Auteur |
Bericht |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
MarsTDI schreef: Roman schreef: enige wat ik mij dan kan voorstellen is de combinatie verwarming plus radio... want in de zomermaanden heb je de verwarming niet aan...
en nu weet ik het niet zeker maar volgens mij speelt dit dan ook nog alleen bij de modellen met ingebouwde navi klopt dit??? Nee hoor, de navi systemen worden wel wat warmer, maar de temperatuurproblemen doen zich bij alle typen audio/navi voor. Dit specifieke probleem heeft zich bij ons nog niet voorgedaan (wij hebben MyWay). Wel is aan het eind van afgelopen winter de aanjager vervangen (die maakte echt lawaai, als van een opstijgend propellorvliegtuig) en heeft tijdens de heetste dagen van afgelopen zomer de compressor het begeven. Alles is gerepareerd en de klimaatregeling werkt nog steeds zoals daarvoor en zoals verwacht, niet te heet, niet te koud en geen hete middenconsole, ook niet na een rit van 2 uur. Gelukkig één probleem dat wij tot nu toe nog niet gehad hebben in ons maandagmorgenmodelletje. 
_________________ L8r, Henk
|
31 okt 2010 12:51 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
het is ook maar een vraag.. mijne heeft na 2 jaar alleen een nieuwe mistlamp gekregen onder garantie omdat er wat zwarte vlekjes aan de binnenzijde zaten.. voor de rest niks mis met mijn auto.. dus dacht ik mss dat het in combinatie met navi voorkwam..
|
31 okt 2010 12:54 |
|
 |
Vincent
C5club Newbie
Geregistreerd: 28 jan 2010 22:16 Berichten: 7
Auto: C5 Tourer Exclusive 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
JW-NHS schreef: Ook bij die systemen met een "Pack- HiFi", met een externe vermogensversterker dus?
Groet, JW Ja, want die (Pack Hifi) heb ik dus. Of dat altijd in combinatie is met een externe vermogensversterker weet ik dan weer niet. Heb me wat dat betreft minder in de techniek verdiept. Geluid is iig goed. Gr. Vincent
|
31 okt 2010 19:38 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Ja, het "Pack-HiFi" heeft bij de Phase 3 een externe versterker, eentje van Philips.
Daardoor wordt de warmteafgifte van de Navi-unit zelf kleiner, oftewel, er moet een andere oorzaak zijn voor die warme middenconsole.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 okt 2010 23:47 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Ja hoor, kachelpijpjes.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
01 nov 2010 14:09 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Een neerwaartse pijp die van rond naar plat gaat in een krappe ruimte kan het probleem heel goed verklaren. Die constructie ziet er uit als een constructuele blunder; ik neem eigenlijk meteen aan dat de designers hier de technici hebben overruled als ik zie hoe dit in elkaar zit. Als je een klein beetje van thermo-dynamiek bergijpt snap je dat bij die overgang een hittestuwing optreedt. Op zo'n plek kan de temperatuur behoorlijk oplopen en veel hoger liggen dan de temperatuur van de ingevoerde lucht. Warmte wil vanzelf al niet naar beneden dus dan moet je daar natuurlijk niet zo'n overgang gaan plaatsen, dat is vragen om problemen.
Wat ik alleen niet snap is dat niet iedereen er last van heeft. De vraag die daarom bij mij opkomt is: zijn de buizen bij MarsTDI en Roelbouwman aan de binnenkant wel goed, is er gekeken of daar bijvoorbeeld niet nog een paar smeltrandjes aan de binnenkant in zitten die de boel extra tegenhouden? Een achtergebleven smeltflensje net aan de binnenkant op deze verkeerde plek zou een hoop ellende kunnen veroorzaken.
|
01 nov 2010 14:38 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23 Berichten: 674 Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Vind het ook straf dat niet iedereen er last van heeft als het een fout in de productie is ??? Na een lange rit voelt de middenconsole wel ietsje (wat ik wel normaal vind) warmer aan , maar zeker niet dat ik er last van heb.
|
01 nov 2010 15:30 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Als ik de constructie bezie geeft deze potentieel een aantal problemen, wat niet betekent dat die problemen zich altijd zullen uiten in een heet wordende console. Naast het hiervoor genoemde punt van het naar beneden drukken van warme lucht door een taps toelopende pijp kan de gebruikte vierkante buis gemakkelijk voor problemen zorgen. Dit soort platte buizen heeft nogal de neiging te lekken op koppelingen. De platte buis zal uitzetten door verwarming, waarbij het 'mannelijke' deel in de koppeling meer uitzet dan het 'vrouwelijke' stuk omdat de warmte nu eenmaal aan de binnenkant zit. Om de uitzetting plaats te geven drukt de buis zichzelf in de kopeling naar binnen dicht/plat, waardoor de koppeling zal gaan lekken. In dit geval zal door de positionering van het koppelstuk veel warmte omhoog kunnen gaan lekken, precies tegen de middenconsole voor de schakelpook in de zone waar roelbouwman de grootste hitteconcentratie meet. Een verbinding als deze moet je eigenlijk altijd verlijmen of aftapen, maar dat zal vermoedelijk niet gedaan zijn omdat dat niet past in het automobiel productieproces.
|
01 nov 2010 15:59 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Het zal me benieuwen, maar volgende week komt er weer een nieuw kachelhuis in (tweede keer).
