Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cruisecontrol blijft vastzitten
Wel, alles hierboven nog eens doorlezend lijkt het me inderdaad wat ver gaan de CC definitief onklaar te laten maken door de dealer.

Buiten het feit dat het klaarblijkelijk nog niet zeker is dat het de CC was die het probleem veroorzaakte, zijn er kennelijk mogelijkheden genoeg om een door een CC op hol geslagen auto af te remmen.

Ik ga hem nog steeds niet gebruiken (zie het nut er hier in Nederland niet van in, en ben toch een beetje angsthazerig), maar mijn zoon mag cruisecontrollend naar Praag...


05 jan 2011 17:47
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cruisecontrol blijft vastzitten
Goeie keus Rowi, wanneer je hem niet wilt/durft te gebruiken, ook niet doen. Mijn vrouw gebruikt hem ook minder als ik doe. Op langere stukken van 50km/h in de stad, en zeker de 60km/h rijbanen, gebruik ik de CC al.
Wat voorstanders en gebruikers van CC niet moeten vergeten, en niet als onzin terzijde schuiven in mijn ogen, is het volgende:
Rijdend in een auto beheers je in principe de auto met stuur, rem en gaspedaal.
Daar ben je gewoon op ingesteld cq getraind. Gebruik maken van een CC vraagt een ander bewustzijn in het proces van auto beheersing. Wanneer je je voet op het gaspedaal hebt is dit gevoelsmatig directer gekoppeld aan je gevoel van wagenbeheersing. Immers je hebt stuur en gaspedaal.
Bij inschakeling van de CC schakel je een directe link en bewust beheersgevoel uit. In zekere zin houd zonder CC je actiever betrokken bij het rijden. Met een ingeschakelde CC is deze link er niet.
Je moet dus als chauffeur van de auto eigenlijk vanuit een bewuste ruststand ingrijpen in het proces van autobeheersing wanneer daar om gevraagd wordt.
Psychologisch gezien speelt hier dus mogelijk een uit hand geven mee. Maar nu meer vanuit het procesmatige, het vraagt dus een ander bewustzijn/andere actie.
In de ict is dit principe toch bekend, ik neem aan als By-pass aanleggen?
Of de ouderwetse "if-not-then" schakeling?
Het verbaast mij absoluut niet dat het merendeel van de mensen zich niet bewust is van dergelijke processen. We doen het gewoon, en dat is maar goed ook. Stel dat je bij alles wat je doet je bewust zou zijn hoe het precies werkt en wat anderen anders doen, of jij anders zou kunnen doen.
Het grappige is dat wanneer ik bv laat in de avond terug rij naar huis, en wat moe ben, ik liever zonder CC rij. Ik voel me dan meer betrokken bij het doen en laten van de auto.

In het begin dat we de auto hadden heb ik de CC een tijdje niet gebruikt. Na enkele weken was het rijden op CC ook een automatisme geworden, dus inclusief even vaart minderen, of gas geven bij inhalen.
Johan


05 jan 2011 18:48
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 29 mei 2008 11:42
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Break 2.0i 16V LP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09579
Productienummer: 0082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170000
Kleur: GRIS ALUMINIUM


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cruisecontrol blijft vastzitten
Helaas, ik kan volgens mij het topic niet wijzigen, anders had ik met alle liefde de titel willen veranderen in cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten, om de cc-liefhebbers in dit topic tegemoet te komen... :P

Klein stukje achtergrond: ik ben het type autorijder dat vindt dat een auto een gebruiksvoorwerp is. Daar ga je netjes mee om en je zorgt ervoor dat al het onderhoud goed en tijdig gebeurt. Wat verwacht ik vervolgens van de auto? Dat ie me veilig, comfortabel en redelijk snel ergens brengt. That's it. Ik vind de techniek in de auto reuze interessant, maar snap er de ballen van.

