Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Ja, ben inderdaad adherant geworden.
En eigenwijs als ik ben heb ik gisteravond toch nog eens geprobeerd te downloaden, maar toen ik op de link klikte kwam er een foutmelding.
Vanmiddag weer geprobeerd en zie daar het werkte weer. Kon de file unzippen, zonder problemen, en op een cd branden. Straks uitproberen of die het in de auto doet!
JW, bedankt voor de moeite!
En eigenwijs als ik ben heb ik gisteravond toch nog eens geprobeerd te downloaden, maar toen ik op de link klikte kwam er een foutmelding.
Vanmiddag weer geprobeerd en zie daar het werkte weer. Kon de file unzippen, zonder problemen, en op een cd branden. Straks uitproberen of die het in de auto doet!
JW, bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Ja, die had ik al eerder opgehaald.
Heb het geinstalleerd en kon de risicozones instellen. Morgen kijken of het ook werkt!
Heb het geinstalleerd en kon de risicozones instellen. Morgen kijken of het ook werkt!
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
De installatie is goed verlopen, de flitspalen worden aangegeven.
Hoewel het heel Europa aan moet geven, worden bij mij de flitspalen in Duitsland niet aangegeven, aangezien ik daar vaak ben, is dat toch wel interessant.
Voordat er een geluidsignaal gegeven wordt, krijg ik eerst een gekraak te horen, een soort storing. Is dat bij jullie ook? En is het volume van dit signaal te regelen?
Hoewel het heel Europa aan moet geven, worden bij mij de flitspalen in Duitsland niet aangegeven, aangezien ik daar vaak ben, is dat toch wel interessant.
Voordat er een geluidsignaal gegeven wordt, krijg ik eerst een gekraak te horen, een soort storing. Is dat bij jullie ook? En is het volume van dit signaal te regelen?
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het is me bekend dat de Zwitserse flitspalen er niet op staan, vanwege de wetgeving in Zwitserland.
Ook in D is er een wet die zoiets verbiedt, echter die is minder streng en wordt nauwelijks gehandhaafd. Kennelijk heeft men dan toch de "veilige weg" gekozen.
Overigens, ben je er zeker van dat Duitsland er niet bij zit, zit die niet in file 13, Midden Europa?
Bij mij is er geen sprake van gekraak voorafgaand aan het geluid dat klinkt als je een flitser nadert. Dat geluid komt er in één keer, en behoorlijk hard. Dat zal je niet ontgaan
Het volume van dat geluid kun je niet zelf regelen. Ik heb dat geprobeerd door aan de volumeregelaar te draaien op het moment dat die "dong" klinkt, maar dat lukt niet.
Via Planète heb ik wel een mogelijkheid gevonden om er wat aan te doen, maar dat betekent ingrijpen in de Software zelf.
Dat ga ik komende tijd uitproberen, en ik zal daarover berichten op dit Forum, uiteraard.
Groet,
JW
Ook in D is er een wet die zoiets verbiedt, echter die is minder streng en wordt nauwelijks gehandhaafd. Kennelijk heeft men dan toch de "veilige weg" gekozen.
Overigens, ben je er zeker van dat Duitsland er niet bij zit, zit die niet in file 13, Midden Europa?
Bij mij is er geen sprake van gekraak voorafgaand aan het geluid dat klinkt als je een flitser nadert. Dat geluid komt er in één keer, en behoorlijk hard. Dat zal je niet ontgaan

Het volume van dat geluid kun je niet zelf regelen. Ik heb dat geprobeerd door aan de volumeregelaar te draaien op het moment dat die "dong" klinkt, maar dat lukt niet.
Via Planète heb ik wel een mogelijkheid gevonden om er wat aan te doen, maar dat betekent ingrijpen in de Software zelf.
Dat ga ik komende tijd uitproberen, en ik zal daarover berichten op dit Forum, uiteraard.
Groet,
JW
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Van een Duitse politieagent heb ik begrepen, dat alleen het actief opsporen van radar verboden is. Het hebben van een lijst waarop de vaste kasten staan is dat niet.
De "storing" is bij mij wat hard, maar de poing zelf is dat niet.
Kun je ergens melden waar flitspalen staan of niet meer staan? De eerste paal die bij wordt aangegeven is bijvoorbeeld al 3 jaar geleden verwijderd.
De "storing" is bij mij wat hard, maar de poing zelf is dat niet.
Kun je ergens melden waar flitspalen staan of niet meer staan? De eerste paal die bij wordt aangegeven is bijvoorbeeld al 3 jaar geleden verwijderd.
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Vanmorgen even gekeken of de D-flitsers er bij mij ook niet op staan. Dat kun je makkelijk doen door de kaart even te verplaatsen.
En inderdaad, die staan er niet op....
Vanmiddag bezig geweest om de SW aan te passen teneinde de "Dong" wat zachter te maken. Eea volgens het Topic op Planète
Die aanpassing is gemaakt en terug ingespeeld. Morgen even uitproberen of het ook werkt
Groet,
JW
En inderdaad, die staan er niet op....

