Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Mijn C5 2,2 lit.biturbo heeft er 110.000 Km opzitten.Ik rijd meestal voor 80% autostrade en nog steeds met dezelfde koppeling.
Enkel voorste schijven zijn vervangen op 95.000 Km.
Wanneer mag ik verwachtten dat ik de Turbo's en de injectoren (gemiddeld) mag vervangen?
Enkel voorste schijven zijn vervangen op 95.000 Km.
Wanneer mag ik verwachtten dat ik de Turbo's en de injectoren (gemiddeld) mag vervangen?
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Heel moeilijk te voorspellen.
De turbo kan, mits goed aan het interval gehouden, makkelijk 200+ dkm aan. Koppeling idem, hangt van gebruik af; maar als je hier rondkijkt komt de koppeling nog al eens zo tussen 150 en 200 dkm.
Injectoren geldt hetzelfde voor als turbo's. Kan lang duren, je kan ook pech hebben.
De turbo kan, mits goed aan het interval gehouden, makkelijk 200+ dkm aan. Koppeling idem, hangt van gebruik af; maar als je hier rondkijkt komt de koppeling nog al eens zo tussen 150 en 200 dkm.
Injectoren geldt hetzelfde voor als turbo's. Kan lang duren, je kan ook pech hebben.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tijdig de olie vervangen en de juiste gebruiken
... dan kan de turbo heel lang mee, maar zoals Maarten ook aangeeft, je kan pech hebben.
Mijn vorige HDi ( geen biturbo maar 'normale' 2.2 ) is nog steeds met de 1'ste turbo bezig bij 360k+ ...
Gewoon goed blijven onderhouden, bij 110K is een HDi nog niet eens ingereden
Mijn vorige HDi ( geen biturbo maar 'normale' 2.2 ) is nog steeds met de 1'ste turbo bezig bij 360k+ ...
Gewoon goed blijven onderhouden, bij 110K is een HDi nog niet eens ingereden
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Bedankt voor jullie spontane adviezen.
Ik gebruik steeds de beste olie en vervang om de 10-15.000 Km.
Maar het zal dus eerder van het lot afhangen.
Vermits is soms lange afstanden in het buitenland moet afleggen en ik niet het risico wil lopen om onderweg te strandden (wat moet ik mij trouwens voorstellen als een of de twee turbo's uitvallen, gaat hij dan helemaal niet meer vooruit ?),zal ik waarschijnlijk een nieuwe C5 biturbo kopen...alhoewel deze mij geen echte vooruitgang blijkt
in vergelijk met de "oude"..behalve de "looks" dan.De nieuwe is voor mij breder en langer en zwaarder (who needs that ?) met minder ruimte binnenin (koffer,dakhoogte bvb).
Heb zo'n 15 tal Citro's gehad waarvan ik steeds enthousiast was (De Xantia V6 was de meest indrukwekkende) daarna deze C5 II biturbo (Heb nog een V6 benzine gehad, geef mij dan maar deze diesel bi-turbo) die mij het
meest positieve smiles heeft bezorgd.Maar die nieuwe........(Heb de 3 lit diesel proef gereden, die automaat vreet
paarden bij de vleet, daar mag men wel eens bij de duitse collega's komen kijken)..niet echt overtuigd.
Ik gebruik steeds de beste olie en vervang om de 10-15.000 Km.
Maar het zal dus eerder van het lot afhangen.
Vermits is soms lange afstanden in het buitenland moet afleggen en ik niet het risico wil lopen om onderweg te strandden (wat moet ik mij trouwens voorstellen als een of de twee turbo's uitvallen, gaat hij dan helemaal niet meer vooruit ?),zal ik waarschijnlijk een nieuwe C5 biturbo kopen...alhoewel deze mij geen echte vooruitgang blijkt
in vergelijk met de "oude"..behalve de "looks" dan.De nieuwe is voor mij breder en langer en zwaarder (who needs that ?) met minder ruimte binnenin (koffer,dakhoogte bvb).
Heb zo'n 15 tal Citro's gehad waarvan ik steeds enthousiast was (De Xantia V6 was de meest indrukwekkende) daarna deze C5 II biturbo (Heb nog een V6 benzine gehad, geef mij dan maar deze diesel bi-turbo) die mij het
meest positieve smiles heeft bezorgd.Maar die nieuwe........(Heb de 3 lit diesel proef gereden, die automaat vreet
paarden bij de vleet, daar mag men wel eens bij de duitse collega's komen kijken)..niet echt overtuigd.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De nieuwe 2.2HDi200 is geen biturbo meer, de V6HDi240 nog wel.
