Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Nu 13 dgn geleden, zal vast wel nieuwe er op hebben. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
24 nov 2010 22:38 |
|
 |
Sandro
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26 Berichten: 117 Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Oké het is ook maar een tip voor wie het lezen wil.
Zijn er al trouwens leden die al Brembo onder de C5 hebben zitten?? En hoe bevalt dat? Ook heb ik even naar de vorige pagina gekeken, bedankt voor de reactie, klopt dat de prijs hetzelfde is dan de originele.
Groeten Sandro
|
24 nov 2010 23:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
ja op mijn vorige C5 ( zie pagina terug ) , als ze bij mijn huidige op zijn komen ze er weer onder ... bevielen uitstekend. prijs is identiek, kwaliteit is beter 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
24 nov 2010 23:08 |
|
 |
CitrofielHans
V.I.P.
Geregistreerd: 13 sep 2010 09:07 Berichten: 85 Woonplaats: Bornerbroek
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Mijn C5 remt eigenlijk ...beroerd. De eerste keer remmen van de dag lijkt het wel of er vet op de schijven zit. Bovendien 'brommen' de remmen. De indicatoren van versleten remmen zijn nog niet aan, de auto heeft nu 80k. De dop van de remvloeistof kan ik wel eraf draaien, de zeef eronder lukt niet. Maar ook zonder de dop eraf te draaien zie ik wel dat de thee behoorlijk donker is! Ik denk niet dat de vloeistof vervangen is bij 60k. Ik zal gauw eens een balletje opgooien bij de dealer over Brembo.
_________________ Groetjes, Hans Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
|
14 jan 2011 12:01 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Die indicator is enkel voor de blokjes, niet voor de schijven ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
14 jan 2011 12:03 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Heren ( en dames?) Mogelijk niet de C5club weg, maar een goede indicator van wat de meest gangbare algemene autoreparaties je kosten is de site www.mijngarage.nlHet gaat hier meestal niet om originele Citroen-parts, maar zeker ook geen troep (gangbare merken). Je hebt dan een redelijke indicator voor de prijzen die jouw garagehouder je noemt (ongeacht of dit nou wel of geen Citroen dealer is. Hier bestaat helaas nl. ook nog steeds het nodige kaf onder het koren. Het koren kennen we allemaal  )
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
14 jan 2011 12:22 |
|
 |
Sandro
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 16 dec 2008 21:26 Berichten: 117 Woonplaats: Volendam
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
CitrofielHans,
En ben je al bij de dealer geweest voor de nieuwe Brembo's?? Wat was de reactie van je dealer? Groet, Sandro
|
16 jan 2011 19:57 |
|
 |
CitrofielHans
V.I.P.
Geregistreerd: 13 sep 2010 09:07 Berichten: 85 Woonplaats: Bornerbroek
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Nee, ben nog niet bij de dealer geweest; ben nog bezig om meer input te krijgen: ik heb net de schijven opgemeten (voor zover mogelijk met mijn schuifmaat): de rechter schijf is aan de rechterkant 0,65mm ingesleten tov de bovenkant, de linker 0,30 aan de linkerkant. Voor zover te zien lijkt er nog wel 4 à 5 mm materiaal op de blokken te zitten.
Bij de eerste keer remmen moet ik het pedaal bijna tot op de bodem intrappen om behoorlijk te remmen. Als ik doortrap (er zit dan niemand achter mij) begint de ABS te werken en gaan de alarmlichten aan. Ik duw het pedaal dan bijna net zo diep in als de koppeling. Als ik net wegrij en ik rem pompend voelt het pedaal na 3 keer remmen hard. Als ik hetzelfde 2 km verderop weer doe voelt het pedaal pas na 6 keer remmen hard. Na 2 km hoef ik het pedaal ook niet zo diep in te trappen om de alarmlichten aan te krijgen. En bij hard remmen 'bromt' 'ie voorin maar dat kan ook door de winterbanden komen. Ik hoor ook geen metaal op metaal als ik rem, er gaan geen lampjes branden ofzo. Als er lucht in de leiding zou zitten zou je het toch telkens weer moeten merken; dit euvel doet zich alleen de eerste 600 meter voor.
