Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:03
Auto: C5 Break Diesel automaat Business Edition
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 252000
Kleur: grijs
Locatie: Sittard
Hallo allemaal,
Ik rijd sinds augustus een C5 Break diesel automaat van 2006. Een mooie opvolger van mijn Break van 2002. Mijn "nieuwe" auto heeft een afneembare trekhaak en na het aanbrengen van de losse haak begonnen ook de problemen. Vanaf dat moment heb ik een storing in de parkeersensoren (zal wel een kabeltje loszitten of zo) maar na het aan de haak hangen van een aanhangwagen is daar deze week een hele vreemde storing bijgekomen. Als ik met de afstandbediening de sloten ontgrendel, springt nl. mijn achterruitje open, terwijl als ik goed ben geinformeerd, dat slotje nu juist niet op de afstandbedining werkt. Heeft iemand van jullie dit al eens aan de hand gehad en enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de wagen nog niet laten uitlezen.. Overigens springt dat ruitje ook wel eens open als ik in ontgrendelde toestand het rechterachterportier open.
Alvast bedankt voor jullie moeite..
Groetjes,
Citroenfanaat Ben
Ik rijd sinds augustus een C5 Break diesel automaat van 2006. Een mooie opvolger van mijn Break van 2002. Mijn "nieuwe" auto heeft een afneembare trekhaak en na het aanbrengen van de losse haak begonnen ook de problemen. Vanaf dat moment heb ik een storing in de parkeersensoren (zal wel een kabeltje loszitten of zo) maar na het aan de haak hangen van een aanhangwagen is daar deze week een hele vreemde storing bijgekomen. Als ik met de afstandbediening de sloten ontgrendel, springt nl. mijn achterruitje open, terwijl als ik goed ben geinformeerd, dat slotje nu juist niet op de afstandbedining werkt. Heeft iemand van jullie dit al eens aan de hand gehad en enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de wagen nog niet laten uitlezen.. Overigens springt dat ruitje ook wel eens open als ik in ontgrendelde toestand het rechterachterportier open.
Alvast bedankt voor jullie moeite..
Groetjes,
Citroenfanaat Ben
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zie de FAQ, is simpel op te lossen ...
--> http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 11#p176411" onclick="window.open(this.href);return false;
--> http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 11#p176411" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:03
Auto: C5 Break Diesel automaat Business Edition
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 252000
Kleur: grijs
Locatie: Sittard
Dank voor je reactie. Volgens mij is dat echter het probleem niet. Vanaf het moment dat ik de aanhangwagen aan de trekhaak heb gehangen reageert het ruitje op de afstandbediening van de auto en springt het open als ik de auto ontgrendel. Lijkt mij een ander probleem als het bekende "ruit springt te pas en te onpas open." Vandaar de vraag hier in het forum..
Groet
Ben
Groet
Ben
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat je de aanhangwagen er aan hebt gehangen en daarna dit 'probleem' hebt gekregen is m.i. gewoon toeval ....
Ze gaan helaas vaker stuk.
Schakelaar vervangen of uit laten zetten via de lexia.
De PDC kan wel met de trekhaak te maken hebben, ... da's weer wat anders.
Ze gaan helaas vaker stuk.
Schakelaar vervangen of uit laten zetten via de lexia.
De PDC kan wel met de trekhaak te maken hebben, ... da's weer wat anders.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Is toch gewoon toeval???
Ik kan me, logisch redenerend, geen interactie voorstellen tussen het (de)monteren van een trekhaak, een aanhangwagen er achter hebben hangen, en het openspringen van een achterruit??
Gewoon, zoals Menno zegt, 2 toevallig gelijktijdig optredende verschijnselen.
Ik kan me, logisch redenerend, geen interactie voorstellen tussen het (de)monteren van een trekhaak, een aanhangwagen er achter hebben hangen, en het openspringen van een achterruit??
Gewoon, zoals Menno zegt, 2 toevallig gelijktijdig optredende verschijnselen.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:03
Auto: C5 Break Diesel automaat Business Edition
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 252000
Kleur: grijs
Locatie: Sittard
Ik geloof niet in toeval, maar zal wel alles controleren.
Bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Ben
Bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Ben

