Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auto: C5 tourer 1.6 Business automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 101500
Kleur: Grijs
Als ik verwacht bochtverlichting nodig te hebben, ga ik wel met m'n DS.
Ook al werkt die alleen in combinatie met groot licht.
Ook al werkt die alleen in combinatie met groot licht.
DS 2.3 pallas 1974, Blue Delta
C5 Tourer 2011, automaat, grijs
C5 Tourer 2011, automaat, grijs
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Contacteer:
Ah nog even een brainwave toen ik ging nadenken welke schakeling ik zou maken.
Je wilt eigenlijk de mistlamp aan laten schakelen op 2 mogelijke inputs : de orig mistlamp en richtingaanwijzer (met ingebouwde vertrager tegen kinipperen). Dit kun je met 2 paralelle relais oplossen (die eigenlijk nooit tegelijk bekrachtigd mogen, maar dat is oplosbaar), dan moet je echter nog wel ergens een voedingsbron voor de mistlamp ergens vandaan halen.
Echter het schema hierboven heeft alleen de voeding van het stadslicht => onvoldoende om mistlampen te voeden. Wel heeft ie de aarde van de mistlampen, die dus voldoende is om de retourstroom van de mistlamp te trekken.
Een quick fix is dan om de plus helemaal buitenom de unit te laten lopen en de mistlamp aarde te gaan schakelen. Deze keus hebben de heren vermoedelijk gemaakt. Een nettere oplossing zou een derde relais zijn achter de 2 genoemde relais die met het stuursignaal vanuit de stadlichten een aparte voedingsbron (voldoende voor 2 mistlampen, dus 10A) aanstuurt. Van de aarde kun je dan helemaal afblijven. Dat werkt altijd, maar is dus wel een extra relais (per unit). In totaal dus 2 maal 3 relais, waarvan 1 met vertraging. Zou echter mijn voorkeur hebben en kun je nog steeds voor een paar tientjes maken vermoed ik. Kunst is wel om het automotive te maken dus water en schok proof. Een mooi kastje dus.
Je wilt eigenlijk de mistlamp aan laten schakelen op 2 mogelijke inputs : de orig mistlamp en richtingaanwijzer (met ingebouwde vertrager tegen kinipperen). Dit kun je met 2 paralelle relais oplossen (die eigenlijk nooit tegelijk bekrachtigd mogen, maar dat is oplosbaar), dan moet je echter nog wel ergens een voedingsbron voor de mistlamp ergens vandaan halen.
Echter het schema hierboven heeft alleen de voeding van het stadslicht => onvoldoende om mistlampen te voeden. Wel heeft ie de aarde van de mistlampen, die dus voldoende is om de retourstroom van de mistlamp te trekken.
Een quick fix is dan om de plus helemaal buitenom de unit te laten lopen en de mistlamp aarde te gaan schakelen. Deze keus hebben de heren vermoedelijk gemaakt. Een nettere oplossing zou een derde relais zijn achter de 2 genoemde relais die met het stuursignaal vanuit de stadlichten een aparte voedingsbron (voldoende voor 2 mistlampen, dus 10A) aanstuurt. Van de aarde kun je dan helemaal afblijven. Dat werkt altijd, maar is dus wel een extra relais (per unit). In totaal dus 2 maal 3 relais, waarvan 1 met vertraging. Zou echter mijn voorkeur hebben en kun je nog steeds voor een paar tientjes maken vermoed ik. Kunst is wel om het automotive te maken dus water en schok proof. Een mooi kastje dus.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Contacteer:
Of een ph.II exclusive met Xenonpitten. Die draaien ook meeMenno schreef:Kortom koop een PH3 met bochtverlichting
Werkt goed hoor. Dacht dat ik het niet miste maar het is wel degelijk handig, vooral in donkere onverlichte omgeving.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Contacteer:
Inderdaad.
Nut en noodzaak is in de randstad echter beperkt, want rij vrijwel nooit in het donker.
Pas op vakantie merk ik weer hoe goed het werkt.
Nut en noodzaak is in de randstad echter beperkt, want rij vrijwel nooit in het donker.
Pas op vakantie merk ik weer hoe goed het werkt.
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
toch niet hetzelfde ...
de bocht verlichting schijnt opzij zodra je je stuur ook maar ff opzij draait..
de bocht verlichting schijnt opzij zodra je je stuur ook maar ff opzij draait..
Contacteer:
Maar dat geldt ook voor de meedraaiende koplampen hoor. Deze draaien zodra je het stuur een stukje draait en zitten dus al heel snel op de max uitslag.
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Bikkel

Auto: Renault Twingo
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Het systeem van de C5-3 en de meedraaiende koplampen vind ik beide goede systeemen echter het idiote systeem van andere merken waar alleen aan een zijde een mistlamp gaat branden mag voor mij verboden worden. Volgens mij mogen de mistlampen voor alleen maar branden met twee tegelijk, dus als er een fabrikant zoiets in hun auto's inbouwd mag deze eigenlijk niet goed gekeurd worden. Ik krijg iedere keer weer de neiging om de bestuurder met zo'n flut systeem aan te spreken dat hij of zij een mistlamp voor stuk heeft.

Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Contacteer:
Begin daar al aan te wennen dat het dus géén defecte mistlamp is,dat hij of zij een mistlamp voor stuk heeft
alleen als je met zo'n auto een rotonde rijd lijkt 't wel
of die auto's naar je zitten te knipogen....
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......