_________________ Groetjes, Hans Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
|
17 jan 2011 18:12 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Niet hoever ingesleten maar wat over is belangrijk, dus de dikte van de schijven voor en achter opmeten met de schuifmaat Remschijven diktes. Voor dubbele schijf (luchtgekoelde) voor normaal 22mm en minmaal 20mm. Achterschijf normaal 14mm en minimaal 12mm. makkelijk met de schuifmaat na te meten.
Remmen Min. dikte remschijven: 20/18 mm (V/A) Max. slingering remschijven: 0,05 mm (V+A) Min. dikte remblokken: 2,5 mm Uitvoering en plaats stelmechanisme handrem: zelfstellend op de voorremmen Remkrachtregelaar: ja, elektronisch geregeld
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
17 jan 2011 19:05 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Herman schreef: Voor dubbele schijf (luchtgekoelde) voor normaal 22mm en minmaal 20mm. Dit is alleen de 1.8 berline C5!! Met de kleine remschijf (1.8 break heeft ook dikkere) Alle andere auto's hebben een schijf van 26 nw 24 min Dikkere schijf bij 2.2 HDi en V6 ph1 en ph2 2.0 en 2.2 HDi 28 mm nw/26mm min Dus: ph1 & ph2 1.8 berline 22/20 ph1 1.8 break 26/24 ph1 2.0 hdi en 2.0i bl & br 26/24 ph1 3.0v6 en 2.2 hdi bl & br 28/26 ph2 1.8 br 26/24 ph2 1,6hdi, 2,0i bl & br 26/24 ph2 2.0 hdi, 2.2hdi, 3.0 v6 28/26
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 jan 2011 20:10 |
|
 |
fred
C5club Fan
Geregistreerd: 24 dec 2010 11:01 Berichten: 89 Woonplaats: Bussum
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Remschijven hoor je op te meten met een micrometer, een schuifmaat komt niet om de buitenkant die vaak een opstaand randje heeft.
Fred
|
17 jan 2011 21:07 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Daarom zijn ze zo slim geweest om er uitsparingen er in te maken  En ik haal bij vervanging van blokken de opstaande randen weg met de Hslijper.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 jan 2011 01:12 |
|
 |
fred
C5club Fan
Geregistreerd: 24 dec 2010 11:01 Berichten: 89 Woonplaats: Bussum
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Het is niet voor niets dat in geen enkel werkplaatshandboek staat dat je dit soort metingen moet uitvoeren met een schuifmaat... Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt om met een schuifmaat de dikte van een schijf goed te meten en ik heb het echt wel geprobeerd, uiteindelijk gewoon een micrometer gekocht, zo duur is dat nu ook weer niet: zie link. Groeten, Fred
|
18 jan 2011 10:40 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Hmm grappig, net ook aan de beurt geweest met blokken en schijven voor. kosten incl btw en montage a 390 euries. Heb wel grotere blokken en schijven ivm V6 wat kleine materiaal en uurtje arbeid. Volgens BCS is de regel 2 setjes blokken voor een paar schijven. let wel gebaseerd op normale slijtage en geen scheef trek acties. dus ca 100.000 - 120.000 voor de schijven en ca 60.000 per setje blokken. Mijn auto V6automaat break ph2 heeft dit 93.500 met blokken en schijven voor uitgehouden. achter bij 87.000 alleen blokken vervangen. Ik vind de slijtage normaal gezien het feit dat ik veel in de bergen met zware bepakking heb gereden. Als je echter veel snelweg kilometers maakt zonder al te veel rem acties maak je meer km's mogelijk.
|
18 jan 2011 12:01 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Remmen vervangen V+A
Brommende (schurend) geluid kan ook duiden op remblokken die te heet geweest zijn. Dan gaan ze ook minder bijten. 
|
18 jan 2011 12:47 |
|
 |
|