vman
vman
Distributieriem C5 break
Ik heb bericht gekregen van een citroen dealer dat ik de Distributieriem C5 break moet laten vervangen. Mijn auto rijdt op benzine.
De kilometer stand is 72.000 kilometer en is 7 jaar oud

Van een andere garage is hoef ik deze Distributieriem C5 break pas bij een kilometerstand 100.000/120.000 te laten vervangen. Wat is het nu????

groetjes betty vasterman
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
120.000 km of 10 jaar ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
vman schreef:Distributieriem C5 break
Ik heb bericht gekregen van een citroen dealer dat ik de Distributieriem C5 break moet laten vervangen. Mijn auto rijdt op benzine.
De kilometer stand is 72.000 kilometer en is 7 jaar oud
Ik denk dat de monteurs niets te doen hebben. :smt017

De receptionist heeft opdracht gekregen om het klantenbestand eens na te lopen en de klanten naar binnen te lokken door te dreigen met motorschade. :lol:

Hopelijk gaat het straks weer wat beter met hem.
Mijn ervaring is dat zo'n bedrijf meestal zoveel mogelijk probeert te versleutelen, de rekening valt dan vaak erg tegen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
vman
vman
ik heb mijn citroen break in onderhoud bij deze en volgens de receptioniste had ze in de papieren gekeken en het was tijd voor een distributieriem. Het geintje kost 350 euro, keuring en grote beurt kost samen bijna 800 euro

Want anders zou er een schadepost komen van een zeer kapotte motor al zou ik deze riem niet vervangen

wie heeft er advies
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volgens de boekjes is het onzin, maar ja ... waar jij je het beste bij voelt, ik hou best van preventief onderhoud maar je kan overdrijven ...
Nodig ?? nee niet echt :)

Uiteraard kan de db riem breken ... ik zie het een beetje als overbodig en geldklopperij :oops:
Tenzij er natuurlijk andere aanwijzingen zijn ( lekkende waterpomp b.v. waardoor je net zo goed de DB kan meenemen e/o slechte staat v/d riem na controle ) ?

Ik neem natuurlijk geen verantwoording die beslissing ligt bij jou, maar sta achter het standpunt van klaverblaadje ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Als de auto bij deze garage in onderhoud is, en pas daar geweest, zou het kunnen zijn dat ze wat rafels aan de riem hebben gezien, maar dan zouden ze het ook zo moeten uitleggen aan u. Zo niet dan is het in mijn opinie gewoon flessentrekkerij.

grtz Sjef :citrofiel
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
vman schreef:ik heb mijn citroen break in onderhoud bij deze en volgens de receptioniste had ze in de papieren gekeken en het was tijd voor een distributieriem. Het geintje kost 350 euro, keuring en grote beurt kost samen bijna 800 euro

Want anders zou er een schadepost komen van een zeer kapotte motor al zou ik deze riem niet vervangen

wie heeft er advies
Vraag uitleg waarom de db vervangen moet worden volgens hen, terwijl het boekje 120dkm of 10 jaar stelt. Bij onvoldoende duidelijk antwoord, andere garage zoeken en dat ook duidelijk maken.
Als ze een goede reden geven voor vervanging, kan je altijd nog een second opinion vragen...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
vman
vman
Onze C5 hebben wij 7 jaar geleden nieuw gekocht bij de Citroen dealer van der Meulen in Eindhoven. Omdat wij maar weinig km/jaar rijden gaat hij ook maar 1x/jaar naar de dealer voor een beurt en APK. Het ene jaar een kleine servicebeurt en APK (afgelopen jaar), het andere jaar een grote servicebeurt en APK (Dit jaar dus).
Het is dus nu bijna 12 maanden geleden dat Driessen-Citroen (de opvolger van van der Meulen) onze auto gezien heeft. Hij rijdt fantastisch, dus waarom moet hij vaker naar deze dealer ? Hij kan dus zeker niets gezien hebben aan de Dist.riem afgelopen tijd. Morgen sla ik het onderhoudsboekje erop na.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Het komt wel meer voor dat dealers in slechte tijden nog eens met de stofkam door hun klantenbestand gaan om te zien of ze er wat meer geld uit kunnen persen.

Het ligt eraan wat ze doen bij die grote beurt, maar over het algemeen zijn dit soort garages toch wat aan de prijzige kant terwijl onderhoud wat echt nodig is, juist niet gedaan wordt.
Er is bv een grote kans dat de remklauwen er nog nooit af geweest zijn, dat is iets waar een kleine garage het eerste naar kijkt en wat de grote dealers niet eens weten.

Onderhoud en preventief onderhoud is goed, maar alles op voorhand vernieuwen en de klanten bang maken is onnodig.
Juist dit soort trouwe klanten wordt vaak extra uitgeperst omdat ze het toch wel accepteren.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:19
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Locatie: waalre
Vd Meulen had in eindhoven en omstreken best wel een goede naam,maar nu driessen het bewind overgenomen heeft is het hard achteruit gehold.
De firma driessen heeft in eindhoven en omstreken voor al zijn merken GEEN goede naam.
C5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon C5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
vman schreef:Distributieriem C5 break
Ik heb bericht gekregen van een citroen dealer dat ik de Distributieriem C5 break moet laten vervangen. Mijn auto rijdt op benzine.
De kilometer stand is 72.000 kilometer en is 7 jaar oud

Van een andere garage is hoef ik deze Distributieriem C5 break pas bij een kilometerstand 100.000/120.000 te laten vervangen. Wat is het nu????

groetjes betty vasterman
Ik zou de dealer maar snel terug bellen.

Om je uit zijn bestand te laten halen !! :smt190
Als ze je dit aansmeren staat er met zo'n werkplaatsbeleid de komende jaren nog wel meer te vervangen.

Kijk hiervoor is deze club nou een prima voorbeeld, om elkaar te behoeden voor zinloze uitgaven. :citrofiel

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Erelid
Erelid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
één simpele vraag stellen: waarom ?
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
alzheimer schreef:één simpele vraag stellen: waarom ?
Want anders zou er een schadepost komen van een zeer kapotte motor al zou ik deze riem niet vervangen
De bekende bangmakerij van onwetende trouwe klanten dus. :smt017

Ik ken zelf een goed voorbeeld, een vriend van mij die ik nu in een C5-2 gepraat heb, is 20 jaar lang bestolen door een groot duits merk, elke auto kostte aan reparatie nog een keer de nieuwprijs.
Banden en remblokken werden (bijna) bij elke beurt vervangen evenals uitlaten, ruitenwisserbladen, remolie, service aan AC, accu's etc.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Cees123
Cees123
Niet te lang over lopen denken, gewoon even bij een andere dealer langsgaan en daarna de eerste dealer confronteren met de uitslag. Dan moeten ze wel met een hele goede verklaring komen, anders is het duidelijk !
NAM
Simpel vragen waarom ze af willen wijken van het onderhoudsboekje!
Plaats reactie