Nulla aetas ad discendum sera
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Over smaken en kleuren valt niet te twisten
Nulla aetas ad discendum sera
Nulla aetas ad discendum sera
Groeten, Marc
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Daar ben ik het volledig mee eens.
Diegene die niet meer kan leren leeft niet meer.
Diegene die niet meer kan leren leeft niet meer.
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:58
Auto: C5 2.2HDi, Break, Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 194000
Kleur: EYTC
Locatie: Mantgum
Inderdaad, weer wat geleerd.
Waar een forum al niet goed voor is.
Waar een forum al niet goed voor is.
Dit is mijn project... http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project" onclick="window.open(this.href);return false;
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net" onclick="window.open(this.href);return false; (We hebben nog plaats in de stalling)
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net" onclick="window.open(this.href);return false; (We hebben nog plaats in de stalling)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Van mij mogen ze zo een twin turbo V6 benzine in de C5 gooien, of een 2.0THP of een V8HDi in de C6, waar ik tevreden mee ben is hier geen issue. Je moet het niet omdraaien, jij wilt je 2.2HDi inruilen voor een nieuwe 2.2, terwijl de 3.0HDi sneller is. Dat geeft al aan dat je niet het onderste uit de kan wil qua prestaties. Dat is prima, maar dan is het niet alleen raar om over de vermeende traagheid van de 3.0HDi te gaan klagen, het strookt ook nog eens niet met de feiten. Maar belangrijker nog, waarom maak je je dan zo druk over de cijfers van de C5 2.2 vs de Mondeo 2.2? Maak je nu de keuze voor een C5 of voor 0,3s sneller naar de 100km/h? Een keuze voor de C5 kan idd een kwestie van smaak zijn, maar waarom begin je dan over getalletjes achter de komma?BONO schreef:Klagen over prestaties....spijkers op laag water zoeken...u bent blijkbaar sneller tevreden, das alles.
VWB de V6, ik trap gewoon niet in die onzinverhaaltjes en hecht geen overdreven zware waarde aan een getalletje achter de komma. Ik heb ook testen gezien van de A4 3.0tdi waarin die 0-100km/h deed in 7,3s (1s langzamer dus dan hun volslagen onrealistische opgave). of testen van de Mondeo waarin die ~100kg zwaarder bleek dan opgegeven. Voor getallen op papier koop je niks. Die testen waarin de A4 wél de opgegeven waarden haalt neem ik dan ook met een korreltje zout. Het is bekend dat diverse fabrikanten dergelijke tests en de testers beïnvloeden, bijv door speciale versies aan te leveren, of MM-software die het testwerk herkent en tijdelijk meer levert. Dat doet bijv. BMW zelfs tijdens de ECE-verbruikscyclus. Het is ook bekend dat mn de Duitse pers meewerkt aan het vervalsen van testresultaten.
Desalniettemin, snapt ook de "internationale pers" dat de opgegeven waarden van Citroën meestal conservatief zijn, daarbovenop wekken ze altijd de indruk traag te zijn doordat er zo veel input gefilterd wordt. De "internationale pers" is dan ook altijd verrast als ze de meetwaarden zien (zo versloeg de C6 de BMW5 op handling!). Bovendien wordt er altijd bijgezegd dat pure snelheid, of liever nog snelheidssensatie, want als je echt wilt gaan ze echt hard, toch niet het domein is van grote Citroëns. Ook dat accepteert de pers blijkbaar.
Nogmaals, Citroën maakt een keuze om niet de bak te overstressen met 275pk/600Nm, wat de motor dus wel kan leveren (Jag XF/XJ) en maakt een keuze voor de gaspedaalresponse (overigens op de 2.7HDi was die dag-en-nacht als je de tiptronic of sportmode gebruikte). Met de bak ligt de V6 dus vast op 240pk/450Nm, en moet de 2.2 omlaag geregeld worden om niet in diens vaarwater te komen. Daarnaast maken ze de keuze om geen idiote waarden te publiceren. Tenslotte maakt de markt de keuze voor deze modelen zuiver en alleen met automaat, terwijl een handbak sneller zou zijn, maar voor de gemiddelde rijder is een bijna even snelle automaat altijd sneller dan de handbak, omdat daarmee alle variatie in bediening eruit is. Dan is het onzin om handbakwaarden (Mondeo) met automaatwaarden (C5) te vergelijken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wanneer ga je eens bij Public relations van PSA werken ET ?? 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Liever bij product management, dan was die C6 V8 er gekomen 
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik begrijp dit sowieso niet....
als loeb klaagt dat zijn rally auto 0.2 sec langzamer is als de concurrentie dan kan ik mij er wat bij voorstellen..
idem dito voor een formule 1 rijder...
maar op de openbare weg
maar goed dat ligt aan mij en ik zal het wel nooit begrijpen vrees ik..

als loeb klaagt dat zijn rally auto 0.2 sec langzamer is als de concurrentie dan kan ik mij er wat bij voorstellen..
idem dito voor een formule 1 rijder...
maar op de openbare weg
maar goed dat ligt aan mij en ik zal het wel nooit begrijpen vrees ik..
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Och....
Ik kocht in 1998 een Mercedes E 220D automaat
Ik had even niet opgelet en het bleek dat deze auto 17,5 seconden nodig had van 0-100.
Nou dan wil je echt graag dat je volgende auto iets sneller gaat.
Voordeel was wel dat je geen dure stopwatch nodig had om het te meten, een eierwekker was voldoende.
Ik kocht in 1998 een Mercedes E 220D automaat
Ik had even niet opgelet en het bleek dat deze auto 17,5 seconden nodig had van 0-100.
Nou dan wil je echt graag dat je volgende auto iets sneller gaat.
Voordeel was wel dat je geen dure stopwatch nodig had om het te meten, een eierwekker was voldoende.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vlotte bak hoor Rob
, ... reed vroeger vaak in een 200D mee met 60 hele pk's 0-100 in 30 seconden, top van 135 , zeker bij koude motor oppassen bij het oversteken van wegen, rotondes op gaan, lopen ging sneller
Maar goed, ...
Maar goed, ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Beste ET, je hebt natuurlijk het recht er een afwijkende mening op na te houden.
Nog een prettige en rustige avond toegewenst en veel succes met het postuleren bij PSA....
Nog een prettige en rustige avond toegewenst en veel succes met het postuleren bij PSA....





