Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het wegdek
Auteur |
Bericht |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het wegdek
Heeft elke type van de Ph2 een vering die zich automatisch aanpast. Heb geen Sportknop. Die van mij is er eentje van 11/2006. 2liter hdi16V. In belgie is het de SX versie maar enkele extras zijn er buitenuit nog bij genomen. Maar zelf heb ik wel het gevoel dat ze zich aanpast. Hier in de straat is een kasseistrook en na een paar meter heb ik wel het gevoel dat ze anders reageert.
|
26 jan 2011 22:37 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
jep, dat doe jouwe ook....  een Sx is toch ook al een luxere versie hoor... als je op een slecht wegdek rijdt.. gaat de auto iets omhoog... en als je op de snelweg rijdt gaat de auto iets omlaag... beide natuurlijk tov de std rijhoogte..  je kan elders door de uitrustingfolder bladeren...deze is van 2006
|
26 jan 2011 22:47 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
Oei, weer iets dat stuk kan gaan. lol. Nee omdat iemand daar straks in het topic van die spoorvorming zei dat niet elke Ph2 het had en dat de uitleg van de mechanieker rond de oorzaak van de staartlastigheid niet kon kloppen dus. Hij ( de mechanieker die trouwens een aantal jaren in een citroengarage heeft gewerkt)zei dat door te lage banden spanning de vering zich te snel aanpast dus zich gaat zetten dat de weg ok is en dat de banden dan alle veerwerk voor de kiezen krijgen en de wangen extra gaan vervormen en dus dat waggelend gevoel wat ik had in die spoorvorming veroorzaakte. En nu is dat niet meer sinds de spanning juist is gezet.
|
26 jan 2011 22:54 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
denk dat je 2 dingen door elkaar haalt... je hebt de HA3 zoals jij en de HA3+ dat is die met de sport knop... en die maakt als ik het goed heb de wagen bij hogere snelheden wat stugger als je de sportknop indrukt.. ben er niet meer zo in thuis omdat mijn huidige C5 gewoon wokkelvering heeft.. 
|
26 jan 2011 23:00 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
Het antwoord is ja en nee.
Peeke heeft "simpel" Hydractive 3. dat kent elektronische regeling voor de hoogte. Of je dat kunt voelen is de vraag, iets hoger op slecht wegdek en iets lager op de snelweg is echt maar iets (+/- 10mm) dat is niet hetzelfde als rijden in de middenhoge stand (t/m 40km/h)
Hydractive 3 kent echter geen variabele veerkarakteristiek, daarvoor moet je Hydractive 3+ (PLUS) hebben. HA3+ is herkenbaar aan de sportknop tussen de hoogteregeling.
HA3+ kan afhankelijk van de omstandigheden, rijstijl, snelheid, stuur etc. zowel demping als vering aanpassen en rol beperken: oa. voor betere wegligging, controle van de carrosserie bij manoeuvres, maar biedt ook meer comfort bij "gewoon toeren". De sportknop verandert de overgangen ZACHT -> HARD.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
26 jan 2011 23:01 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
je merkt het wel hoor..
ik merkte het bijv als ik bij mij thuis vertrok met mijn vorige C5 voordat ik aan de rijksweg kwam, had ik eerst een stuk kasseien en div verkeersdrempels... en als ik dan aan de rijksweg kwam voelde je de auto zakken naar zijn normale rijhoogte..
ik weet ook wel dat dit niet hetzelfde is als de HA3+ maar je merkt wel dat de gewone ha3 ook beweging heeft...
|
26 jan 2011 23:05 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
Dank je voor de heldere uitleg. Maar al bij al is het een heerlijke wagen. Zeker met de km' die ik doe. Doe ongeveer 200 km per dag. En kom minder vermoeid uit de auto dan bij mijn vorige wagens. 
|
26 jan 2011 23:39 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
Roman schreef: je merkt het wel hoor.. je kunt "het zakken" wel voelen (na een stukje slecht wegdek), maar niet dat de auto daardoor harder of zachter zou veren zoals peekes mechanieker suggereerde. Citaat: ik weet ook wel dat dit niet hetzelfde is als de HA3+ maar je merkt wel dat de gewone ha3 ook beweging heeft... die "beweging" is voor HA3 en Ha3+ hetzelfde: ze zakken beide evenveel op snelheid/stijgen op slecht wegdek. Als je van 70km/h op kasseiën accelereert naar 120km/h dan zakt de auto voor 23mm. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 jan 2011 00:04 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
dat klopt... daarom vermoede ik dat hier ff 2 dingen door elkaar gehaald werden.. maar door de tekening is het duidelijk...
|
27 jan 2011 12:43 |
|
 |
Duitser
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 aug 2010 12:18 Berichten: 199
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Naar boven
|
 Re: Past elke versie van de Ph2 zich automatisch aan het weg
De hoogte-aanpassing is het beste te zien als je op een hobbelige klinkerweg rijdt en dan voor een stoplicht stil komt te staan. Nadat je een paar seconden stil staat zie je de voorkant duidelijk een stukje zakken naar de normale hoogte. Ik heb 1 zo'n situatie in mijn woon-werk route dus ik zie het elke dag.
_________________ Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
|
27 jan 2011 16:02 |
|
 |
|