Je schijft dat, als je 'm uit de sneeuwstand haalt, hij gelijk doorschakelt. Doe je dat via de Manual, of door gewoonweg de Sneeuwknop nog een keer in te drukken, dus 'm uit te schakelen?
Al met al, ook jij krijgt geen foutmeldingen als dit gebeurt.
En als er iets mis zou zijn met dit gedrag zou die foutmelding wél moeten komen, naar ik denk.
Zo begrijp ik dat uit document B2CB5JP0 waarin bij 18.2 staat:
Als er een elektrische storing aanwezig is, wordt op het beeldscherm het bericht "Storing automatische versnellingsbak" getoond, klinkt er een geluidssignaal en gaat het controlelampje "Service" branden.
In document B2CB5FP0 staat onder 5.1 Weergave van storingen:
Als er storing aan de automatische versnellingsbak optreedt, verschijnt het bericht "Automatische versnellingsbak defect" op het beeldscherm, klinkt er een geluidssignaal en gaat het controlelampje "Service" branden..
Mogelijke storingsoorzaken.....
Dat is een lijst van een 40-tal meldingen, waaronder:
--Storing: ontijdig overschakelen
--Storing configuratie
--Storing: communicatie tussen de computer van versnelling en andere computers in het netwerk
Voorts staat in dat document B2CB5FP0 bij 2.2 Functie "bepalen rijomstandigheden" dat de ESP mede bepalend is voor de "Strategiën voor Comfort en aanpassing" van de Schakelkarakteristieken en programma's van de AM6 bak.
Dat is ook te zien in het overzicht van document B2CB5EP0, waar te zien is dat er een directe link is tussen de ESP computer en de computer van de AM6, met een "verzoek inschakelen sneeuwprogramma" vanaf de ESP naar de AM6 computer.
Oftewel, ik denk op dit moment ook dat het een "Feature" van deze combinatie V6-AM6 is, zoals Exroosje dat al opmerkte. Geen storing dus.
Dat laat overigens onverlet dat ik 'm nog wél ga uitlezen.
En die eerder besproken testen ga uitvoeren.
Wordt vervolgd dus
Groet,
JW