Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 stationair onrustige loop 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17
Berichten: 534
Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik herken dit probleem ook bij mijn C5 2.0 Bij een koude start loopt de moeter niet mooi stationair. Net of hij te weinig brandstof krijgt. (Zoals je vroeger niet ver genoeg de choke uit had staan) Als hij warmer wordt dan wordt het minder maar ook als hij warm is dan merkt je voor een stoplicht nog wel eens een terugval in toeren.

Volgens mijn dealer zijn alle updates in het motormanagment systeem aanwezig. Zou het te maken kunnen hebben met de strenge emissie eisen en daardoor een geknepen brandstof toevoer?

_________________
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding


07 dec 2006 00:21
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey,dit is een samenvatting van de problemen waaronder ook ea van een ander topic instaan waar onder: onrustige loop motor,rumoerige versnellingsbak en olie verbruik.
Vanmiddag de auto opgehaald bij de dealer en ze hebben het volgende gedaan nl;
1 Rondje gereden er mee en geconstateerd :motor liep goed tijdens testrit dus niets aan doen.Ondanks dat ik de probleem duidelijk heb uit gelegd en dat het niet met elke rit is!!(gas blijft soms hangen op 1100 rpm,soms gesputter in de uitlaat,lichte schokjes als de motor stationair loopt)
2 gierend geluid gehoord lag volgens hun zeker weten aan het linker wiellager voor ,en niet aan de bak,dus lager is vervangen.
3 motor lekt geen olie,dus is inwendig ,zou kunnen zijn dat de motor vervuilt is. Ze hebben hem bijgevult tot max met 0w40 vol synteet en zeiden dat we wat harder moesten trappen om om te zorgen dat de vervuiling oplost.Als het verbruik blijft dan terug komen als de auto zijn olie wissel nodig heeft(nog 14000km)olie aftappen en de olie laten wegen,nieuwe olie er in en dan na 2000km weer aftappen en weer laten wegen????????(dan zijn we wel een jaartje verder denk ik)
Na de auto vlak voor sluitingstijd te hebben opgehaald werd het me al gauw duidelijk dat de bak nog steeds giert!!
Toen ze belden dat het lager het probleem was heb ik nog specifiek gevraagt of ze zeker waren dat het het lager was."100%"zeker zeiden ze. Ook moesten we 300 op tafel leggen voor het vervangen van een lager waar ik helemaal geen probleemen mee had gemerkt!!Uiteindelijk na een belletje met de Finse bovag zeg maar hoefden we maar de helft te betalen(coulance regeling (bij aanschaf wettelijk 3 mnd garantie).De tot rek voor niets op lossen was 395 waarvan ze ons dus die 150+95wilden laten betalen.Na wat woorden over en weer is het bij de 150 gebleven.MAW garantie me REET!!!!!
Maandag maar weer bellen met de Finse bovag om te zien wat nu verder....immers de bak giert dus nog steeds en de motor loopt niet lekker.Eerder zijn al de cc unit vervangen ruitenwisser mechanisme achter vervangen,bedrading +raamrubber van klapraampje achter vervangen,kachel weerstand vervangen.Nu dat de problemen van nu waarschijnlijk duur zijn om op te lossen lijken ze opeens niet meer zo behulpzaam.
Zo een heel verhaal maar ik wou het ff kwijt. :cry: :smt102 :smt093

Gr Ed

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


12 jan 2007 20:14
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
oei , sterkte .... ! :(

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


12 jan 2007 22:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Edwin,
Mijn carpool collega had ook en onrustige stationaire motor (peugeot zelfde als citroen) daar zijn de bougies vervangen omdat deze vervuild waren.
NU loopt hij weer prima!
Ook hij heeft een hoog olie verbruik. Dus misschien lekt er olie in de verbrandings ruimte en worden zo doende bougies vervuilt.
Mijn collega krijgt nog de uitslag van de dealer, die heeft nl de bougies opgestuurd voor onderzoek.
Laat wel weten ale er meer duidelijk is.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


12 jan 2007 23:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
hallo allen, hoe staat het met de schommelende C5's. Mijn C5 (uit 2002, heb ik nu 3/4 jaar) schudt ook als je stilstaat. De dealer kan er niets aan doen, en ook de ANWB zegt dat dit soms gewoon voorkomt bij de C5. Echt prettig is het niet. Je voelt de motor duidelijk lopen. Voor mij de eerste keer dat dit in een auto gebeurt, dit is dan ook de eerste Citroen.