EvilTwin schreef:
Je schrijft ook niet waarom je niet mijn 1/2/3 aanwijzingen geprobeerde hebt (ik dacht dat dit na die Lexus/Toyota-drama's wel algemeen bekend zou zijn):


Misschien omdat je niet naast me zat toen het gebeurde. Achteraf gezien had ik wellicht beter anders kunnen handelen. En had ik kunnen bedenken dat de remkracht het uiteindelijk altijd wint van motorkracht. En dat de koppeling ingedrukt houden een prima manier is de auto uiteindelijk tot stilstand te dwingen. Op het moment kwam dat niet in me op. Na eerst rustig het e.e.a geprobeerd te hebben ga je op een gegeven moment in de "er moet NU wat gebeuren stand". Ik wel tenminste. Misschien ook omdat zo'n situatie precies de nachtmerriesituatie is die je (ik) wel eens heb(t). Contact om was misschien niet de slimste actie, maar hielp wel...

EvilTwin schreef:
Wellicht nog als aanvulling: pompend remmen is wel het slechtste wat je kunt doen. Daarmee eet je het vacuüm op.


-5=mogelijk glad, mogelijk glad is pompend remmen. Wat weet ik nou van het al dan niet opheffen van vacuum?!

EvilTwin schreef:
Ik ben ook nog wel benieuwd of je nu een mechanisch (kabel) gaspedaal hebt of een elektronisch (sensor)?


Ik heb geen idee, zal het eens bekijken als ie er weer is.


EvilTwin schreef:
Mag niet gebeuren? Gewoon door pech is het altijd mogelijk dat een kabel knapt een veertje losschiet oid, maar de storing zal dan niet vanzelf weg gaan. Logischer is het dat door een externe oorzaak (een takje, of steentje, condens/ijs) de kabel van het wieltje loopt en vanzelf terugschiet. De bediening is in feite een simpel katrolletje.


Laten we zeggen dat ik minder relativerend vermogen heb dan jij.

Mooi overigens dat je het niet gelooft dat de cc eventueel stuk is, maar dat je losschietende kabel door een takje dat een minuut ofzo van de katrol zit en dat er dan vanzelf weer terug op schiet volkomen reeel vindt.

Maar goed, ik weet niet wat er gebeurd is, weet wel dat ik me rot schrok en ontzettend van baal dat het nu niet opgelost kan worden vanwege een software update met fouten...

Als het de cc eventueel niet is, maak ik me alleen maar meer zorgen want dan kan het ieder moment weer gebeuren...


05 jan 2011 21:00
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cruisecontrol blijft vastzitten
Ben benieuwd naar de uitslag van de garage, ik gok ook op iets anders dan de CC, ... wel begrijpelijk dat je van zoiets schrikt als je dat overkomt ...

Pim schreef:
-5=mogelijk glad, mogelijk glad is pompend remmen. Wat weet ik nou van het al dan niet opheffen van vacuum?!


ABS , ... :)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


05 jan 2011 21:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cruisecontrol blijft vastzitten
Nu je er toch bent Menno kun je mooi het topic hernoemen en in "aandrijving" plaatsen.

Citaat:
Klein stukje achtergrond: ik ben het type autorijder dat vindt dat een auto een gebruiksvoorwerp is.


Dat vind ik fundamenteel een onjuiste instelling, maar ik realiseer me dat het merendeel van autorijders zo denkt. Helaas. Dat is geen veroordeling, maar het helpt gewoon om de techniek te begrijpen, dan is dit soort paniek en drama stukken onwaarschijnlijker.
Beter voor jezelf, je passagiers en je mede weggebruikers.

Het is niet echt ingewikkeld en je kunt je met de beschikking over een apparaat van 1500kg, wat >200km/h kan met je familie erin niet verschuilen achter: "het is te ingewikkeld", "ik ben maar een leek", "het is een gebruiksvoorwerp" of andere dooddoeners.

Het zal ook niet altijd vermijdbaar zijn met perfect onderhoud of je eigen gedrag, maar je kunt zo een cover van een vrachtwagenband of een blok ijs van 20kg naar je auto geslingerd te krijgen, of een klapband of een ongeval vlak voor je.

Citaat:
Mooi overigens dat je het niet gelooft dat de cc eventueel stuk is, maar dat je losschietende kabel door een takje (?) dat een minuut ofzo van de katrol zit en dat dan vanzelf weer terugschiet volkomen logisch vindt.


