Rol met vangnet van de leuning af?
Auteur |
Bericht |
Citroentje
|
 Rol met vangnet van de leuning af?
Achter op de leuning van mijn Break (ph1) zit een rol met vangnet. Dat ding zit me soms gruwelijk in de weg en ik wil 'm graag demonteren maar kan de schroeven nergens vinden.
Nee, echt slopen is nou ook weer niet de bedoeling, want in de vakantie met kids achterin en veel bagage, dan moet-ie er wel weer in.
Iemand suggesties? Zou erg fijn zijn.
Thnx
Philippe
|
19 jan 2007 10:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Help dit misschien : klik 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 jan 2007 10:41 |
|
 |
Citroentje
|
M&M schreef: Help dit misschien : klik 
Instrucie is duidelijk maar bij mij wil het ding helemaal niet schuiven. Zit muurvast.
En verder:
Het lijkt erop dat er standaard geen vangnet in mijn nieuw bestelde Break 2.0 HDi Caractère komt (staat op de lijst van bij te bestellen accessoires). Dan zou ik het niet erg vinden om het ding uitmijn huidige auto over te zetten op die nieuwe. Maar moet ik daarvoor ook bevestigingspunten overzetten? En hoe zitten die dan vast?
Philippe
|
19 jan 2007 11:38 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Wat ik even niet begrijp: is het een :
- vangnet dat vanaf de bovenzijde rugleuning achterbank naar het dak gaat?
- een vangnet op de bodem van de bagageruimte?
- de bagage-afdekhoes met hoedenplank die vanaf de achterkant rugleuning naar de kofferklep gaat?
Die eerste ken ik niet echt, die 2e zit met 4 haken op de bodem vast, die ook de afdekplaat van het reservewiel vastzet en met een korte draaibeweging gelost kunnen worden, en de 3e zou je omhoog moeten kunnen duwen (soms met enig geweld  ) en er dan zo uit kunnen halen...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jan 2007 12:05 |
|
 |
Citroentje
|
Harm van Beek schreef: Wat ik even niet begrijp: is het een : - vangnet dat vanaf de bovenzijde rugleuning achterbank naar het dak gaat?
Ja dat dus. Dat ding (die zwarte rol) die bovenaan de rugleuning vast zit.
Ik kan er maar niet achter komen hoe ik dat ding los kan maken zonder mijn slijptol te gebruiken. En je snapt dat ik dat liever niet doe...
|
19 jan 2007 13:38 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Wel vreemd want met de gehele achterleuning naar beneden zou deze eruit moeten kunnen schuiven , volgens anderen 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 jan 2007 13:40 |
|
 |
Citroentje
|
M&M schreef: Wel vreemd want met de gehele achterleuning naar beneden zou deze eruit moeten kunnen schuiven , volgens anderen 
Ja, volgens anderen... Het zou fijn zijn als iemand met eigen ervaring kan vertellen hoe dit zit, want je ziet geen steek. Het cruciale punt zit tussen die metalen behuizing en de rugleuning en ik kan me niet zo voorstellen dat de schroeven vanaf de rugleuning erin gedraaid zitten, want dan moet de bekleding eraf om het ding te demonteren. Vast niet dus.
|
19 jan 2007 13:52 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik zal wel eens een keer kijken hoe het bij mij zit ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 jan 2007 13:54 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
'k Hebbumnie..kan dus niet kijken...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jan 2007 13:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Niet ??? , hé .. vreemd ..
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 jan 2007 13:58 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Is dat een extra, een accessoire dan?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jan 2007 14:05 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Op onze C5 ( 2.2 Exclusive ) zit dat standaard ( tenminste dat hoort het geval te zijn ) ... ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 jan 2007 14:07 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ff de 28e kijken dan wat jij precies hebt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jan 2007 14:13 |
|
 |
Rembrandt
|
Zowel mijn vorige als mijn huidige Exclusive heeft het standaard. Maar ik dacht dat elke Break het standaard had.
Hierbij nogmaals de "handleiding":
Practisch gezien:
- Laat beide bankdelen naar voren vallen (hoef je de zittingen niet voor te verwijderen)
- Ga bij de rechterachterdeur staan (bijrijderskant)
- Pak de rol vast en schuif hem naar je toe (ongeveer 5 centimeter)
- Schuif daarna de rol omhoog (richting de voorstoelen)
Het is dus een soort L-vormige beweging die je moet maken.
Voor bezoekers aan de meeting doe ik het 28 januari wel even voor.

|
19 jan 2007 14:18 |
|
 |
Citroentje
|
Rembrandt schreef: Zowel mijn vorige als mijn huidige Exclusive heeft het standaard. Maar ik dacht dat elke Break het standaard had.
Straks even kijken. Ben nu niet thuis. Maar dit is dus idd het ding dat ik bedoel.
Als ik de laatste catalogus mag geloven is het niet op alle modellen standaard. Mijn huidige ph1 2.0 Prestige benzine had het wel standaard. Maar bij mijn toekomstige ph2 2.0 Caractère diesel staat het in het lijstje van opties. Daaruit denk ik te concluderen dat het er niet standaard meer in zit. Zijn ze zeker aan het bezuinigen geslagen???
|
19 jan 2007 14:35 |
|
 |
|