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:03
Auto: C5 Break Diesel automaat Business Edition
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 252000
Kleur: grijs
Locatie: Sittard
Hallo Menno en Harm,
Hier ben ik weer.
Zoals ik eerder al zei, ik geloof niet in toeval en toevalligheden.
Opeens ging vanavond het ruitje ook al open toen ik het rechtervoorportier open deed.
Mijn zoon, een selfmade monteur en bezig met de restauratie van mijn Eend, dacht dat het in
de aansturing moest zitten. Hij heeft de sleutel in het slot van het linkervoorportier ge-reset.
Daarna is het ruitje niet meer opengesprongen. Ben blij dat het is opgelost.
Bij mijn vorige C5 (phase 1, bouwjaar 2002) was inderdaad het hele gevalletje naar de knoppen
en ging dat raam helemaal niet meer open.
Bedankt voor jullie hulp en raadgevingen.
Groet,
Ben
Hier ben ik weer.
Zoals ik eerder al zei, ik geloof niet in toeval en toevalligheden.
Opeens ging vanavond het ruitje ook al open toen ik het rechtervoorportier open deed.
Mijn zoon, een selfmade monteur en bezig met de restauratie van mijn Eend, dacht dat het in
de aansturing moest zitten. Hij heeft de sleutel in het slot van het linkervoorportier ge-reset.
Daarna is het ruitje niet meer opengesprongen. Ben blij dat het is opgelost.
Bij mijn vorige C5 (phase 1, bouwjaar 2002) was inderdaad het hele gevalletje naar de knoppen
en ging dat raam helemaal niet meer open.
Bedankt voor jullie hulp en raadgevingen.
Groet,
Ben
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Heel apart
...mooi dat het is opgelost!
Zelf herstelende functie op een PH2
Doet je pdc ook weer normaal ???

Zelf herstelende functie op een PH2

Doet je pdc ook weer normaal ???
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Luxe uitvoering: Pack Reparation Autonome



Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:03
Auto: C5 Break Diesel automaat Business Edition
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 252000
Kleur: grijs
Locatie: Sittard
Uhh nee, ik heb de trekhaak nog niet verwijderd. Kreeg hem er niet vanaf gisteravond. Moet ik even
voor op een brug.. Zo heel af en toe werken de sensoren wel heel eventjes om dan weer terug een storing
aan te geven. Overigens zag ik niets abnormaals aan de bekabeling, maar kan zo'n fout niet ook gewoon in de doos
van de trekhaak zitten?
Groet,
Ben
voor op een brug.. Zo heel af en toe werken de sensoren wel heel eventjes om dan weer terug een storing
aan te geven. Overigens zag ik niets abnormaals aan de bekabeling, maar kan zo'n fout niet ook gewoon in de doos
van de trekhaak zitten?
Groet,
Ben
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik geloof niet in toeval, maar zal wel alles controleren.
typisch gevalletje toeval.sparood schreef:Hij heeft de sleutel in het slot van het linkervoorportier ge-reset.
Daarna is het ruitje niet meer opengesprongen. Ben blij dat het is opgelost.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:03
Auto: C5 Break Diesel automaat Business Edition
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 252000
Kleur: grijs
Locatie: Sittard
Wat bedoel je met microswitch?? Waar zit die dan en wat kan ik er mee uitschakelen (of inschakelen)?
Overigens
heb ik te vroeg gejuicht...
Sinds eergisteren is de storing weer terug. De trekhaak hangt er weliswaar nog onder, maar ik ga
het toch maar eens proberen met een nieuwe schakelaar...
Overigens


Sinds eergisteren is de storing weer terug. De trekhaak hangt er weliswaar nog onder, maar ik ga
het toch maar eens proberen met een nieuwe schakelaar...


V.I.P.


Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel
In de stekkerdoos tbv de trekhaak zit een microswitch waarmee gedetecteerd wordt dat er een aanhanger aan/op de trekhaak zit.
Deze microswitch geeft via de CAN-bus aan de verschillende processors in de auto door dat er extra belasting aan de remlichten/achterlichten/knipperlichten is geknoopt.
Door "slechte" contacten in deze microswitch ontstaan stoorsignalen op de CAN-bus die voor allerlei vreemde effecten kunnen zorgen; uitvallen airco, uitvallen displays, vreemde effecten dashboard etc.
Als je de stekkerdoos zelf niet wil openen kun je beginnen met de connector op de trekhaak-interface links-achter de bult in de zijklep. Trek die los en kijk of (na enige tijd) de storingen weg zijn.
Succes
Jim
Deze microswitch geeft via de CAN-bus aan de verschillende processors in de auto door dat er extra belasting aan de remlichten/achterlichten/knipperlichten is geknoopt.
Door "slechte" contacten in deze microswitch ontstaan stoorsignalen op de CAN-bus die voor allerlei vreemde effecten kunnen zorgen; uitvallen airco, uitvallen displays, vreemde effecten dashboard etc.
Als je de stekkerdoos zelf niet wil openen kun je beginnen met de connector op de trekhaak-interface links-achter de bult in de zijklep. Trek die los en kijk of (na enige tijd) de storingen weg zijn.
Succes
Jim