Zo, we zijn weer een stapje verder. De verbrande C5 staat bij het schadebedrijf en morgen komt de verzekeringsexpert. Die gaat mij dan bellen met de mededeling dat de wagen total loss is en dat er, al het goed is, uitgekeerd gaat worden. Ik kwam er terloops nog achter dat bij uitkering van het schadebedrag ter hoogte van de destijds betaalde aanschafprijs nog een aanvullende voorwaarde geldt, nl. dat de wagen niet ouder dan acht jaar mag zijn. Laat mijn C5 nou 7,5 jaar oud zijn.........
Toch iets om bij stil te staan bij de aanschaf van een volgend vehikel met een dergelijke verzekeringsvorm.
Verder heb ik alvast wat onderhandeld met mijn garage over de aanschafprijs van de C5 Exclusive automaat, de wagen zal 12.500 Euro moeten kosten. Ik vind dat, gezien de uitvoering, kilometerstand van slechts 44.000 km en het feit dat het een eerste eigenaarsauto is (oud mannetje, echt waar!) een acceptabele prijs; grote beurt en een jaar garantie incluis.
Ik zeg trouwens wel onderhandelen, maar daar is eigenlijk geen sprake van want dat kan ik eigenlijk niet. Als ik iets koop, kijk/vraag ik wat het kost en dan doe ik het, of niet.
Zo ook nu, uiteraard op voorwaarde dat de verzekering uitbetaalt. Als het goed is zullen die 10.500 gaan uitkeren.
Zit ik dus met een gat van 2 mille. Die heb ik niet, eerlijk gezegd.
Mijn oude vader van bijna tachtig, die overal van op de hoogte wilde blijven en die, voor zover zijn gezondheid het toeliet telkens meewilde, zei op enig moment; Jongen, die 2 mille krijg je van mij......
Ach, mijn goede lieve oude vader; ik heb hem eens stevig vastgehouden en een kus gegeven (snik)
Het lijkt wel een kerstverhaal potdomme, maar dan met de tegenpool van Scrooge