Als je de techniek begrijpt achter de CC (zoals eerder door mij beschreven), dan snap je dat het "wegvallen" of "vastzitten" van het gaspedaal geen logisch gedrag is. Een kabel die eraf schiet komt vaak genoeg voor. Foreign Object Damage houdt momenteel tientallen gloednieuwe treinen in de remise, heeft de space shuttle en de concorde doen crashen etc.etc. Daar doe ik niet te licht over. Het is net zo makkelijk als een frisdrankblikje onder je pedaal of een vloermat. Zonder details over de gasklepbediening is het speculeren, maar een oorzaak van buitenaf is vooralsnog veel logischer dan de cc verdenken.

Afbeelding

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


05 jan 2011 21:32
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39
Berichten: 1720
Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
ik heb iets soortgelijks gehad met onze 1.8 xsara piccasso(waar GEEN CC op zit)

toen bleef ook het gas hangen na het pedaal te hebben losgelaten

de dealer constateerde een vast gevroren gasklep
door de kou is de klep tijdens het rijden over een lagere afstand vast gaan zitten
na reinigen van gaskleppenhuis was het probleem over

_________________
vr gr KlaasS

think positive

auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924
,,citroenc4 berline,agm retro scooter


05 jan 2011 21:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24
Berichten: 1949
Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
Kijk: dát is informatie.

Ik kan me de instelling van Pim een beetje voorstellen. Daarentegen ben ik het wel met Eviltwin eens dat de gemiddelde bestuurders toch wel iets zou moeten weten over voertuigbeheersing en voertuigkennis. Deze kunnen, zeker in noodgevallen het verschil maken. Pompend remmen, tegen blokkeren aan remmen, ABS (als dit op je auto zit) maakt het verschil uit in de lengte van je remweg. Wat gebeurt er als je het contact uitzet (of gebeurt niet). Blader eens in boekjes of internet.

In ieder geval ben ik benieuwd wat de oorzaak was.

_________________
Grtz Rob


2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen.
Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010
ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002
Ex C2 1.1
Ex Berlingo 1.9D
ex ZX 1.4
ex ZX 1.4
ex ZX 1.9D
ex AX 1.0
Afbeelding


05 jan 2011 23:13
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12
Berichten: 178
Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
Dit heb ik voor 2 weken terug ook meegemaakt, op de 371, wilde net opschakelen naar zijn 5 en toen bleek tijdens het indrukken van de koppeling ook mijn gas bleef hangen, de snelheid was ongeveer 90 km.

Het was op dat moment vrij rustig, en heb toen afgeremd tot ongeveer 40 km. op het rechte stuk en daarna contact
af en de berm in.

Gelijk de kap omhoog en aan de kabel gerommeld en toen kwam het pedaal weer omhoog.

Ik heb geen CC,

Heb thuis de kabel iets strakker gesteld en het pedaal en onder de kap de boel met hoge druk schoon gespoten en daarna behandeld met WD40, en tot nu toe geen last meer gehad.

_________________
toch maar weer een citroen!!!


06 jan 2011 00:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2010 09:20
Berichten: 223
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Business
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10654
Productienummer: 0239
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000+
Kleur: Rouge Profond KKQD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
Wat ik niet begrijp dat ze bij de dealer niets kunnen vinden vanwege een software-update? Dat is toch gek? Zo oud is je C5 toch nog niet dat er een versie-probleem optreedt? Zo gek maakt Microsoft het niet eens...

_________________
Groet,
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)


06 jan 2011 03:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
de LEXIA software draait op windows ;)

Citaat:
Pompend remmen, tegen blokkeren aan remmen, ABS (als dit op je auto zit) maakt het verschil uit in de lengte van je remweg.