Ik zal eens vragen of ik een fotootje mag maken in de werkplaats (en dat ik er tijd voor heb natuurlijk).
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
01 nov 2010 20:56 |
|
 |
edwinkru
|
 Re: Warme middenconsole
Bij mijn C5 heb ik het zelfde probleem, het wordt onaangenaam warm. Ik ga hiermee ook terug naar de dealer............ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen........ 
|
03 nov 2010 22:55 |
|
 |
KoenW
C5club Fan
Geregistreerd: 31 jan 2010 11:10 Berichten: 70 Woonplaats: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Hoi,
Ooit wel eens een autoradio-cd-speler aangeraakt die een paar uur heeft aangestaan? Die zijn gloeiend heet. Bij mijn auto merk ik het ook wel dat de console warmer wordt. Ik heb echter geen navigatie systeem misschien dat dat scheelt.
Ik ga er morgen eens extra op letten.
Groeten Koen
_________________ Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
|
08 dec 2010 22:25 |
|
 |
KoenW
C5club Fan
Geregistreerd: 31 jan 2010 11:10 Berichten: 70 Woonplaats: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Hallo Vincent,
Vandaag een rit gemaakt van 3/4 uur. Mijn middencosole wordt ook behoorlijk warm (aan beide zijden). Ik heb toch echt het idee dat het een combinatie is van de verwarming en de radio. Ook heb ik het idee dat de ruimte in de console zeer beperkt is. De aanjaagmotor (en kachel) ligt overigens vlak voor of zelfs bijna in de console. Je kunt erbij langs je gaspedaal nadat je een schermpje hebt weggenomen.
Graag hoor ik wat je dealer ermee gaat doen en of het kwaad kan.
Groet Koen
_________________ Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
|
13 dec 2010 00:57 |
|
 |
Vincent
C5club Newbie
Geregistreerd: 28 jan 2010 22:16 Berichten: 7
Auto: C5 Tourer Exclusive 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Hoi Koen,
dealer heeft een week of wat geleden aangegeven dat het probleem (toch) bekend was bij Citroën Nederland en dat ook bekend was hoe eea opgelost moest worden. Dus los van het feit dat tijdens het stationair draaien bij de dealer niet geconstateerd kon worden dat de console erg heet werd. Dealer ging de benodigde onderdelen bestellen en we hebben afgesproken dat hij eea zou vervangen en gelijktijdig de winterbanden zou monteren (die van de actie). Hoefde ik maar één keer langs te komen. Maar zoals ergens anders al besproken, duurt het leveren van de velgen en banden erg lang, dus ik ben nog niet terug geweest. Ik zal dan ook nog even navragen wat exact het probleem was en misschien belangrijker, welke oplossing door Citroën Nederland is aanbevolen. Zal dat tzt ook hier vermelden. Voor morgenavond wordt hier al weer sneeuw voorspeld, dus nu maar hopen op snelle levering van de banden. Maar daar is ook een andere topic voor.
Gr. Vincent
|
13 dec 2010 01:16 |
|
 |
LEX999
C5club Fan
Geregistreerd: 28 sep 2010 17:08 Berichten: 82 Woonplaats: Antwerpen
Auto: C5 Tourer 150 Exclusive BVM - Start Stop
Opties: GPS Detectie pack exclusive, panoramisch glazen dak, leder Claudia Matinal, Net voor hoge lasten, beschermingspack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2600
Kleur: Shark Grey
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Heb voor de eerste keer een rit van meer dan 2 uur gedaan. Middenconsole wordt inderdaad warmer, maar dit stoort niet. Wat mij wel opviel is dat na aankomst en het stilzetten van de motor er duidelijk hoorbaar een ventilator in mijn Navidrive aan het draaien was. Is dit nu een verbetering die aangebracht werd om problemen te vermijden? Ik weet het niet. Het viel me wel op. Zie voorlopig niet een probleem, de echte test komt binnen 2 weken als de wagen 1000 km moet doen...
Ik hou jullie op de hoogte.
Lex
_________________ 1993-1998 Citroen CX 2500 TRD Turbo 2 1998-1999 Citroen CX 2500 TRD Turbo 1999-2010 Xantia Break HDI 2.0 110 Collection 2010-20?? C5 Tourer 163 Exclusive 2016-2017 C5 Tourer 150 Exclusive
Eens je het rijcomfort van hydropneumatische vering kent, wil je niets anders meer...
|
10 jan 2011 14:05 |
|
 |
Tommie
V.I.P.
Geregistreerd: 21 apr 2007 18:04 Berichten: 53 Woonplaats: Venlo
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Naar boven
|
 Re: Warme middenconsole
Het probleem van de te warme middenconsole is zeker bekend bij Citroen. Zij bouwen daarom een ventilator in in de middenconsole. Dat is bij mij vorig jaar januari ook gedaan. Daarna helemaal geen last meer gehad van de hitte. 
_________________ Groetjes,
Tom
|
12 jan 2011 20:23 |
|
 |
|