Auteur |
Bericht |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Een aantal vraagjes
Gisteren zijn we onze C5 gaan halen. Wat rijd dat ding zalig zeg. Moet toegeven als ex-alfist dat ik hetzelfde gevoel bij het rijden heb als toen ik met mijn alfa reed. De citroen is gewoon een buitenbeentje en dat voel je dan ook. Nu de vraagjes. Mijn C5 is een PH2 2lhdi16V van 11/2006. -Moet die pas om de 30000km naar de dealer? In dat geval welke olie moet erin? want zal dan wel eens bijgevuld moet worden. -Is dat normaal dat die 16v zo giftig in de toeren gaat. Heb gisteren eens plankgas gegeven bij het optrekken en ik moest de boel echt in het oog houden want ze ging zo de begrenzer in. Hierbij vond ik het wel cool dat die snuit omhoog ging,precies of ze ging opstijgen. Zoals bv bij de oude CX. Ik heb gewoon genoten van die rit naar het werk 
|
21 jan 2011 09:54 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
Bij mijn benzine/gasbak is 30k wel de voorgeschreven waarde. Alleen als ik kijk wat er na 25k aan olie uitkomt probeer ik altijd na 15k te gaan verversen (en inmiddels staat ze alweer op 21k  )
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
21 jan 2011 10:06 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
Ik heb ook zo'n dame. Idd staat de onderhoudsinterval bij mij ook op 30K en dat kan je in het onderhoudsboekje terugvinden.
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
21 jan 2011 10:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
En via de onderhoudsindicator op het dashboard ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 jan 2011 11:46 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
Olie is 5W30 C2. Heeft de jouwe een roetfilter? Dan is die C2 van het grootste belang (speciale Citroën low ash grade). Roetfilter of niet kun je terugzoeken via het VIN: linkEDIT: ik denk dat je een van deze drie hebt: 2.0 HDi BVM6 (DW10BTED4 FAP puissance reduite SOCIETE) : RERHLH 2.0 HDi BVM6 (DW10BTED4 sans FAP depollution L4) : RERHRG 2.0 HDi BVM6 (DW10BTED4 FAP) : RERHRH het VIN kun je nalezen op je kentekenbewijs. In mijn ervaring verbruiken HDi's maximaal zo veel olie dat je er mee kan doen van beurt tot beurt maw 1L in 20dkm /1,5L in 30dkm, YMMV.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jan 2011 12:15 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
Het is eentje zonder roetfilter, denk ik. Maar ga het voor alle zekerheid eens navragen bij mijn dealer. Ja, 30000 km is wel lang maar doe altijd autosnelweg dus dat valt dan goed mee. Maar ga wel een bus olie in de koffer stoppen; En voorlopig regelmatig peilen zodat ik een beetje zicht krijg op het olieverbruik. Oliepeilen kan ik wel denk ik; heb een benzine-alfa gehad en die verbruikte 1liter op 2500 km. Dus dat was elke tankbeurt bijvullen om het peil optimaal te houden. Dat gaat dus afkicken worden zoveel tankbeurten zonder peilen. lol
|
21 jan 2011 12:49 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
Ik gok eerder met filter hoor ... zeker gezien de 11/2006
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 jan 2011 12:50 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
@peeke ik zou het niet aan de dealer vragen, gewoon zelf controleren. Het VIN is makkelijk na te kijken, op de auto of op het kentekenbewijs. Begint met VF7...
Op de auto is het VIN van buitenaf te lezen via een doorkijkje in de onderrand van de voorruit, aan bestuurderskant.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jan 2011 15:20 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Een aantal vraagjes
Zal de vinnummer eens opzoeken als ik de papieren in de buurt heb. Maar ik gok toch zonder roetfilter. De meeste belgische wagens zijn nog toen zonder die filter genomen. Het is pas sinds dat belgie er premies op beginnen te geven is dat de meeste er eentje bij genomen hebben. Maar hoop idd van niet. Een motor moet ademen,lol. Maar heb toch gemerkt dat ze heel slecht ingereden/bereden is. Maakt veel lawaai boven een bepaald toerental en op de autosnelweg kan je juist zeggen wat de hoogste snelheid is geweest wat ze ooit gereden heeft. Want bij 130+ begint ze meer lawaai te maken en vanaf 140 nemen de motortrillingen toe. Echt de kenmerken van een motor die nog moet ingereden worden.Dus hier is nog wat werk aan de winkel om haar goed draaiende te maken waar ik ook de tijd voor ga nemen. Want anders draait ze in de soep.
|
23 jan 2011 13:06 |
|
 |
|