15 jan 2007 13:29
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
C5_2805 schreef:
hallo allen, hoe staat het met de schommelende C5's. Mijn C5 (uit 2002, heb ik nu 3/4 jaar) schudt ook als je stilstaat. De dealer kan er niets aan doen, en ook de ANWB zegt dat dit soms gewoon voorkomt bij de C5. Echt prettig is het niet. Je voelt de motor duidelijk lopen. Voor mij de eerste keer dat dit in een auto gebeurt, dit is dan ook de eerste Citroen.


Het schudden deed mijn Xantia ook. Nu is het heel af en toe nog. Wat er toen precies aan gedaan is weet ik niet meer, maar die voelde je ook heel duidelijk schudden tijdens het stationair. Alleen met LPG overigens.


15 jan 2007 13:56
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey,ben er al 2 keer voor bij de dealer geweest,1e keer zeiden ze aart van het beestje niets raars te merken :roll: 2e keer zeiden ze :wij voelen of merken niets raars...tijdens test rit liep hij goed :?
maar vandaag bleef het gas weer eens hangen rond 1100 toeren,en voel ik toch echt altijd de motor een beetje onrustig lopen.

Gr Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


22 jan 2007 22:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dit moet volgens mij de combinatie zijn van toerental en de typische frekwentie van de auto (lees: carosserie). Dat is bij welke frekwentie van heen en weer schudden je dat voor elkaar krijgt met heel weinig heen en weer duwen, oftewel met weinig energie. Het geheel raakt in kadans.
Bij een motor met een gewone carburateur kun je het stationair toerental een tikkie hoger of lager instellen; ik verwacht dat je dan van het probleem af bent. Maar als je zo'n computergestuurd geheel hebt zal je wel niet veel aan dat stationair toerental kunnen wijzigen, verwacht ik.


22 jan 2007 23:43
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het is dus toch een veel voorkomend fenomeen.
De mijne (2.0 16 uit 2002) heeft ook een ongelijk toerental. Tevens bij 2000 tpm wil ze nog wel 'ns "bokken". Op de snelweg is er niets aan de hand en op binnenwegen met wat hoger toerental (>2500 tpm) is er ook niets aan de hand.
Diverse malen naar de dealer geweest, maar na vervanging van bobine en bougies geen merkbare verbetering geconstateerd. De dealer heeft me uiteindelijk verteld dat het "des citroens" was. C5-en en Picasso's zouden er mee bedeeld zijn. Er zit zo veel regelelektronica in, dat het betreffende regelsignaaltje wel 'ns een miliseconde te laat kan zijn, aldus de dealer.
Ik ga 't binnenkort bij een citroen-specialist aankaarten. Hopelijk is er toch een remedie voor.


31 jan 2007 14:03
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
co schreef:
De dealer heeft me uiteindelijk verteld dat het "des citroens" was. C5-en zouden er mee bedeeld zijn.


Hey zaankanter :wink: ,dit is wat onze dealer ook zei!!
Wat ik dus onregelmatig lopen vond ,zei de dealer over :Niets raars te aan te zien,normaal voor C5 dat het stat....toerental beetje onrustig is.
Laat het trouwens ff weten alls je wat v/d specialist gehoord heb :wink:

Gr Edwin (Finse zaankanter)

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


31 jan 2007 22:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey oud-Zaankanter,

Volgens mij hebben ze allemaal dezelfde cursus gehad. :)
Ik ga komend weekend ff bij de specialist langs. 'Ns kijken of zij met goede raad komen. Ik hou je op de hoogte.

Groet.


06 feb 2007 13:30
Antwoord met een citaat
Bericht 
Edwin schreef:
co schreef:
De dealer heeft me uiteindelijk verteld dat het "des citroens" was. C5-en zouden er mee bedeeld zijn.