Met een beetje mazzel loopt de motor nog wel, maar hooguit in noodloop (max ~30pk, 110km/h) is niet iets om vanuit te gaan dat het je gaat overkomen.wat moet ik mij trouwens voorstellen als een of de twee turbo's uitvallen, gaat hij dan helemaal niet meer vooruit?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Nieuwe C5 2,2 200 PK geen biturbo meer ?
Interressant,
Wat dan wel ?
Mvg,
F.Bogaert
Interressant,
Wat dan wel ?
Mvg,
F.Bogaert
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gewoon een grote, ipv twee kleine. 
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
met dank voor de info, het was mij niet opgevallen...
Merkwaardig hoeveel vermogen en koppel die 2,2 mono turbo dan wel geeft.
Misschien ook de reden waarom hij enkel met automaat geleverd wordt, zou wordt het "gat" dat de meeste moderne diesels hebben (behalve de bi-turbo dan) bij lage toeren netjes weggewerkt.
Anderzijds is het ook merkwaardig te constateren dat de Ford Mondeo in acceleratie de C5 bijna een volle seconde
afneemt in de O tot 100 oefening, alhoewel de wagens ong. hetzelfde gewicht hebben en dezelfde (minder belangrijke)top bereiken
Merkwaardig hoeveel vermogen en koppel die 2,2 mono turbo dan wel geeft.
Misschien ook de reden waarom hij enkel met automaat geleverd wordt, zou wordt het "gat" dat de meeste moderne diesels hebben (behalve de bi-turbo dan) bij lage toeren netjes weggewerkt.
Anderzijds is het ook merkwaardig te constateren dat de Ford Mondeo in acceleratie de C5 bijna een volle seconde
afneemt in de O tot 100 oefening, alhoewel de wagens ong. hetzelfde gewicht hebben en dezelfde (minder belangrijke)top bereiken
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Heb je die acceleratie ook gemeten of puur naar de cijfers op papier gekeken ... die kunnen namelijk wel eens verkeerd uitvallen 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat is onjuist.BONO schreef:Anderzijds is het ook merkwaardig te constateren dat de Ford Mondeo in acceleratie de C5 bijna een volle seconde afneemt in de 0 tot 100 oefening, alhoewel de wagens ong. hetzelfde gewicht hebben en dezelfde (minder belangrijke)top bereiken
Voor de Mondeo wordt 0-100 in 7,9s opgegeven (6v handbak)
Voor de C5 2.2HDi200 wordt 0-100km/h in 8,3s opgegeven (6v automaat)
Dat is prima te verklaren vanuit de bak.
Daarnaast is de Mondeo het topmodel van die reeks, terwijl de 2.2HDi nog de V6HDi240 boven zich moet dulden.
NB de C5 is dus met automaat zuiniger (155g/km.CO_2) dan de Mondeo met handbak (159g/km.CO_2)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Als u op de belgische site kijkt zult u merken dat deze oefening 8,9 sec. vraagt en geen 8,3.
Misschien kan ik er maar best een in Nederland kopen......
Begrijp niet wat een Mondeo 2,2 te maken heeft met een veel duurdere en tot ander segment behorende C5V6.
Trouwens die Mondeo doet het even goed als de C5V6...op papier dan toch.
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen Mondeo fan, maar ben toch telkens verbaasd waarom Citroen met eenzelfde aantal Pk en gewicht mindere prestaties toelaat.
Heb bv. onlangs met de C5V6 bi-turbo gereden en daarna in een Audi 3lit tdi met dezelfde PK's en gewicht en moet wel toegeven dat je echt geen cronometer nodig hebt om het verschil te voelen.
Natuurlijk is het veerkomfort onbetwisbaar de betere keuze, nu nog de prestaties.
Misschien kan ik er maar best een in Nederland kopen......
Begrijp niet wat een Mondeo 2,2 te maken heeft met een veel duurdere en tot ander segment behorende C5V6.
Trouwens die Mondeo doet het even goed als de C5V6...op papier dan toch.
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen Mondeo fan, maar ben toch telkens verbaasd waarom Citroen met eenzelfde aantal Pk en gewicht mindere prestaties toelaat.
