Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2008 18:02
Auto: C5 Berline V6 exclusive
Opties: leer, PDC, ESP
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 141000
Kleur: gris aluminium
Ik heb een V6 met een lpg installatie en daar zit een vervelende storing in. Bij lage toerentallen (als de motor in cutoff springt, dus geen brandstof geeft) valt het toerental signaal heel even (minder dan 0,5 seconden) weg bij mijn lpg installatie en die gaat dan in de stress (denk dat motor uit is, springt over op benzine). Zodra je weer gas geeft, springt de boel weer over op LPG. Je merkt er niets van tijdens het rijden dus dat zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat het motormanagement het niet fijn vindt, ik krijg namelijk steeds een storing met uitlaatgas systeem niet in orde.
Mijn vraag is nu of mensen dit herkennen en een oplossing weten. Suggesties van anderen zijn uiteraard ook welkom.
Ik heb dit natuurlijk al bij mijn inbouwer laten controleren, maar na ongeveer 7x terug gegaan te zijn en antwoorden krijgen in de trand van 'de leverancier weet het ook niet meer' heb ik het een beetje opgegeven om daar nog een fatsoenlijk antwoord te krijgen.
Mijn vraag is nu of mensen dit herkennen en een oplossing weten. Suggesties van anderen zijn uiteraard ook welkom.
Ik heb dit natuurlijk al bij mijn inbouwer laten controleren, maar na ongeveer 7x terug gegaan te zijn en antwoorden krijgen in de trand van 'de leverancier weet het ook niet meer' heb ik het een beetje opgegeven om daar nog een fatsoenlijk antwoord te krijgen.
Diligentia, Vis, Celeritas
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Altijd handig voor de kennes om te weten wat voor lpg installatie je hebt.
Lijkt mij trouwens eerder een ontstekingskwestie.
Zijn je bobine's nog vers?
Lijkt mij trouwens eerder een ontstekingskwestie.
Zijn je bobine's nog vers?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Inderdaad welk type lpg installatie?
en wat is de p-code die de motormanagementcomputer heeft opgeslagen?
Het gevolg van het heen en weer schakelen van de lpg naar benzine kan zoals jij stelt de een storingscode geven, logisch is dit echter niet.
Het zou ook andersom kunnen zijn: dat er iets aan de hand is waardoor de boel heen en weer schakelt, en de code wordt opgeslagen.
In ieder geval zonder deze gegevens is het gewoon prijsschieten op afstand met de ogen dicht.
en wat is de p-code die de motormanagementcomputer heeft opgeslagen?
Het gevolg van het heen en weer schakelen van de lpg naar benzine kan zoals jij stelt de een storingscode geven, logisch is dit echter niet.
Het zou ook andersom kunnen zijn: dat er iets aan de hand is waardoor de boel heen en weer schakelt, en de code wordt opgeslagen.
In ieder geval zonder deze gegevens is het gewoon prijsschieten op afstand met de ogen dicht.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2008 18:02
Auto: C5 Berline V6 exclusive
Opties: leer, PDC, ESP
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 141000
Kleur: gris aluminium
De P code heb ik iets te snel gewist, dus weet deze niet. Maar het is niet zo dat de lpg installatie omschakelt omdat de storing aanwezig is, omdat deze het ook zonder de storing deed (al vanaf het begin na inbouwen).
Het is afaik een landi/prins systeem met gasinjectoren per cylinder (geen lpi)
Het is afaik een landi/prins systeem met gasinjectoren per cylinder (geen lpi)
Diligentia, Vis, Celeritas
C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
Zowel Prins als Landi multipoint dampgas injectie systemen gebruiken geen apart toerentalsignaal van de ontsteking, maar pakken dat signaal van de benzine injectoren. Hij schakelt op benzine als-ie een gedeelte van de cylinders mist, maar niet als alle injectoren in fuel cut gaan, wat een heel normale situatie is bij gas los. Zou nogal dom zijn als ie daarop direct naar benzine zou schakelen ; dat gebeurt dus niet.
Maarrr... je schrijft "Bij lage toerentallen (als de motor in cutoff springt". Nu springt de motor bij erg lage toerentallen juist helemaal niet meer in cutoff, alleen bij HOGERE toerentallen en gas loslaten.
Dus... wat is nu precies de situatie? Hoe laag is het toerental? Geef je nog iets gas, rijd je misschien constante snelheid, of heb je het gaspedaal dan helemaal losgelaten?
Suggestie van Klussie kan heel goed kloppen; als een bobine weigert kan dat de motor ECU een puls op de benzine injector doen overslaan, waar de gasinstallatie vervolgens weer op reageert door naar benzine te schakelen (en weer terug als het probleem even niet meer opgetreden heeft).