Vanmiddag bezig geweest om de SW aan te passen teneinde de "Dong" wat zachter te maken. Eea volgens het Topic op Planète
Die aanpassing is gemaakt en terug ingespeeld. Morgen even uitproberen of het ook werkt

Groet,
JW
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Heb op een Duitse website wat informatie gevonden over "Radarfallen": zijn daar inderdaad verboden. Dus niet alleen het actief opsporen, maar de Duitse wet verbietet Maßnahmen, die ein Kraftfahrer gegen die Verkehrsüberwachung ergreift und die darauf zielen, sich Verkehrskontrollen tatsächlich wirksam zu entziehen.
Op deze website (zie link) vind je ook een manier om via google-maps zelf een bestand te maken met de flitspaallocaties van Duitsland.
Aan de reacties te zien, moet het werken. Echter indien je betrapt wordt, krijg je een boete plus 4 punten in Flensburg. Bij 7 ben je je rijbewijs kwijt, of voor Nederlanders; dan mag je niet meer rijden in Duitsland.
Zal in het weekend eens kijken hoever ik er mee kom.
Op deze website (zie link) vind je ook een manier om via google-maps zelf een bestand te maken met de flitspaallocaties van Duitsland.
Aan de reacties te zien, moet het werken. Echter indien je betrapt wordt, krijg je een boete plus 4 punten in Flensburg. Bij 7 ben je je rijbewijs kwijt, of voor Nederlanders; dan mag je niet meer rijden in Duitsland.
Zal in het weekend eens kijken hoever ik er mee kom.
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Interessant verhaal.
Over die duitse wetgeving is al heel veel geschreven, en de meningen, ook van juristen zijn niet eenduidig en eensluidend over de toepasselijkheid.
Feit is dat er niet actief gecontroleerd wordt op de aanwezigheid van een passieve installatie zoals een navi met "zones à risques" aan boord. In Zwitserland ligt dat duidelijk anders.
Ook VDO heeft geen "flitsers" aan boord, een bedrijf als TomTom heeft dat wel. Ook Garmin heeft ze, en zo zijn er nog veel meer merken die ze wel aan boord hebben.
Persoonlijk zou ik me geen zorgen maken als ik ze wel geïnstalleerd zou hebben. En dus ben ik zeker geïnteresseerd te lezen hoe jij ze geïnstalleerd krijgt op je RT5.
Als jou dat lukt zal dat ook lukken bij mijn RT4, dat is immers hetzelfde systeem als de RT5 maar dan zonder BT aan boord.
Wordt vervolgd dus, naar ik aanneem
Groet,
JW
Over die duitse wetgeving is al heel veel geschreven, en de meningen, ook van juristen zijn niet eenduidig en eensluidend over de toepasselijkheid.
Feit is dat er niet actief gecontroleerd wordt op de aanwezigheid van een passieve installatie zoals een navi met "zones à risques" aan boord. In Zwitserland ligt dat duidelijk anders.
Ook VDO heeft geen "flitsers" aan boord, een bedrijf als TomTom heeft dat wel. Ook Garmin heeft ze, en zo zijn er nog veel meer merken die ze wel aan boord hebben.
Persoonlijk zou ik me geen zorgen maken als ik ze wel geïnstalleerd zou hebben. En dus ben ik zeker geïnteresseerd te lezen hoe jij ze geïnstalleerd krijgt op je RT5.
Als jou dat lukt zal dat ook lukken bij mijn RT4, dat is immers hetzelfde systeem als de RT5 maar dan zonder BT aan boord.
Wordt vervolgd dus, naar ik aanneem

Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die aanpassing heb ik intussen gemaakt, en het werkt.JW-NHS schreef:....
Bij mij is er geen sprake van gekraak voorafgaand aan het geluid dat klinkt als je een flitser nadert. Dat geluid komt er in één keer, en behoorlijk hard. Dat zal je niet ontgaan![]()
Het volume van dat geluid kun je niet zelf regelen. Ik heb dat geprobeerd door aan de volumeregelaar te draaien op het moment dat die "dong" klinkt, maar dat lukt niet.
Via Planète heb ik wel een mogelijkheid gevonden om er wat aan te doen, maar dat betekent ingrijpen in de Software zelf.
Dat ga ik komende tijd uitproberen, en ik zal daarover berichten op dit Forum, uiteraard.
Groet,
JW
Wat je ermee doet is het volume aanpassen van het "beep volume", te zien op het plaatje.
In mijn C5 zit een HiFi systeem, en ik heb de act waarden bij B097 van 8 in 4 veranderd, resp. bij B098 van 7 in 2.
Daarmee zijn zowel het volume van de flitserwaarschuwing alsook die van de PDC's verminderd.
Prima wat mij betreft, beiden waren veel te hard naar mijn zin

Als je geen HiFi hebt moet je de volumes B090 en B091 aanpassen.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
Allereerst, ik heb geen RT5, maar ook een RT4 met Hifi. En ja, het is gelukt om de flitspalen van Duitsland erop te krijgen, zij het niet op de manier zoals door "Klaus" is beschreven. De CD ontstaan na het branden van de ISO wordt door de RT4 niet herkend en hij start dan het systeem opnieuw op, waarbij alle flitspalen weer worden verwijderd: je kunt geen "Risico-zones" meer instellen.
Je kunt trouwens geen CD maken van heel Europa, dan geeft RTxMapeditor bij het toevoegen aan dat er "Points out of range" zijn. Zelfs alleen West-Europa is te groot. Dus ik heb alleen Duitsland gedownload.
Bij "build alert database" ontstaat de map "012". Deze heb ik in de "Franse" Mappe - POI_USER toegevoegd
en daarna deze opnieuw geinstalleerd. Dit werkt dus wel!

