Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Business
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10654
Productienummer: 0239
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000+
Kleur: Rouge Profond KKQD
Contacteer:
Ik heb wel eens een auto gekregen van 23 jaar oud met 27.000 km op de teller..... Maar die reed ook niet zo fijn als een C5
Groet,
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
Peter
1e auto: Citroen Visa L (1980)
2e auto: Mazda 323
10 jaar geen auto
3e auto: Opel City (1978)
4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996)
5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002)
6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Contacteer:
Helemaal mee eens hoor,En iets bezitten is natuurlijk wat anders als iets huren. Emotioneel nut is ook nut. En dan is juist een V6 wel een goede keuze, ook bij weinig kms. Al slijten auto's ook van stilstaan....
beter een V6 in bezit
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Cyberbob schreef:Hey Frans, van harte welkom hier en gefeliciteerd met je geweldige aankoop.
Dat zo'n V6 heerlijk rijdt kan ik alleen maar beamen![]()
Ik ben namelijk ook op zoek naar zo'n 6-pittertje en heb daarom al in enkele proef gereden![]()
Even een vraagje: ben je jouw dame toevallig in Beek tegen het lijf gelopen?
En heeft ze een 2-tone lederen interieur?
Hoi,
Ja in Beek, bij Spronken.
Moesten een paar kleine dingen gebeuren aan de auto: nieuw rubber bij de deur en nieuwe matten. Ik heb hem professioneel schoon laten maken en technisch na laten kijken. En nu ziet de auto er als nieuw uit.
Mocht je nog op zoek zijn, in Eijsden zag ik er ook 1 te koop staan. Maar die was zonder leer en mij te duur.
Gr.
Frans
Auto: Citroën
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Hahaha, ik had ook een oogje op die auto maar jij was me net te snel afFruitmobiel schreef:
Ja in Beek, bij Spronken.
Ik heb er afgelopen maandag nog bij gestaan en even over de raamstijl geaaid toen jij hem nog niet had afgehaald
Met dat zilvergrijze exemplaar uit Eijsden heb ik afgelopen zondag nog proef gereden. Stond op MP geadverteerd met maar 1 schamel fotootje, genomen van linksvoor. Afgelopen zaterdag even gebeld maar de man aan de telefoon was geen Citroenkenner en de auto was niet van hem?!? Wist me dus bijna niets te vertellen. Toch maar een bezichtigingsafspraakje gemaakt voor de zondag.
Bij aankomst bleek het een mooie Berline maar het verhaal van de neef klopte niet echt. De C5 was klaarblijkelijk van een 78 jarige man en hij verkocht de auto voor zijn oom. Zo op een eerste blik een mooie V6 die kennelijk pas 44.000 km. had gelopen. Ze was van April 2003 en in 2005 ingevoerd. Sinds 2007 stond ze op naam van de man-op-leeftijd.
Na een rondje om de auto te hebben gemaakt viel me op dat de lak aan de voorzijde een stuk frisser oogde. Toen ik de motorkap open deed zag ik het al. Splinternieuwe radiateur gemonteerd en links en rechts, op de binnenkant van de spatschermen, zat nog Commandant op de lak. Neusje, kap en spatschermen waren onlangs onderhanden genomen
Het interieur was netjes maar desondanks was de afwezigheid van allerlei luxe zaken een afknapper. Geen fabrieks-navi, geen telefoon, geen Pack JBL met 6 CD wisselaar, geen leer, geen 2-tone
Uit nieuwsgierigheid een proefritje gemaakt en gedurende die 20 minuutjes werd me zeker 5 x op het hart gedrukt (zonder dat ik ernaar vroeg ofzo) dat de aangegeven kilometerstand 100% eerlijk was. Dan ga je je toch afvragen waarom zo'n man dat zo benadrukt. De V6 zoemde lekker en accelereerde stevig, de AL4 bak schakelde boterzacht en zelfs de beruchte 'terugschakelschokjes' van de 3 naar de 2 en vooral van de 2 naar de 1 schitterden door afwezigheid.
Bij terugkeer wilde ik graag even de papieren en de boekjes bekijken. Toen bleek dat de auto op naam stond van iemand die in 1931 was geboren. So far so good. Maar het onderhoudsboekje leverde de deal al bijna de fatale nekslag op. Er waren enkele bladzijdes uitgescheurd en niet 1 onderhoudsstempeltje stond erin. Volgens neeflief had zijn oom de auto echter altijd als een baby vertroeteld en had ie pas geleden nog een grote beurt laten uitvoeren bij z'n vaste C-garage in Beek. Yeah right...
Hij gaf meteen aan dat de op MP genoemde prijs van 6700 E. eigenlijk ook de bodemprijs was. Maar hij wilde me tegemoet komen tot 6500 E.
Ik heb toen het VIN-nummer genoteerd en de dag erna heb ik de auto nagetrokken. Bleek dus dat de auto sinds de laatste tenaamstelling geen onderhoudsbeurt meer had gehad. Wel waren diverse gebreken aldaar gerepareerd en that's it.
Toen ik de neef met deze info confronteerde viel hij helemaal stil. Ik gaf aan dat ik nog wel interesse had maar dat ik eerst een aankoopkeuring van 45 minuutjes wilde laten uitvoeren. Daar wilde meneer absoluut niet aan meewerken. Hij had dus iets te verbergen. Case closed dus voor mij.
