Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Sinds kort heeft de dame last van start problemen. 's Ochtens bij -3 graden start hij redelijk direct maar als ik een stuk heb gereden en dan opnieuw start slaat hij niet aan. Startmotor draait prima.
Heeft iemend dit al eens eerder aan de hand gehad of een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt
Mark
Heeft iemend dit al eens eerder aan de hand gehad of een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt
Mark
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Wil de dame niet aanslaan of lijkt het een beetje op een startonderbreker die zijn werk doet? (Niet aanslaan, wel starten maar met iets ander geluid dan normaal?)
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is uitlezen met de lexia,misschien verteld die iets meer
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:58
Auto: C5 2.2HDi, Break, Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 194000
Kleur: EYTC
Locatie: Mantgum
Slaat de auto niet aan? Of niet direct aan?
Ik heb gister het gloeirelais laten vervangen, maar bij mij deed-ie helemaal niks meer na een weekend stilstaan. Na een aantal uren stilstaan sloeg de motor wel direct aan.
Zal dus waarschijnlijk geen gloeirelais of gloeispiraal zijn.
Robert
Ik heb gister het gloeirelais laten vervangen, maar bij mij deed-ie helemaal niks meer na een weekend stilstaan. Na een aantal uren stilstaan sloeg de motor wel direct aan.
Zal dus waarschijnlijk geen gloeirelais of gloeispiraal zijn.
Robert
Dit is mijn project... http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project" onclick="window.open(this.href);return false;
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net" onclick="window.open(this.href);return false; (We hebben nog plaats in de stalling)
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net" onclick="window.open(this.href);return false; (We hebben nog plaats in de stalling)
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
gloeirelais of gloeispiraal zal het niet zijn,hij start bij koud weer wel
Gloeirelais lijkt mij sterk want dan zou hij juist bij koude motor niet starten.robertds schreef:Slaat de auto niet aan? Of niet direct aan?
Ik heb gister het gloeirelais laten vervangen, maar bij mij deed-ie helemaal niks meer na een weekend stilstaan. Na een aantal uren stilstaan sloeg de motor wel direct aan.
Zal dus waarschijnlijk geen gloeirelais of gloeispiraal zijn.
Robert
Startonderbreking lijkt mij eerder voor de hand liggen maar dat deze afhankelijk is van koude/warme motor?? Als de startonderbreking actief is, draait de startmotor dan wel rond?
Hij start (tot nu toe) uiteindelijk wel maar pas na ca 10 seconden starten. Koud overigens ca. 1 sec.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik zou eerder aan een brandstofprobleem denken, het is net of er eerst druk moet worden opgebouwd in het systeem.
Misschien de retour van de verstuivers eens laten controleren.
Als er één verstuiver niet goed is, dan verlies de rest ook zijn druk.
Als de retourleidingen los zijn, dan zie je snel genoeg welke verstuiver de boosdoener is.
Misschien de retour van de verstuivers eens laten controleren.
Als er één verstuiver niet goed is, dan verlies de rest ook zijn druk.
Als de retourleidingen los zijn, dan zie je snel genoeg welke verstuiver de boosdoener is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車



