Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja dat wilde ik ook al vragen , heb je gedaan wat de dealer vroeg..
bougies vervangen???
bougies vervangen???

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:48
Auto: C5 break 2.0 16V Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 10635
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220.000
Kleur: gris iceland
Locatie: Hoevelaken
bougies vervangen en weer gecheckt maar geen effect.
Volgende week heb ik een vrij en dan ga ik bij een andere garage langs om aan de lexia te hangen.
Had gehoopt het zelf te kunnen oplossen omdat de auto ook verder perfect loopt.
Laat het nog wel weten wat er uitgekomen is.
Biker
Volgende week heb ik een vrij en dan ga ik bij een andere garage langs om aan de lexia te hangen.
Had gehoopt het zelf te kunnen oplossen omdat de auto ook verder perfect loopt.
Laat het nog wel weten wat er uitgekomen is.
Biker

C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Had laatst hetzelfde euvel te hoog CO.
Ik heb de Map sensor vervangen ( op het gasklephuis) en het was weer in orde.
Ik kan natuurlijk niet de garantie geven dat het bij jou hetzelfde euvel is maar het is het uitproberen waard met een "geleende mapsensor".

Ik heb de Map sensor vervangen ( op het gasklephuis) en het was weer in orde.

Ik kan natuurlijk niet de garantie geven dat het bij jou hetzelfde euvel is maar het is het uitproberen waard met een "geleende mapsensor".


C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:48
Auto: C5 break 2.0 16V Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 10635
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220.000
Kleur: gris iceland
Locatie: Hoevelaken
Getracht in mijn weekje vakantie de auto bij een lokaal citroen dealer aan de computer te hangen om te kijken wat er loos was. lokale dealer had weer eens geen tijd.
Kwam bij Minke Hilgenberg in Apeldoorn terecht. Hele verademing t.o.v. een dealer. Halve dag bezig geweest om de computer uit te lezen maar zero resultaat, maar ook zonder rekening.
Blijkt een regeleenheid niet goed te werken of kapot te zijn waardoor de computer niet volledig uitgelezen kan worden.
Minke zegt dat er 2 regeleenheden zijn, 1 van 150 euro en 1 van 750 euro.
Waarschijnlijk is de 150 euro versie kapot. Advies was om bij de dealer dit te checken.
Aan de ene kant zou dit verhaal kunnen kloppen maar aan de andere kant merk ik niets tijden het rijden. Je zou toch denken dat dit wel zou moeten zijn.
Dealer gaf aan dat het een plausibel verhaal was en dat dit ook de mogelijkheid was van een verkeerde CO afstelling.
Volgende week bij de dealer langs om te kijken of dit echt de oorzaak is.
Kwam bij Minke Hilgenberg in Apeldoorn terecht. Hele verademing t.o.v. een dealer. Halve dag bezig geweest om de computer uit te lezen maar zero resultaat, maar ook zonder rekening.
Blijkt een regeleenheid niet goed te werken of kapot te zijn waardoor de computer niet volledig uitgelezen kan worden.
Minke zegt dat er 2 regeleenheden zijn, 1 van 150 euro en 1 van 750 euro.
Waarschijnlijk is de 150 euro versie kapot. Advies was om bij de dealer dit te checken.
Aan de ene kant zou dit verhaal kunnen kloppen maar aan de andere kant merk ik niets tijden het rijden. Je zou toch denken dat dit wel zou moeten zijn.



Dealer gaf aan dat het een plausibel verhaal was en dat dit ook de mogelijkheid was van een verkeerde CO afstelling.
Volgende week bij de dealer langs om te kijken of dit echt de oorzaak is.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Hmm, mooie duidelijke beschrijving, maar moeilijk te duiden.
Ik lees het als: de BSI kan bepaalde ECU´s niet uitlezen omdat deze ECU´s niet meer (correct) zouden functioneren.
2 stuks nogwel.
Het kan theoretisch denk ik. Maar uitlezing van de BSI zou minstens moeten aangeven welk ECU´s niet meer functioneren.
Een halve dag om tot deze conclusie te komen lijkt me ookt niet echt ´deskundig´.
Ik weet het niet, op basis van dit bericht heb ik toch niet het idee dat de bron echt gevonden is.
gr. Ronald
Ik lees het als: de BSI kan bepaalde ECU´s niet uitlezen omdat deze ECU´s niet meer (correct) zouden functioneren.
2 stuks nogwel.
Het kan theoretisch denk ik. Maar uitlezing van de BSI zou minstens moeten aangeven welk ECU´s niet meer functioneren.
Een halve dag om tot deze conclusie te komen lijkt me ookt niet echt ´deskundig´.
Ik weet het niet, op basis van dit bericht heb ik toch niet het idee dat de bron echt gevonden is.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)