Nogmaals: bij volgas is er bij veel auto's nauwelijks vacuüm voor de rembekrachtiging. Je kunt dan nog steeds even hard remmen maar het kost veel meer kracht.
Echter, pompend remmen eet je laatste restje vacuüm op.
ABS is al zo lang standaard en inmiddels verplicht, dat lijkt me niet zo relevant voor een C5.
Zolang als je geen ABS defect melding hebt (let op: ik heb het niet over ESP/ASR) kun je het beste vol doortrappen op het rempedaal, zo hard dat je uit je stoel komt, op een automaat zelfs met twee voeten.

NB Je kunt ook zonder koppeling naar vrij (handbak) en naar [N] op een automaat. Dan hoef je helemaal niet te remmen, en kun je de auto laten uitrollen, wellicht nog naar een betere stopplaats.

De motor uit is een zware noodoplossing, het komt voor dat mensen te ver doordraaien tot het stuurslot. Maar ook als je dat netjes doet moet je nog steeds rekening houden met het ontbreken van rembekrachtiging en stuurbekrachtiging. (behalve op een oude Citroën, daar heb je HP reserve) Ik heb dit op een CX GTI wel eens moeten doen, maar die heeft geen ABS en wilde niet op de toerenbegrenzer gokken. Daar was het rubber uiteinde van de gaskabel van zijn plaats geschoten. Met de motor uit heb je op een CX nog een korte tijd DiRaVi (besturing) en genoeg remkracht voor een xx-aantal noodstops, maar ik heb hem laten uitrollen tot de volgende afslag met tankstation. Die kabel is overigens verder wel blijven zitten, de oorzaak was een kapotte motorsteun waardoor de motor te veel bewoog. :idea:

BTW Je hebt ook nog een handrem, die werkt op C5 ph.I/II op de voorwielen en is dus (itt eentje op de achterwielen; C5-3) ook als noodrem te gebruiken. De handrem levert 0,5g, niet zo veel als je echte remmen (1,2g), maar daarmee kun je de wielen nog altijd laten blokkeren, dus kijk uit.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 jan 2011 11:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24
Berichten: 1949
Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
Dat wist ik maar ik wilde alleen aangeven dat men, de doorsnee bestuurder, zich hier een beetje in zou moeten verdiepen. :idea:

_________________
Grtz Rob


2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen.
Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010
ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002
Ex C2 1.1
Ex Berlingo 1.9D
ex ZX 1.4
ex ZX 1.4
ex ZX 1.9D
ex AX 1.0
Afbeelding


06 jan 2011 11:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
hank4all schreef:
Heb thuis de kabel iets strakker gesteld en het pedaal en onder de kap de boel met hoge druk schoon gespoten


vandaar het bevriezen?

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


06 jan 2011 12:31
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
Ik ben nog steeds erg blij met mijn jaartje ervaring als automonteur bij een Citroengarage, ook al was dit in 1976. Toen ik jaren later in het Personeel en Organisatievak was beland zag ik collega's soms klooien met hun auto's. En ze begrepen de auto, of de techniek, gewoon ook niet. Alleen maar klagen over de kosten van een "weer noodzakelijke" reparatie.
Voorkomt een hoop stress, een beetje kennis.
Bevriezen gaskabel of handremkabel was bv zo'n item. Dat dit nu net altijd moest gebeuren in de winter nadat ze ook de onderkant van de auto hadden laten reinigen in de wasstraat.
Maar helaas ET, niet iedereen heeft technische kennis of de wil zich er (een beetje)in te verdiepen.
johan


06 jan 2011 12:45
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
hogedrukspuit onder de motorkap :shock:
alles wat er dan mis gaat is eigen schuld.

Citaat:
Maar helaas ET, niet iedereen heeft technische kennis of de wil zich er (een beetje)in te verdiepen.


Da's geen excuus om iets te doen wat expliciet afgeraden wordt.
vwb afspuiten staat dat ook op een sticker onder de motorkap.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 jan 2011 13:29
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: cc / rempedaal / gaskleppen blijven vastzitten ?
Zo is het wel duidelijk ;) , niet iedereen heeft die kennis, of zin zich daarin te verdiepen, dat is nu eenmaal niet verplicht bij het behalen van een rijbewijs ... graag respecteren , iedereen zit anders in elkaar, bedankt ... :idea:

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


06 jan 2011 13:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.