De P-code hoeft geen oorzaak te zijn maar KAN een ander effect van, of aanwijzing voor dezelfde storing zijn.
Maarrr... je schrijft "Bij lage toerentallen (als de motor in cutoff springt". Nu springt de motor bij erg lage toerentallen juist helemaal niet meer in cutoff, alleen bij HOGERE toerentallen en gas loslaten.
Dus... wat is nu precies de situatie? Hoe laag is het toerental? Geef je nog iets gas, rijd je misschien constante snelheid, of heb je het gaspedaal dan helemaal losgelaten?
Suggestie van Klussie kan heel goed kloppen; als een bobine weigert kan dat de motor ECU een puls op de benzine injector doen overslaan, waar de gasinstallatie vervolgens weer op reageert door naar benzine te schakelen (en weer terug als het probleem even niet meer opgetreden heeft).
De P-code hoeft geen oorzaak te zijn maar KAN een ander effect van, of aanwijzing voor dezelfde storing zijn.
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2008 18:02
Auto: C5 Berline V6 exclusive
Opties: leer, PDC, ESP
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 141000
Kleur: gris aluminium
Het treedt vooral op als ik heel rustig rij, bv een straat waar drempels liggen, waarbij je het gas loslaat voor een drempel. Het gaat om toerentallen onder de +- 2.000 toeren bij hoge toerentallen werkt ie prima.
Hij bokt soms ook even, alsof ie een slag mist, zowel op benzine als gas, kan dat een symptoom zijn van bobines die niet meer goed zijn? Die zijn bij mijn bezit van de auto nog niet vervangen.
Hij bokt soms ook even, alsof ie een slag mist, zowel op benzine als gas, kan dat een symptoom zijn van bobines die niet meer goed zijn? Die zijn bij mijn bezit van de auto nog niet vervangen.
Diligentia, Vis, Celeritas
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Slag missen...javaboon schreef: Hij bokt soms ook even, alsof ie een slag mist, zowel op benzine als gas, kan dat een symptoom zijn van bobines die niet meer goed zijn? Die zijn bij mijn bezit van de auto nog niet vervangen.
Volgens mij geef je hier zelf het antwoord al.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
kijk maar even of het de oude type bobines zijn!
De witte zijn de juiste maar ook die kunnen kapot.
Ik heb in een ander draadje ook iets gemeld over inhouden bij >4500 toeren.
Nu ik terug denk heeft in het begin de auto ook een probleempje gehad gelijk aan het jouwe.
Bij mij kwam het doordat ik de automaat in 6 handmatig had gezet en dan reed ik een afrit af met gas los en dan viel opeens de motor uit. Bij jou slaat de motor weer wel aan. Maar zoals je schrijft gebeurd dit op benzine als op LPG. Kortom het signaal wat naar de injectoren gaat is niet goed (bobines zijn daar dikwijls debet aan of de injectoren zelf).
De witte zijn de juiste maar ook die kunnen kapot.
Ik heb in een ander draadje ook iets gemeld over inhouden bij >4500 toeren.
Nu ik terug denk heeft in het begin de auto ook een probleempje gehad gelijk aan het jouwe.
Bij mij kwam het doordat ik de automaat in 6 handmatig had gezet en dan reed ik een afrit af met gas los en dan viel opeens de motor uit. Bij jou slaat de motor weer wel aan. Maar zoals je schrijft gebeurd dit op benzine als op LPG. Kortom het signaal wat naar de injectoren gaat is niet goed (bobines zijn daar dikwijls debet aan of de injectoren zelf).
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2008 18:02
Auto: C5 Berline V6 exclusive
Opties: leer, PDC, ESP
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 141000
Kleur: gris aluminium
Tsja, dan ga ik eerst maar eens de bobines & bougies vervangen. Als dat niet helpt wordt het verder zoeken 
Diligentia, Vis, Celeritas
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat is weer een Jaar geleden, ................ Druk met de Solex?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Waarschijnlijk toch niet zo'n dringend probleem
Enne gezien de profiel foto andere middelen toegepast???
Enne gezien de profiel foto andere middelen toegepast???
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2008 18:02
Auto: C5 Berline V6 exclusive
Opties: leer, PDC, ESP
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 141000
Kleur: gris aluminium
Nee, de moed opgegeven en de C5 de deur uit geschopt van ellende, ook vanwege andere problemen en kosten die er aan zaten te komen.
Diligentia, Vis, Celeritas
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nu een andere auto???
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ik neem aan van wel,
zal toch niet manisch depressief in een hoekje zitten....
zal toch niet manisch depressief in een hoekje zitten....
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja maar een leven zonder Dame? 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________



