Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
 Auto op de kont 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26
Berichten: 117
Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Auto op de kont
Beste Allemaal,

Als eerste een gelukkig nieuwjaar en een plezierig Citroenjaar.
Mijn auto is na de erge sneeuw op zijn achterkant gegaan, ik heb al naar de onderwerpen gekeken van anderen met hetzelfde probleem, Eerst dacht ik dat het kwam door de sneeuw, maar nu dat weg is, gaat hij als een ouderwertse Citroen op haar kont.
Nu zo na het vervangen van de multisnaar en jawel de koppeling (de drukgroeplager was kompleet verrot) vind ik het even welletjes met de kosten. Kan het last, mochten de veercilinders lek zijn om nog een tijd door te rijden? Zijn misschien de hoogteregelaars smerig, maar dan zou ze ook met het starten van de motor niet omhoog komen. Stekkertjes misschien? Verder rijdt ze gewoon, met hetzelfde comfort.

Wie kan mij eventueel bijlichten.
Groeten Sandro


02 jan 2011 11:30
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Ik denk 1e lekke veercilinder en dan de hoogte regelaar , maar hij rijd verders wel goed?

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


02 jan 2011 11:33
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26
Berichten: 117
Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Ja aan het rijden is niets aan te merken, maar als het een veercilinder is, kan dat last om door te rijden? En verder, hoe weet je welke kant het dan is, ik heb begrepen dat de cilinders van binnen uit lekken.

Graag hoor ik even Herman.


02 jan 2011 11:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Tja, de pomp moet veel meer werken.

De pomp slaat aan bij het openen van de portieren: bij mij leidde dat vorig jaar winter tot startproblemen omdat de accu wel erg zwaar is, maar bij -15 niet én de auto op kon pompen en ook nog kon starten.


Uitvinden welke het is is niet moeilijk: Zet de auto op een vierkolomsbrug. Aan de veercilinders zitten een dikke metalen leiding (de HD-leiding) en twee slangetjes.

Eén slangetje is de ontluchting, één slangetje is de retour.

Trek de retour los. Daar mag een klein beetje LDS uit komen, niet een flinke stroom.

Is dat laatste het geval, dan is die veercilinder lek.


Vervangen is vrij eenvoudig: leidingen eraf, veerbol los, pennetje los, ik meen twee boutjes los en de veercilinder kun je wegnemen. Nieuwe erop, boutjes, pennetje en veerbol er weer op, leidingen er weer aan en klaar.

Denk wel aan de accu losnemen (om te voorkomen dat de auto de hoogte wil corrigeren), gebruik van een brug (dit wil je niet op de stoep doen omdat je de vering onderhanden moet nemen).


Ik was ongeveer 130 euro kwijt.

Zorg ook dat je LDS bij de hand hebt: waarschijnlijk verlies je wel wat.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


02 jan 2011 12:19
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26
Berichten: 117
Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
EW,

Dank je voor de info, ik begrijp dat er wel gewoon doorgereden kan worden? P.s waarom zakt ze eigenlijk bij 1 lekke cilinder in?

Misschien kan Evil Twin een technisch verhaal toelichten, yoe hoe waar ben je!

Groeten Sandro


02 jan 2011 19:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Nouja, de pomp maakt flink meer draaiuren. Of ie dat heel leuk vindt durf ik niet te zeggen. Bovendien moet ie het maar bij kunnen houden.

Dat de auto op de kont valt is niet zo raar: het zit allemaal met elkaar verbonden. Er slingert vast wel ergens een plaatje rond. Er zit ook maar één ontlastschroef achter.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


02 jan 2011 20:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Bij iedere HP Citroën is de hoogteregeling altijd pér as. Er zit dus in de BHI één toevoerklep naar achteren en één terugvoerklep, tbv hoogteregeling. Idem voor. Weliswaar is het mogelijk om (bij HA3+) de rechts-links doorlaat af te sluiten, maar die gaat altijd open bij hoogtecorrecties.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 jan 2011 14:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07
Berichten: 923
Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Nog een op de kont
Ik keek vanmorgen naar buiten en daar lag ze op de kont. Deur open en de pomp begint te draaien maar verder geen enkele reactie. Motor gestart nog steeds op haar kont. De hoogte regeling geprobeerd nog steeds geen enkele reactie. LDS vatje opengedraaid staat helemaal droog gelijk onder de auto gekeken, geen olie. Vraag: liter olie ophalen bijvullen en even aankijken is dit verstandig?

_________________
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.


03 jan 2011 15:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
in elk geval niet meer mee rijden totdat de LDS bijgevuld is en de auto op hoogte blijft.
Het blijven bijvullen met LDS is overigens al snel net zo duur als een nieuwe plunjer ;)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 jan 2011 16:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07
Berichten: 923
Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Auto ligt nu niet meer op de kont maar helemaal plat. LDS bijgevuld en dat loopt er na even draaien van de pomp net zo hard weer uit ter hoogte van de rechter achterdeur. Dat was dus de eerste €19.25 voor de lds. Morgen maar naar de garage ermee. Ik mis haar nu al.

_________________
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.


03 jan 2011 19:44
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26
Berichten: 117
Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Even terug naar mijn probleem, ik begrijp dus dat het beter is om de cilinder te vervangen.

Ik heb overgens gelijk even een vraag, ik heb in het verleden ook bv een GSA en een BX gereden en en vriend rijdt een Xantia, deze problemen ken ik eigenlijk niet, en ook nooit gehad!!

Zijn deze problemen het gevolg van de moderne techniek?? (lees zwakte of slechte kwaliteit van de techniek of heb ik gewoon pech met alles tegelijk). Ik ben zo'n fan van het heerlijke rijden.

Graag hoor ik even van jullie.


03 jan 2011 20:38
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Tja, wat oudere modellen met HP hebben andere probleempjes ( en b.v. te maken met lege bollen ), dit is denk ik de zwakste plek van het systeem in de C5, komt iig veelvuldig voor, de reparatie daarentegen is niet al te duur, en kan zelfs volstaan met nieuwe rubber ringen als je de juiste dealer/garage opzoekt, danwel zelf doet ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


03 jan 2011 20:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
als je het onderdeel nummer hebt van die ringen, dan wordt het al wat makkelijker.

en eventueel een plaatje van hoe het in elkaar zit.

in ieder geval succes ermee.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


03 jan 2011 20:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26
Berichten: 117
Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Beste Menno,

Wat bedoel je met nieuwe rubbers, bij het plaatsen van de comfortbollen zijn de oude rubberen ringen gebruikt. Is dit de oorzaak misschien?? Je bedoeld dus de afdichting van de bollen? Volgens mij heb ik de nieuwe rubber ringen namelijk meegekregen van Rene Spaan, maar is dit het probleem of zit het in de hele veercilinder.

Zou je een foto kunnen laten zien misschien wat en waar het probleem zit.

Graag hoor ik.


03 jan 2011 20:49
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto op de kont
Nee dat zijn de rubbers die binnen in de veercilinder zitten en voor afdichting zorgen ...
Helaas heb ik hier geen foto van, heb ze slechts 1x in handen gehad.

Mocht je de juiste zoeken, ik weet dat Oldenhage ze heeft liggen ( of iig aan kan komen )

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


03 jan 2011 20:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.