Uitlaat V6 aangepast door EPS BV - resultaat stillere auto
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Uitlaat V6 aangepast door EPS BV - resultaat stillere auto
Gisteren heeft EPS uitlaten een extra absorptiedemper in de tussenpijp uitlaat van mijn V6 geplaatst om een einde te maken aan de relatief rumoerige indruk auto bij 140 km/u. Situatie voor: http://home.planet.nl/~knothoef/frank/f ... 260027.JPGhttp://home.planet.nl/~knothoef/frank/f ... 260029.JPGSituatie na: http://home.planet.nl/~knothoef/frank/f ... 270011.JPGhttp://home.planet.nl/~knothoef/frank/f ... 270014.JPGhttp://home.planet.nl/~knothoef/frank/f ... 270020.JPGhttp://home.planet.nl/~knothoef/frank/f ... 270023.JPGZoals je kunt zien is er een 13" lange tussendemper (een zgh Muffler) in de pijp geplaatst. Deze is van RVS. Gevolg is dat de resonantie die ik bij 150km/h waarnam is verdwenen (en de auto ook in zijn geheel iets stiller is overigens). De demper is van het absorptie type, wat inhoudt een geperforeerde buis met hieromheen isolatie materiaal. Deze zorgt voor geen tegendruk en dempt de hoge tonen (itt een standaard reflectiedemper). Sportuitlaten worden ook zo gemaakt. Geheel was in een uurtje gefixed, demper kostte 200 euro, werkloon 30. EPS wees mij er ook nog even op dat de tussenpijp die aan de voordemper vastzit niet van RVS is (itt de achterdemper). Op de bevestiging aan de voordemper was roest te zien, hij schatte nog 1-2 jaar levensduur. Daarna zou de dealer waarschijnlijk niet anders weten als het geheel te vervangen (a raison de 1000 euro, je betaalt de hoofdprijs bij de V6), maar zij konden het tussenstukje even makkelijk vervangen door een op maat gebogen RVS pijp. Gaat nooit meer stuk en kost geen drol. Dank u Citroen voor het zo moeten weggooien van een prima voordemper. EPS is op mij overgekomen als een ZEER professioneel bedrijf wat zeker voor wat exotischer vragen of modellen (bv V6 of 2.2 HDI) rondom uitlaten een veel beter adres is als de dealer of fastfitter. Als je uitlaaat er af ligt maar de dempers lijken het nog te doen, ga naar hen toe voor wat nieuwe pijp! Arbeidsloon is ook nog eens erg laag en kennis en vertrouwen hoog (ik mocht proefrijden zonder te betalen). Ze zijn gevestigd te Hoogezand. http://www.uitlaten.com
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 jan 2007 19:47 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik heb op XCNL ook altijd positieve geluiden gehoord over EPS , ziet er prima uit , mooi dat het ook het effect breikt waar jij opzoek naar was , .... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 jan 2007 19:53 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Het is dat ik nog nooit zelf een defecte uitlaat heb geconstateerd.....
Anders zou ik het denk ik ook wel weten.
Ze schijnen trouwens ook de uitlaat te hebben gemaakt van de enige 8cilinder waar ik ooit in het gestuurd (Triumph Stag van een collega (tja, halverwege de 40 en vrijgezel)).
Prachtig geluid!
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
21 jan 2007 20:22 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Maar "ff" naar Hoogezand voor een uitlaat 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
21 jan 2007 20:53 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Daar wonen m'n schoonouders. No problemos dus.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
22 jan 2007 00:05 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Hun site bekeken en vindt het erg interressant om het allemaal te lezen en zeker de moeite waard om heen tegaan met uitlaat probleem!!
Ook leuk voor een meeting daar om rond tekijken.
In overleg met hun vast wel te doen. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
22 jan 2007 00:05 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
M&M schreef: Ik heb op XCNL ook altijd positieve geluiden gehoord over EPS , ziet er prima uit , mooi dat het ook het effect breikt waar jij opzoek naar was , .... 
Ik heb inderdaad een Xantia V6 horen brullen door een EPS systeem. Daar ging het niet om minder geluid...! 
_________________ Pieter van Lenten
|
22 jan 2007 00:22 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Uitlaat V6 aangepast door EPS BV - resultaat stillere au
Frank, mooi dat het is opgelost. De site lijkt inderdaad aan te geven dat ze wel wat van uitlaten weten.
Kunnen we het allemaal horen zondag ?
Klinkt dus niet zo?
http://www.youtube.com/watch?v=a0DYzdz0 ... ed&search=
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
22 jan 2007 17:26 |
|
 |
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Teveel rvs is niet goed heb ik me laten vertellen,
de warmtegeleiding is minder waardoor je je katalysator omzeep kunt helpen 
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
22 jan 2007 23:52 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Deze RVS zit allemaal na de katalysator. Dus dit effect lijkt me niet op te treden. Gevolg is volgens mij dat de uitlaatgassen die de pijp verlaten iets heter zullen zijn. De einddempoer was al RVS, dus die zal er geen lst van hebben.
Overigens, juist vanwege genoemd effect wordt voor de kat ook vaak RVS toegepast. Dan warmt ie sneller op. dat is juist goed voor een katalysator.
Zondag ben ik overigens niet van de partij.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
23 jan 2007 10:34 |
|
 |
|