Heb bv. onlangs met de C5V6 bi-turbo gereden en daarna in een Audi 3lit tdi met dezelfde PK's en gewicht en moet wel toegeven dat je echt geen cronometer nodig hebt om het verschil te voelen.
Natuurlijk is het veerkomfort onbetwisbaar de betere keuze, nu nog de prestaties.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
volgens mij behoort de modeo tot het zelfde segment als de C5

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De belgische site is berucht om zijn onbetrouwbaarheid, mogelijk publiceren ze cijfers met volle bepakking. Geen idee wat ze in NL opgeven, ik gebruik Citroëns officiële opgaven.BONO schreef:Als u op de belgische site kijkt zult u merken dat deze oefening 8,9 sec. vraagt en geen 8,3.
Het gaat erom dat de 2.2 bij de C5 niet het topmodel is. De 2.2 is bij de C5 zo gepositioneerd dat er nog ruimte overblijft voor de V6.Begrijp niet wat een Mondeo 2,2 te maken heeft met een veel duurdere en tot ander segment behorende C5V6. Trouwens die Mondeo doet het even goed als de C5V6...op papier dan toch.
BTW Mondeo vs C5V6 is opnieuw automaat vs handbak. (beide 7,9) waarbij de C5 dus wat extra meesleept.
Dat klopt dus niet voor het voorbeeld hierboven, maar soms is het beter om niet het volle vermogen toe te staan, bijv bij een acceleratie vanuit stilstand. Meestal geeft Citroën een conservatievere waarde op dan ze in het echt halen, bij de 2.7HDi was dat bijna 1s verschil.Voor alle duidelijkheid, ik ben geen Mondeo fan, maar ben toch telkens verbaasd waarom Citroen met eenzelfde aantal Pk en gewicht mindere prestaties toelaat.
Optisch bedrog? Je zegt het zelf al, gelijk vermogen (iets meer koppel 500 ipv 450Nm) vrijwel gelijk gewicht (-50kg) vierwielaandrijving, handbak (?) dat kan nooit veel schelen, niet de 1,5s die Audi opgeeft in elk geval.Heb bv. onlangs met de C5V6 bi-turbo gereden en daarna in een Audi 3lit tdi met dezelfde PK's en gewicht en moet wel toegeven dat je echt geen chronometer nodig hebt om het verschil te voelen.
Of heb je soms nog met de C5 2.7HDi gereden? Dat verschil is aanzienlijk.
Klagen over prestaties bij een auto die zo gemakkelijk 200 rijdt en 0-100km/h doet in rond de 8s is echt spijkers op laag water zoeken. Men had ooit een handbak V6 benzine, daar bleek geen markt voor. Op de vorige C5 leverde men nog de 2.2HDi173 met handbak, ook daar bleek geen markt voor. De C6 bvm6 is ook verdwenen.Natuurlijk is het veerkomfort onbetwisbaar de betere keuze, nu nog de prestaties.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Heb weliswaar met de 3 lit gereden, de 2,7 lit had ik daarvoor al geprobeert...die is merkelijk trager.
Voor wat betreft het verschil tussen de C5 3lit en de Audi : lees er maar eens de gespecialiseerde internationale pers op na indien het u interesseert, u hoeft het van mij niet aan te nemen.
Klagen over prestaties....spijkers op laag water zoeken...u bent blijkbaar sneller tevreden, das alles.
Tot slot, De gustibus et coloribus nihil disputantem.
Voor wat betreft het verschil tussen de C5 3lit en de Audi : lees er maar eens de gespecialiseerde internationale pers op na indien het u interesseert, u hoeft het van mij niet aan te nemen.
Klagen over prestaties....spijkers op laag water zoeken...u bent blijkbaar sneller tevreden, das alles.
Tot slot, De gustibus et coloribus nihil disputantem.
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:58
Auto: C5 2.2HDi, Break, Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 194000
Kleur: EYTC
Locatie: Mantgum
??BONO schreef:Tot slot, De gustibus et coloribus nihil disputantem.
Dit is mijn project... http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project" onclick="window.open(this.href);return false;
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net" onclick="window.open(this.href);return false; (We hebben nog plaats in de stalling)
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net" onclick="window.open(this.href);return false; (We hebben nog plaats in de stalling)



