Probleem met dit airco/verwarmingsprobleem is dat het niet overal voorkomt, en al bij al denk ik dat het slechts een vrij beperkte groep is die er last van heeft.
Ik zou het graag eens procentueel uitgedrukt zien tov alle C5 phIII gebruikers.
De mensen die ik ken uit mijn omgeving (ikzelf, 1 2.2 hdi exclusive en 1 1.6HDI vtr) hebben er in ieder geval totaal geen last van.
Dus al bij al denk ik dat het aantal probleemgevallen wel meevalt, maar 1 klager zorgt voor meer ophef dan 100 mensen die niet klagen.
Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat de manier van oplossen van citroen (als die er al is) gerechtvaardigd is. Verre van, maar net als elke andere constructuur plooien zij niet tenzij er veel op het spel staat (tv, of grote klanten die moeilijk doen)
Mogelijk heb ik dat al eens gezegd, maar vrienden van ons hadden enorm veel problemen met hun MB, MB nam hen niet serieus en loste het probleem niet op. Vervolgens dreigden ze ze over te stappen naar een ander merk en MB trok er zich niets van aan. Toen ze echter alle vrachtwagens van de transportafdeling (allen MB) begonnen te vervangen door MAN werd de verkoper van MB wakker, en kort daarna kwamen de verontschuldigingen en werd er gratis een nieuwe personenwagen aangeboden op voorwaarde dat ze terug MB trucks kochten.
Dus zelfs bij de zogenaamde merken met premium service ben je niet beter af tenzij je op een of andere manier enorme druk kan zetten.