Hey zaankanter :wink: ,dit is wat onze dealer ook zei!!
Wat ik dus onregelmatig lopen vond ,zei de dealer over :Niets raars te aan te zien,normaal voor C5 dat het stat....toerental beetje onrustig is.
Laat het trouwens ff weten alls je wat v/d specialist gehoord heb :wink:

Gr Edwin (Finse zaankanter)


Hey Edwin,

In eerste instantie kan het dus meerdere oorzaken hebben. De genoemde electronica is er 1 van. EGR klep(stekkers) kan het ook zijn. Soms helpt 't om er bougies van de V6 in te laten zetten. Ergo: teveel mogelijkheden om op te noemen. Als m'n schicht voor onderhoud moet opdraven laat ik als eerst even naar het stekkerwerk en het fucntioneren van de EGR-klep kijken. Tevens V6 bougies erin. Beetje ingewikkeld allemaal. Het is overigens wel een stuk minder met een hoogwaardige EURO98 (bijv. V-power van Shell) :?


12 maart 2007 00:54
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
Edwin schreef:
co schreef:
De dealer heeft me uiteindelijk verteld dat het "des citroens" was. C5-en zouden er mee bedeeld zijn.


Hey zaankanter :wink: ,dit is wat onze dealer ook zei!!
Wat ik dus onregelmatig lopen vond ,zei de dealer over :Niets raars te aan te zien,normaal voor C5 dat het stat....toerental beetje onrustig is.
Laat het trouwens ff weten alls je wat v/d specialist gehoord heb :wink:

Gr Edwin (Finse zaankanter)


Hey Edwin,

In eerste instantie kan het dus meerdere oorzaken hebben. De genoemde electronica is er 1 van. EGR klep(stekkers) kan het ook zijn. Soms helpt 't om er bougies van de V6 in te laten zetten. Ergo: teveel mogelijkheden om op te noemen. Als m'n schicht voor onderhoud moet opdraven laat ik als eerst even naar het stekkerwerk en het fucntioneren van de EGR-klep kijken. Tevens V6 bougies erin. Beetje ingewikkeld allemaal. Het is overigens wel een stuk minder met een hoogwaardige EURO98 (bijv. V-power van Shell) :?


Ik tank altijd shell, maar nu eens bij de witte pomp getankt, nu loopt mijn motor een stuk slechter, hij sputtert wat net alsof er teveel benzine inkomt ofzo, zou het ook kunnen dat het systeem er aan moet wennen als je een andere benzine tankt? Ik denk toch dat je beter bij een soort benzine kan blijven, ondanks dat de deskundigen dit als een fabeltje zien.........


12 maart 2007 23:01
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
geerts schreef:
Ik tank altijd shell, maar nu eens bij de witte pomp getankt, nu loopt mijn motor een stuk slechter, hij sputtert wat net alsof er teveel benzine inkomt ofzo, zou het ook kunnen dat het systeem er aan moet wennen als je een andere benzine tankt? Ik denk toch dat je beter bij een soort benzine kan blijven, ondanks dat de deskundigen dit als een fabeltje zien.........


Je mag natuurlijk zelf bepalen wat je in je tank gooit maar ik kan me haast niet voorstellen dat euro95 bij de witte pomp zoveel anders is dan bij een a-merk.

De reden hiervoor is dat het maken van euro95 niet in een achterafkamertje kan gebeuren. Tuurlijk je kunt het vermoeden gaan krijgen dat ze er van alles bij gooien om de boel te verdunnen maar ook daar geloof ik niet echt in.

Dat er verschil is met V-power etc. is niet zo vreemd, dat is opgekrikte benzine die overigens niet zo heel veel verschil uitmaakt als mensen wel zouden denken. In ieder geval minder dan het prijsverschil 8)

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


13 maart 2007 09:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 nov 2006 22:34
Berichten: 330
Woonplaats: Duivendrecht
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Stationair onrustige loop
Met de Xantia tankte ik altijd bij de Makro en ik vond dat de motor niet echt lekker liep. Maar ja, het was goedkoop :cry: !

Met de C-5 dus ook bij de Makro getankt en toen viel mij op dat ook de 2.0 onrustig liep, zelfs als de motor goed warm was. Ik ben toen overgegaan op BP 95 en jawel hoor, de motor liep rustiger.
Nu rij ik op V-power 95 en de motor loopt als een zonnetje en door het onrustige karakter bij een koude motor heb ik bougies van een V-6.

Ik ben uiterst tevreden :lol: , maar bij koude motor blijft hij even onrustig tot de motor op temperatuur komt.

Zou er dus toch verschil zijn tussen witte - en merk benzine :?:

_________________
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.


14 maart 2007 12:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.