Ronald schreef:Gisteravond het stukje Rhoon-Ambacht over A15/A16 moeten rijden.
Dat was geen feest op zomerbanden kan ik je verzekeren. Met een gangetje van 30-40 naar huis, maar ze komen je wel voorbijstuiven met 80. Met winterbanden neem ik dan maar aan, maar toch.
vreemd, ik heb gisteren dik 400km gedaan, waaronder 2x A15/A16 op "zomerbanden" (lees achter regenbanden, voor semi-slicks) en behalve dan mijn eigen oprit zonder noemenswaardige problemen. Alleen in de drukte rond Den Haag langzaam gereden (50 à 60) Daarentegen komen hier in de heuvels op bepaalde plekken mensen met winterbanden óók niet omhoog, dus omrijden zodat je van de goede kant aan komt.
Maar EvilTwin, wat is nu de afhankelijkheid tussen loadindex/snelheidsindex.
in principe hoeft er geen verband te zijn, maar banden zijn ontworpen met een bepaald formaat/gebruik auto's in gedachte dus een R16 in Y is meestal 90 à 105, waarbij 90 te weinig is voor een C5 en 105 net genoeg voor een C5-3. Een R16 Q is eerder 110 omdat die bedoeld is voor zware bestelbusjes.En beide moet kloppen.