Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
mail terug gehad van RENARD Automobiles ,50€ het stuk
en het adres waar ze in belgie gemaakt worden
en het adres waar ze in belgie gemaakt worden
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Denk er wel aan dat 50 euro de prijs excl BTW is.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

Volgens mij rekenen garages nooit incl. de BTW 


Laatst bij Johan O. te N.V. geweest ivm de achterste veerbollen. De eigen dealer (inmiddels ex) vertelde dat de bollen achter kapot waren en vervangen diende te worden, want anders zou "de dame" geeneens door de apk komen (ik voelde dat het drempel pakken achter harder doorkwam) Johan gelooft niet zo in kapotte bollen en wilde ze eerst testen. Getest, en verrek: niet kapot maar wel slecht, ze werken niet zoals het hoort. Komt hij niet vaak tegen.
Volgende week donderdag zet hij er 4 comfortbollen onder. Benieuwd hoe dat rijdt, 's middags naar Frankrijk zodat ik e.e.a. kan uitproberen. Ik laat het t.z.t. nog wel weten wat ik er van vind.
Volgende week donderdag zet hij er 4 comfortbollen onder. Benieuwd hoe dat rijdt, 's middags naar Frankrijk zodat ik e.e.a. kan uitproberen. Ik laat het t.z.t. nog wel weten wat ik er van vind.

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En ??? bevallen ze .... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Menno,
Rustig, rustig, hij laat ze er pas de 22e onder zetten.
Ik heb al vaak laten weten wat ik er van vind en mijn ervaringen zijn
Maar even iets anders; Johan O heeft blijkbaar gemeld dat de oude bollen niet stuk zijn, maar wel slecht. Dat had hij nog nooit meegemaakt schrijft r3slotboom.
Ik heb daar in het verleden ook melding van gemaakt. Middels een wat twijfelachtige test(
) bleek dat mijn achterbollen slecht waren. Dat het deze citroenspecialist ook nog nooit meegemaakt!! Nieuwe (comfort)bollen was een hele grote verbetering.
Maar er kwam veel discussie over slechte bollen. Ze zouden het doen of niet. Een tussenweg was er niet. Ik dacht dat met name ET daat erg duidelijk in was.
Grappig om daar nu weer een opmerking over te lezen. Misschien is er toch een tussenweg, namenlijk dat de bollen toch slechter, of niet meer voldoen aan de maatstaaf, kunnen worden?
Graag meer ervaringen daarover. Bijkomend iets is natuurlijk dat ik het leuk vind om iets beter te weten, maar vooral te kunnen onderbouwen , dan ET natuurlijk
Johan
Rustig, rustig, hij laat ze er pas de 22e onder zetten.

Ik heb al vaak laten weten wat ik er van vind en mijn ervaringen zijn

Maar even iets anders; Johan O heeft blijkbaar gemeld dat de oude bollen niet stuk zijn, maar wel slecht. Dat had hij nog nooit meegemaakt schrijft r3slotboom.
Ik heb daar in het verleden ook melding van gemaakt. Middels een wat twijfelachtige test(

Maar er kwam veel discussie over slechte bollen. Ze zouden het doen of niet. Een tussenweg was er niet. Ik dacht dat met name ET daat erg duidelijk in was.
Grappig om daar nu weer een opmerking over te lezen. Misschien is er toch een tussenweg, namenlijk dat de bollen toch slechter, of niet meer voldoen aan de maatstaaf, kunnen worden?
Graag meer ervaringen daarover. Bijkomend iets is natuurlijk dat ik het leuk vind om iets beter te weten, maar vooral te kunnen onderbouwen , dan ET natuurlijk





Johan
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
r3slotboom zou ze de week er na laten monteren, dat schreef hij op 15 oktober. Die 22e klopt dus wel, maar da's inmiddels al weer bijna 4 weken geleden.
Vandaar de vraag van Menno, wellicht
De discussie over slechter wordende bollen is inderdaad interessant.
Ik ben benieuwd wat daarbij de meetresultaten zijn, hoever was de (voor) druk in die bollen teruggelopen?
Groet,
JW
Vandaar de vraag van Menno, wellicht

De discussie over slechter wordende bollen is inderdaad interessant.
Ik ben benieuwd wat daarbij de meetresultaten zijn, hoever was de (voor) druk in die bollen teruggelopen?
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
dat schrijft hij nietJHV schreef:Dat had hij nog nooit meegemaakt schrijft r3slotboom.


