Re: XM-rijder gaat naar C5!
chevron43 schreef:
Zeg nooit nooit, en als dat niet komt dan rij ik hem even over de grens naar Germany en parkeer de XM daar in een box. Hoe zou dat gaan? Hier dus APK en verzekeren, maar niet aanmelden bij de mB....? OK dan kan ik alleen maar in het buitenland met m'n XM rijden maar toch wel een idee?

Schorsen voor de mrb en er dan toch (daar) mee rijden is ook niet de bedoeling, het zal lastig te controleren zijn voor de Duitse Hermandad, maar technisch gezien mag je met zo'n schorsing ook niet in Duitsland meedoen aan het verkeer.
Met de APK zou het naar boven komen, ware het niet dat je geen apk op een geschorst voortuig hebt!
En dat zal je verzekering ook niet fijn vinden: rijden met een ongekeurde auto. De ellende waar je dan in terecht komt bij een simpele aanrijding in Duitsland...je kunt de auto natuurlijk voor een dag uit de schorsing/verzekering halen tbv de apk, dat mag, maar daar zal de verzekering dan toch ook verder induiken.
Een Duits kenteken erop is ook lastig: je bent eigenlijk alleen als inwoner van een land gerechtigd om een auto op kenteken te hebben, dus je Xm in een box net over de grens krijg je niet zonder meer op een Duits kenteken, daarvoor moet je toch op z'n minst een Duits adres hebben en dan betaal je Duitse mrb (wel minder dan hier denk ik).
Tenslotte is er nog de verzekering, met een goed verhaal willen ze wel eens tijdelijk een auto op een buitenlands kenteken verzekeren, maar de regels is toch dat je ook dan op zoek moet naar een Duitse verzekeraar.