koplampsproeier is ook to do
Com 2000 is gekomen omdat we terug waren gegaan naar de garage waar we hem kochten omdat de claxon niet werkte en zij waarschijnlijk iets te ruw het stuur eraf gerukt hebben en nu dus de cd wisselaar en telefoon niet meer werken. Zij weigerde dit daarna te repareren. Ik weiger ooit nog terug te gaan. Van de zomer bij mooier weer gaan mij pa en ik even zitten en de com eens nader bekijken.
Dus uiteindelijk valt het ook wel mee. Gewoon veel liefde en hopen en afkloppen dat het gewoon bij deze kleine dingetjes blijft en geen grote electronische storingen.
I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Voor voor en achter is er maar een pompje. Dus het pompje is nog heel wanneer op de voorruit wel wordt gesproeid. Op het pompje zit een klepje die bepaald waar de vloeistof naar toe gaat : voor of achter. Die zit nu blijkbaar vast in de voorruit stand (terwijl de 'rust' stand de achterruit is). Er moeten hier al wat pompjes draadjes zijn, ook over doorspoelen met zeep om klepjes weer in beweging te krijgen.
Groeten, Marc
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 dec 2010 15:42
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Locatie: 015
Hoi Marc, 2x tank vol groene zeep en zelfs heel gedurfd schoonmaakazijn heeft tot geen resultaat geleid. Klepje staat waarschijnlijk al een tijdje vast. Voorlopig wel even prima zo.
Als we er een koplampsproeier in gaan zetten moet toch de bumper ervan af misschien dat ik dan het pompje meeneem. Maar echt hoeven is het dus niet.
Als we er een koplampsproeier in gaan zetten moet toch de bumper ervan af misschien dat ik dan het pompje meeneem. Maar echt hoeven is het dus niet.
I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.