Wat betreft de discussie over slechter wordende bollen en geen tussenweg, eigenlijk geef je zelf al het antwoord, als ze slechter worden voel je dat onmiddellijk en is er reden ze te vervangen, kortom ze zijn op en werken niet, dat is toch stuk of niet


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik ben toch nog steeds benieuwd wat die tussenweg dan zou moeten zijn en het mechanisme achter hun falen.
Wat we weten is dat zelfs na 200dkm bij metingen de bollen nauwelijk 10% van hun originele druk verloren hebben (oa. bij Menno geconstateerd door J.O.) maar dat het mogelijk is het membraan te doorsnijden dankzij het interne mes (bij hydr.overdruk)
Als er nu toch bollen blijken te zijn met veel lagere druk, maar met een intact membraan dan kan dat eigenlijk alleen maar betekenen dat het membraan niet doet wat het moet doen: stikstof binnen houden. Misschien zijn de Japanners op een goedkoper membraan overgestapt?
Wat we weten is dat zelfs na 200dkm bij metingen de bollen nauwelijk 10% van hun originele druk verloren hebben (oa. bij Menno geconstateerd door J.O.) maar dat het mogelijk is het membraan te doorsnijden dankzij het interne mes (bij hydr.overdruk)
Als er nu toch bollen blijken te zijn met veel lagere druk, maar met een intact membraan dan kan dat eigenlijk alleen maar betekenen dat het membraan niet doet wat het moet doen: stikstof binnen houden. Misschien zijn de Japanners op een goedkoper membraan overgestapt?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8





Ik las oktober en dacht november



Het jaar gaat gewoon veel te snel

En klopt, er staat: Niet vaak! Ik las dus blijkbaar nooit. Maar dit nooit sloeg op de opmerking die de citroenman van mijn bollen.
Ik zal mijn bril maar eens laten testen denk ik

ET, dat zou inderdaad dan een mogelijkheid zijn denk ik. Maar dan moeten de bollen open. Misschien een stel bollen verzamelen die slecht waren? En dan op een meeting effe checken?
Misschien zelfs een naar de organummers kijken van de C5en die er last van hebben?
Johan

Als eerste de ervaring: zitten er nu een maand onder. Zelf op en neer naar Frankrijk geweest, zowel A1 als veel binnenwegen. Ook aan mijn vrouw gevraagd hoe zij 't vond (rijdt dagelijks in de C5 voor haar werk). Allebei: echt stukken beter, hobbels/gaten/verkeersdrempels worden echt soepel genomen (ik weet dat soepel voor iedereen weer anders is). Geen gestoot/gebonk, ook niet te veel nadeinen.
Oftewel: wij zijn er erg tevreden over, is puur een gevoelskwestie!
Wat nu precies "in slechte staat" is weet ik niet. Maar dat kan morgen natuurlijk bij Johan O. nagevraagd worden. Hij weet dat volgens mij goed uti te leggen. Ben zelf ook benieuwd naar de precieze onderbouwing.
Nu sta ik morgen ook op de bezoekerslijst, maar ik ben momenteel echt snot en snotverkouden en voel mij niet echt prettig. Dus het kan ook zo maar zijn dat ik morgen plat blijf liggen en er niet bij ben. Maar ach, er komt wel een volgende keer.
Oftewel: wij zijn er erg tevreden over, is puur een gevoelskwestie!
Wat nu precies "in slechte staat" is weet ik niet. Maar dat kan morgen natuurlijk bij Johan O. nagevraagd worden. Hij weet dat volgens mij goed uti te leggen. Ben zelf ook benieuwd naar de precieze onderbouwing.
Nu sta ik morgen ook op de bezoekerslijst, maar ik ben momenteel echt snot en snotverkouden en voel mij niet echt prettig. Dus het kan ook zo maar zijn dat ik morgen plat blijf liggen en er niet bij ben. Maar ach, er komt wel een volgende keer.

Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
(ET)"...maar dat het mogelijk is het membraan te doorsnijden dankzij het interne mes (bij hydr.overdruk)"
Misschien beschadiging van het membraan door dat mes zonder het helemaal te doorsnijden, met plaatselijke verzwakking tot gevolg en daardoor stikstofverlies? Kan dat?
Misschien beschadiging van het membraan door dat mes zonder het helemaal te doorsnijden, met plaatselijke verzwakking tot gevolg en daardoor stikstofverlies? Kan dat?
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat zou kunnen, het membraan kent dacht ik drie lagen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Vanmorgen even naar Rene Spaan in Krommenie geweest en comfortbollen laten plaatsen. Wat een genot om zo te rijden. Echt een groot verschil. Fantastisch!!!!!!!!!!!!!!
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Gefeliciteerd!
Het grote genieten van het Frans comfort kan beginnen.
JW
Het grote genieten van het Frans comfort kan beginnen.
JW