100% zeker dat de auto een aanzienlijke schade had gehad en dat de opgegeven km.stand hoogstwaarschijnlijk was gemanipuleerd. Nog geen half uurtje na ons telefoongesprek was de advertentie opeens verdwenen van MP.
Tsja, gelukkig staan er meer V6'jes te koop
Sorry dat ik je topic even misbruik hiervoor
Contacteer:
Dan is er flink aan gesleuteld want een V6 heeft geen AL-4 ( gelukkigCyberbob schreef:de AL4 bak schakelde boterzacht en zelfs de beruchte 'terugschakelschokjes' van de 3 naar de 2 en vooral van de 2 naar de 1 schitterden door afwezigheid.
De V6 PH1 heeft een ZF 4HP20 ....
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
aha weer een uit de regio...Hoi,
Ja in Beek,
My mistake, dacht dat de 4-bakken altijd van het type AL-4 waren ongeacht de ceeceetjes
Vandaar dus dat deze (ZF 4HP20) bak zoveel soepeler schakelde dan die diverse andere waar ik mee heb gereden. Dat waren allemaal 2 liter automaatjes (AL-4) en dat ging er een stukje minder geraffineerd aan toe. Er zat zelfs 1 exemplaar tussen waarbij je, bij het terugschakelen van de 2 naar de 1, bijkans je tandafdrukken in het stuur had staan...
Wil graag nog eens een stukkie met zo'n Aisin-6 bak toeren want dat schijnt helemaal top te zijn.
Vandaar dus dat deze (ZF 4HP20) bak zoveel soepeler schakelde dan die diverse andere waar ik mee heb gereden. Dat waren allemaal 2 liter automaatjes (AL-4) en dat ging er een stukje minder geraffineerd aan toe. Er zat zelfs 1 exemplaar tussen waarbij je, bij het terugschakelen van de 2 naar de 1, bijkans je tandafdrukken in het stuur had staan...
Wil graag nog eens een stukkie met zo'n Aisin-6 bak toeren want dat schijnt helemaal top te zijn.
Contacteer:
Yep , mee eens, ZF is absoluut superieur aan de AL-4, veel meer gecultiveerd en beschaafder ... suc6 met je zoektocht Bob 
Een PH2 met 6-bak is leuk, maar dat drijft de prijs flink op, onder de 10K heb ik er nog geen een gezien.
Een PH2 met 6-bak is leuk, maar dat drijft de prijs flink op, onder de 10K heb ik er nog geen een gezien.
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Het beruchte terugschakelschokje van 2 naar 1 zul je bij een 4HP20 ook nog wel eens voelen hoor, tenminste, de mijne doet dat ook met regelmaat en dat schijnt toch wel normaal te zijn. Buiten dat is de ZF automaat inderdaad wel merkbaar gecultiveerder dan de AL4.Cyberbob schreef:My mistake, dacht dat de 4-bakken altijd van het type AL-4 waren ongeacht de ceeceetjes![]()
Vandaar dus dat deze (ZF 4HP20) bak zoveel soepeler schakelde dan die diverse andere waar ik mee heb gereden. Dat waren allemaal 2 liter automaatjes (AL-4) en dat ging er een stukje minder geraffineerd aan toe. Er zat zelfs 1 exemplaar tussen waarbij je, bij het terugschakelen van de 2 naar de 1, bijkans je tandafdrukken in het stuur had staan.
TS: gefeliciteerd, een V6 met een dergelijke lage kilometerstand is wel een gelukkige vondst, de mijne stond op 118000 km bij aanschaf en dat vond ik al weinig...
V.I.P & Kalender beheerder

Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
Cyberbob,
Misschien een idee om het VIN nummer hier te vermelden?
Of anders eventueel kan ik misschien een apart aanhangsel in de C5 kalender maken met auto's die een twijfelachtige historie hebben.
Misschien een idee om het VIN nummer hier te vermelden?
Of anders eventueel kan ik misschien een apart aanhangsel in de C5 kalender maken met auto's die een twijfelachtige historie hebben.
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 71 200
Kleur: Blauwachtig grijs
Welkom bij de V6 club Frans.
Adri
Verstandig besluit Bob. En alvast welkom bij de club.Cyberbob schreef:Ik ben namelijk ook op zoek naar zo'n 6-pittertje en heb daarom al in enkele proef gereden![]()
Adri
@Rob: ik wil die, ethisch gezien, hoogst twijfelachtige verkoper niet meteen aan de hoogste boom ophangen door het VIN nummer in dit topic te vermelden. Het lijkt me wel een goed plan om voor de 'C5 CLub insiders' een lijstje aan te maken met VIN nummers waarbij je op je hoede moet zijn
PB is onderweg
@Adri: bedankt alvast voor het welkomswoord maar het kan best nog wel even duren voordat ik toetreed tot de V6 Owners Club, ik heb namelijk een aardig lijstje met minimum vereisten opgesteld waaraan de nieuwe dame moet voldoen
PB is onderweg
@Adri: bedankt alvast voor het welkomswoord maar het kan best nog wel even duren voordat ik toetreed tot de V6 Owners Club, ik heb namelijk een aardig lijstje met minimum vereisten opgesteld waaraan de nieuwe dame moet voldoen
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak