Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Afgelopen maandagnacht is mijn fijne blauwe C5 in brand gestoken. Na 2,5 jaar fijne kilometers vond een pyromaan het nodig hem in de fik te steken, evenals een Clio van mijn buurvrouw. Het is toch niet te geloven. Ik plaats nu pas dit berichtje omdat ik volop bezig was/ben met de afwikkeling van dit gedoe met verzekering, schadebedrijf,en technisch onderzoek van de recherche, daarnaast moet er ook nog gewerkt en gehuishoud worden en........uitgekeken worden naar een andere auto.
Tja, ik kan wel blijven janken maar het leven gaat door. We zijn er gelukkig allemaal nog, en het blijft onder de streep een stuk blik (nou ja, ik rook ook veel verbrande kunststof).
Niet geheel toevallig kwam ik een leuk stuk blik tegen bij mijn huisgarage in Elst waar ik bij zweer, en wel in de vorm van een wederom Mauritius blauwe C5, maar dan in Exclusive verpakking. Tjonge, wat een machtig ding is dat! Alles en nog veel meer zit erop; Navi, lederen bekleding, de stoelen bedien je elektrisch, je bips wordt verwarmd, meedraaiend Xenon, mooie Bose muziek, en nog veel meer. De wagen is van 2005, het is een automaat, heeft pas 44.000 km gelopen en is van 1e eigenaar. Over de prijs moeten we het nog eens worden; ik weet nog niet wattie moet kosten. Zodra het wat wordt, pas ik mijn profiel aan. En ik zal proberen t.z.t. wat foto's van de overleden C5 te plaatsen. Ik had nog wel een vraagje; Is het zo dat de automaat van de phase II een betere versie is dan die van Phase I? De versie van Phase I kreeg nogal eens kritiek te verduren omdat hij te sloom zou reageren op het gaspedaal.
Tja, ik kan wel blijven janken maar het leven gaat door. We zijn er gelukkig allemaal nog, en het blijft onder de streep een stuk blik (nou ja, ik rook ook veel verbrande kunststof).
Niet geheel toevallig kwam ik een leuk stuk blik tegen bij mijn huisgarage in Elst waar ik bij zweer, en wel in de vorm van een wederom Mauritius blauwe C5, maar dan in Exclusive verpakking. Tjonge, wat een machtig ding is dat! Alles en nog veel meer zit erop; Navi, lederen bekleding, de stoelen bedien je elektrisch, je bips wordt verwarmd, meedraaiend Xenon, mooie Bose muziek, en nog veel meer. De wagen is van 2005, het is een automaat, heeft pas 44.000 km gelopen en is van 1e eigenaar. Over de prijs moeten we het nog eens worden; ik weet nog niet wattie moet kosten. Zodra het wat wordt, pas ik mijn profiel aan. En ik zal proberen t.z.t. wat foto's van de overleden C5 te plaatsen. Ik had nog wel een vraagje; Is het zo dat de automaat van de phase II een betere versie is dan die van Phase I? De versie van Phase I kreeg nogal eens kritiek te verduren omdat hij te sloom zou reageren op het gaspedaal.
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Wat triest dat een eikel je je auto heeft ontnomen.
Ik heb een PhII Exclusive met automaat en ik ben zeer tevreden over het schakelen.
Het zou dus een goede vervanger kunnen zijn voor het kadaver van je oude auto.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Hopelijk verloopt de schadeafhandeling zonder problemen en heb je straks een mooie andere C5 onder de billen.
Groeten, Marc
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dik balen als je je auto op zo'n manier kwijtraakt
Naar je vraag: welke motor heb je op het oog?
Als dat een 2 liter benzine Phase 2 is hangt er de AL4 automaat aan. En daarbij heb je dan geen HA3+, maar gewone HA3.
Mocht dat een V6 zijn zit er de Aisin 6 bak achter, die heeft Bert65 ook in zijn HDi.
Groet,
JW
Naar je vraag: welke motor heb je op het oog?
Als dat een 2 liter benzine Phase 2 is hangt er de AL4 automaat aan. En daarbij heb je dan geen HA3+, maar gewone HA3.
Mocht dat een V6 zijn zit er de Aisin 6 bak achter, die heeft Bert65 ook in zijn HDi.
Groet,
JW
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
D'r zit een 2 liter motor in. Maar ik kan pas spijkers met koppen slaan als ik de centjes van de verzekering binnen heb. Dus ik heb bv. ook nog niet proefgereden. Overigens ziet het er v.w.b. die verzekeringscenten wel goed uit; Ik ben verzekerd tegen de aankoopwaarde van destijds, dus ik beur, als het goed is, de prijs die ik destijds betaald heb voor mijn overleden C5.
2,5 jaar geleden heb ik een dergelijke uitkering ook gekregen, toen werd mijn toenmalige Xsara break door een stel kwebellende dames in puin gereden.
Onder de streep ga je er dan best op vooruit; ik kan nu gaan shoppen voor een exemplaar van pakweg 2005. Als mijn auto niet in brand gestoken was, had ik doodgewoon de nodige duizendjes bij moeten leggen voor een 2005 exemplaar. Maar eigenlijk had ik die plannen helemaal niet; ik had een puike C5 die de afgelopen 2,5 jaar functioneerde als een onberispelijke japanner, en het is maar de vraag - Exclusive of niet - of ik dat weer terugkrijg......
Overigens fijn te lezen dat de automaat van de Phase II goed bevalt. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen, maar daar staat wat mij betreft weer wat meer rijcomfort tegenover.
Jw-NHS; bedoel je dat er een 4 traps automaat in zit? En wat bedoel je met HA3 en HA3+?
2,5 jaar geleden heb ik een dergelijke uitkering ook gekregen, toen werd mijn toenmalige Xsara break door een stel kwebellende dames in puin gereden.
Onder de streep ga je er dan best op vooruit; ik kan nu gaan shoppen voor een exemplaar van pakweg 2005. Als mijn auto niet in brand gestoken was, had ik doodgewoon de nodige duizendjes bij moeten leggen voor een 2005 exemplaar. Maar eigenlijk had ik die plannen helemaal niet; ik had een puike C5 die de afgelopen 2,5 jaar functioneerde als een onberispelijke japanner, en het is maar de vraag - Exclusive of niet - of ik dat weer terugkrijg......
Overigens fijn te lezen dat de automaat van de Phase II goed bevalt. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen, maar daar staat wat mij betreft weer wat meer rijcomfort tegenover.
Jw-NHS; bedoel je dat er een 4 traps automaat in zit? En wat bedoel je met HA3 en HA3+?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Yep, in de 2 liter benzine zit een 4-traps automaat, de AL4 die ook in de Phase 1 zit.
Uiteraard zijn er in de loop van de produktie wel kleine wijzigingen doorgevoerd, met name de elektrokleppen zijn wat aangepast.
In die van Bert65 zit een 6-traps, da's een heel andere bak. Die bak zit ook in de V6 Phase 2.
HA3 is de standaard HP vering, met twee veerbollen per as.
De HA3+ heeft 3 bollen per as, en een "sportknop".
Groet,
JW
Uiteraard zijn er in de loop van de produktie wel kleine wijzigingen doorgevoerd, met name de elektrokleppen zijn wat aangepast.
In die van Bert65 zit een 6-traps, da's een heel andere bak. Die bak zit ook in de V6 Phase 2.
HA3 is de standaard HP vering, met twee veerbollen per as.
De HA3+ heeft 3 bollen per as, en een "sportknop".
Groet,
JW
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Sterkte met je verlies 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Wel super balen als je je auto in vlammen ziet opgaan,
wat je zelf ook al aangeeft is dat alles netjes geregeld gaat worden,
zeker als je een 2005 met maar 44000 km op de teller kunt kopen,
en dan ook nog in Exclusive uitvoering met alles erop en eraan,
je zou bijna zeggen " in de brand uit de brand ",
maar dat is het niet helemaal qua gevoel,
we lezen wel hoe het afloopt,
P.s. ik zou niet te lang wachten en me alvast melden bij de dealer / verkoper,
Peter
wat je zelf ook al aangeeft is dat alles netjes geregeld gaat worden,
zeker als je een 2005 met maar 44000 km op de teller kunt kopen,
en dan ook nog in Exclusive uitvoering met alles erop en eraan,
je zou bijna zeggen " in de brand uit de brand ",
maar dat is het niet helemaal qua gevoel,
we lezen wel hoe het afloopt,
P.s. ik zou niet te lang wachten en me alvast melden bij de dealer / verkoper,
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 595
Lid geworden op: 28 feb 2010 15:12
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brunssum (Zuid Limburg)
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Triest
dat de daders aan de hoogste boom opgehangen mogen worden (and you can quote me on that).
Sterkte met de afhandeling en succes met het binnenhalen van de nieuwe C5!
Sterkte met de afhandeling en succes met het binnenhalen van de nieuwe C5!
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bah wat een triest gebeuren, snap dat niet hoor, blijf van andermans spullen af
Suc6 met de afwikkelingen en de zoektocht naar een vervanger, ...
Zoals JW al opmerkt is bak in de 2.0 PH2 gewoon een AL-4 automaat zoals in de PH1 te vinden is, maar daar is bij normaal gebruik niets mis mee hoor, even een goede proefrit mee maken of je geen gekke schokken e.d. voelt.
Suc6 met de afwikkelingen en de zoektocht naar een vervanger, ...
Zoals JW al opmerkt is bak in de 2.0 PH2 gewoon een AL-4 automaat zoals in de PH1 te vinden is, maar daar is bij normaal gebruik niets mis mee hoor, even een goede proefrit mee maken of je geen gekke schokken e.d. voelt.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Waar ben je verzekerd ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Hoezo, ook toe aan een nieuwe?Paljas schreef:Waar ben je verzekerd ?
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Fan


Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jul 2010 16:03
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwegein
Heel sneu om op zo'n manier een auto te verliezen die het erg goed deed. Succes met de afwikkeling. Met een beetje geluk rij je over een tijdje in een nog betere C5 en dan is het leed gauw geleden.
De automaat is een kwestie van proberen, en voor jezelf beslissen wat je ervan vindt. Ik rij zelf een Ph1 2.0 met automaat, en dat is niet bepaald 's werelds beste automaat, maar voor mij voldoet ie uitstekend. Andere mensen zullen dat misschien anders ervaren, dus maak vooral een wat langere proefrit.
Vriendelijke groet,
Eddie
De automaat is een kwestie van proberen, en voor jezelf beslissen wat je ervan vindt. Ik rij zelf een Ph1 2.0 met automaat, en dat is niet bepaald 's werelds beste automaat, maar voor mij voldoet ie uitstekend. Andere mensen zullen dat misschien anders ervaren, dus maak vooral een wat langere proefrit.
Vriendelijke groet,
Eddie
Vriendelijke groet,
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Paljas, ik ben verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. Het is denk ik niet de goedkoopste, maar de service is perfect. Ze zijn vlot met betalen en als gezegd, als de wagen verloren gaat binnen 3 jaar na aankoop, krijg je je aankoopbedrag uitgekeerd, uiteraard bij volledig casco. Typisch voorbeeld van; je betaalt wat, maar dan heb je ook wat.
Garfield, (or anyone else) wat zijn volgens jou de mindere punten van de automaat?
Dank aan iedereen, voor de ondersteunende reacties. Als het goed is krijg ik vanmiddag een leenauto van het schadebedrijf. Daar komt de C5 pas vanmiddag aan want het politie onderzoek duurde zo lang.
Dan ben ik uit de brand
want die mag ik 5 dagen houden. Als die termijn verstreken is,, krijg ik van mijn garage kosteloos een leenauto tot er zeg maar witte rook v.w.b. de onderhandelingen zal zijn. Maar hoe dan ook, ik koop sowieso bij hen een C5.
Garfield, (or anyone else) wat zijn volgens jou de mindere punten van de automaat?
Dank aan iedereen, voor de ondersteunende reacties. Als het goed is krijg ik vanmiddag een leenauto van het schadebedrijf. Daar komt de C5 pas vanmiddag aan want het politie onderzoek duurde zo lang.
Dan ben ik uit de brand



