C5 Phase 1 of 2 ?

Totaal aantal stemmen: 60
ph1 (34) 57%
ph2 (23) 38%
anders , zie antwoord (3) 5%
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
nee zeker niet :!:
ik ben zeer tevreden met haar neusje :lol:
vr gr KlaasS

think positive

auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924
,,citroenc4 berline,agm retro scooter
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 okt 2010 17:47
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 199.925
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Locatie: Ter Aar
wat opvalt in pro C5 Ph. 1 en 2 dat men vooral de eigen wagen(keus) verdedigd, dit
valt zeker te waarderen tot op zekere hoogte, mijn onafhankelijke mening :D is dat Ph 1 (break) achterkant mooier is w.b. de voorkanten beiden hebben iets de Ph. 1 iets minder strak dan de Ph. 2 dat wel
groet, rolf

Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
PH2 is de voorkant mooier
Ph1 de achterkant

dan heb ik het wel over een berline

:smt023

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Dit strookt in grote lijnen ook met mijn gevoel;
Toen ik mijn PhII in ontvangst nam hoopte ik in het begin bijna dat iemand hem van achter (voorzichtig, maar genoeg) aan zou tikken zodat ik er de PHI achterzijde op kon laten zetten.
Later ben ik er meer aan gewend en begon ik de achterzijde toch wel mooi te vinden, hoewel ik de achterzijde van de PhI nog steeds de mooiere vind. Ik denk dat dat komt omdat de achterzijde van de PhI meer een gevoel van de vroegere GS / CX herbergt.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 okt 2010 17:47
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 199.925
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Locatie: Ter Aar
Wat vind je dan van je eigen achterkant :oops: , van je wagen, Phase 3, dan wel te verstaan? :P
groet, rolf

Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
rolftw schreef:wat opvalt in pro C5 Ph. 1 en 2 dat men vooral de eigen wagen(keus) verdedigt
Toen ik mijn Ph.I kocht was er niet de keus voor een PH.II want die bestond nog niet ;).

Het zou bovendien tot 2007 duren eer er een opvolger kwam voor de mijne, omdat de 2.0HDi1F138 bvm6 géén hydractive3+ had. De combi dikke Diesel+handbak+Ha3plus was er pas weer met de 2.2HDi173. Ook in de C5-3 is die combi verdwenen. De 2.2HDi200 is er alleen met bva6.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
rolftw schreef:Wat vind je dan van je eigen achterkant :oops: , van je wagen, Phase 3, dan wel te verstaan? :P
Ik dacht, ik beperk me hier tot de vraag uit het topic. Uiteraard vind ik de PhIII erg mooi, maar ik vind de PhI en PhII meer charme hebben. Toen ik de foto's van mijn C5 PhII zag (nav van een post van cafavdb),

http://www.autowereld.nl/citroen/C5/2.0 ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false; ;

bekroop me ook het gevoel van 'zonde', hij was/is zo mooi. Ik moet wel zeggen de nieuwe echt suuuuper rijd, een oase van rust (ondanks de wokkels) :smt193 . Maar mijn gevoel van 'past goed bij mij' moet nog wel komen :roll: .
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Duck schreef:PH2 is de voorkant mooier
Ph1 de achterkant

dan heb ik het wel over een berline

:smt023

ik vind de berline ph1 niet echt mooi...daar vind ik de break mooier..
de Ph2 berline was liefde op het eerste gezicht.. :citrofiel
de break Ph2 vind ik dan minder geslaagd...

en de ph3 tja die vind ik gewoon geweldig van uitstraling...
schitterende wagen...

maar iedere keer als ik een mooi gepoetste C5 ph2 berline zie rijden..
of ik zie mijn vorige bij de dealer staan denk ik iedere keer.. toch ook wel een schitterende wagen..
;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Zowel de ph1 als de ph2 vind ik niet echt 'mooi'. Ik heb dan ook niet voor de C5 gekozen om het uiterlijk.
Ik he een ph1 gekozen op basis van budget (de ph2 vergelijkbaar was toch flink duurder).
Qua uiterlijk zou ik wel liever een ph2 gehad hebben, maar als ik een Berline zou hebben, dan weer liever de ph1.
Het interieur van de ph2 ken ik alleen van foto's. Als ik daar op af ga vind ik de ph1 beter.

Maar de mooiste C5 is m.i. de ph3, Tourer...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
:smt023
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
De Ph1 heb ik nooit echt mooi gevonden. Wilde dan ook perse een Ph2 of 3.
Ik ben eigenlijk de Ph2 break mooier gaan vinden sinds de Ph3 uit is.
Dat zegt dus wel iets over de Ph3. Wat mij betreft dan.
Sluit echter niet uit dat mijn volgende auto een Ph3 is.

Wat ik wel jammer vind is het dashboard. Niet echt mooi in de Ph2,
met al dat harde plastic. Dan is de Ph3 al een stuk beter.
Maar haalt het nog steeds niet bij een (sorry jongens) Saab 93 of nieuwe Volvo,

JW
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Ik vind de neus van een phII mooier dan van de phI maar daar staat tegenover dat ik de achterkant van een phI Berline weer mooier vind. Bij de phII is het net of de ontwerper ergens aan begon en toen niet meer op een idee kon komen hoe hij het af moest maken.
De achterzijde van een Break vind ik toch het mooiste; zeer duidelijk te onderscheiden van andere auto's en dus erg jammer dat de PhIII een bijna standaard achterzijde heeft gekregen. (Maar als ik de kans heb voor een phIII Tourer, komt deze er ook wel!)
Grtz Rob


2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen.
Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010
ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002
Ex C2 1.1
Ex Berlingo 1.9D
ex ZX 1.4
ex ZX 1.4
ex ZX 1.9D
ex AX 1.0
Afbeelding
Rowi
Rowi
Zoveel mensen zoveel smaken. Ik vind de Berline PhII vanaf de zijkant gezien heel mooi, sierlijk, van achteren gezien lijkt hij wat smalletjes en de voorkant vind ik met die nieuwe grille geen gezicht.

De Breaks (I en II) vind ik geen van alle mooi, de Tourer dan weer wel, vooral door de gewijzigde achterzijde en -lichten. Al ging ik er zelf niet in rijden.
Plaats reactie