Je kunt trouwens geen CD maken van heel Europa, dan geeft RTxMapeditor bij het toevoegen aan dat er "Points out of range" zijn. Zelfs alleen West-Europa is te groot. Dus ik heb alleen Duitsland gedownload.
Bij "build alert database" ontstaat de map "012". Deze heb ik in de "Franse" Mappe - POI_USER toegevoegd
en daarna deze opnieuw geinstalleerd. Dit werkt dus wel!

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is een heel interessante "work-around". Daarbij de vraag of je zelf dat nummer 012 moet aanmaken, of ontstaat dat nummer 012 vanzelf op een of andere manier?
Dit ga ik verder zeker uitproberen, via de USB is dat dan bij mij heel makkelijk in te spelen.
Heb jij de USB al operationeel?
Groet,
JW
Dit ga ik verder zeker uitproberen, via de USB is dat dan bij mij heel makkelijk in te spelen.
Heb jij de USB al operationeel?
Groet,
JW
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:04
Auto: C5 Aircross Blue HDI 180 Shine
Opties: Panorama-schuifdak, standkachel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15563
Productienummer: 0430
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8687
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Venlo
De map 012 ontstaat wanneer je op "build alert database" klikt in de RTxMapeditor. In "mijn documenten" wordt dan de map "UserPOI" aangemaakt, waarin uit eindelijk ook de map 012 is (mijn documenten/UserPOI/dest/MAPPE/POI_USER/012).
Toen ik de Franse Europa-database door keek zag ik de bestanden POI_VER_RADAR, daarin staat om welk land het gaat.
De USB heb ik nog niet. Heb wel de handleiding gedownload hoe de kabel te maken, maar moet nog kijken waar ik en stekker kan krijgen, om achter in de RT4 te steken.
Waar kun je bij Planete-Citroen de handleiding vinden om het geluid aan te passen?
Toen ik de Franse Europa-database door keek zag ik de bestanden POI_VER_RADAR, daarin staat om welk land het gaat.
De USB heb ik nog niet. Heb wel de handleiding gedownload hoe de kabel te maken, maar moet nog kijken waar ik en stekker kan krijgen, om achter in de RT4 te steken.
Waar kun je bij Planete-Citroen de handleiding vinden om het geluid aan te passen?
Groetjes,
Tom
Tom
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De handleiding vind je in de Tuto Diminuer ou augmenter l'alerte sonore des radars
Daarbij heb je de SW nodig van Mirascript en wel de RTXud die je daar ziet staan.
In de PDF is te lezen hoe je dat moet doen.
Daarbij is het hebben van een USB verbinding wél noodzakelijk, via CD's is het niet op te lossen met name niet omdat je de gegevens van de RT4 niet kunt ophalen en vervolgens aanpassen.
Stuur anders even een PB naar AXL, hij heeft mijn USB kabeltje ook "geregeld"
Als je er niet uitkomt lees ik het wel
Groet,
JW
Daarbij heb je de SW nodig van Mirascript en wel de RTXud die je daar ziet staan.
In de PDF is te lezen hoe je dat moet doen.
Daarbij is het hebben van een USB verbinding wél noodzakelijk, via CD's is het niet op te lossen met name niet omdat je de gegevens van de RT4 niet kunt ophalen en vervolgens aanpassen.
Stuur anders even een PB naar AXL, hij heeft mijn USB kabeltje ook "geregeld"

Als je er niet uitkomt lees ik het wel

Groet,
JW

C5club Bikkel


Berichten: 278
Lid geworden op: 07 jan 2007 11:28
Auto: Nissan X-trail T32
Opties: alles..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 0
Kleur: Imperial Amber Pearl
Locatie: Ronse - België
Snel ook even getest, en jawel hoor B090 op 4 gezet (stond op 7), en het volume is best te pruimen nu. Als ik het nog stiller zet wordt het volume van de voorste afstandsmeters wat te laag voor mij.
Ga me eens verdiepen in die andere parameters, zien of daar nog leuke dingen tussenzitten.
Edit: heb wel een hard reset (DARK) moeten doen eer de instellingen aktief werden...
Ga me eens verdiepen in die andere parameters, zien of daar nog leuke dingen tussenzitten.
Edit: heb wel een hard reset (DARK) moeten doen eer de instellingen aktief werden...