Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Rinus Vermunt
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 okt 2010 12:27 Berichten: 44 Woonplaats: Etten Leur
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Bestaat er een mogelijkheid om via internet en met het chassis nummer alle specificaties te vinden? En stel dat er hier iets mee fout is, zou dat mijn probleem kunnen zijn Groetjes Rinus
|
09 nov 2010 21:15 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 nov 2010 21:17 |
|
 |
Rinus Vermunt
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 okt 2010 12:27 Berichten: 44 Woonplaats: Etten Leur
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Bedankt Menno. Maar mijn C5 is van 30-01-2007 En die zie er net niet bij staan
|
09 nov 2010 21:48 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
In het al eerder door mij aangehaald topic uit dit forum staat precies hoe je het regenereren kunt herkennen. Lees dat maar eens door : linkEn jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding. Regenereren doet een 2.0 inderdaad gemiddeld tegen de 1000 km, dus kan het bij jou toevallig steeds zijn als de tank bijna leeg is.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 nov 2010 22:26 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
BJG schreef: En jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding.
Volgens mij krijg je de foutmelding niet als hij leeg is maar als de computer teruggeteld heeft naar nul en hij leeg zou moeten zijn. MBV een peilstokje is uitsluitsel te geven. Als het Eolysnveau (bij de vorig navulling) correct is ingegeven en de Eolyscomputer goed werkt moet de melding (Diesl additief laag) op tijd komen, dwz vóórdat het echt op is.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 nov 2010 13:12 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
EvilTwin schreef: BJG schreef: En jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding.
Volgens mij krijg je de foutmelding niet als hij leeg is maar als de computer teruggeteld heeft naar nul en hij leeg zou moeten zijn. MBV een peilstokje is uitsluitsel te geven. Als het Eolysnveau (bij de vorig navulling) correct is ingegeven en de Eolyscomputer goed werkt moet de melding (Diesl additief laag) op tijd komen, dwz vóórdat het echt op is. Dit klopt ET, er zit echter ook nog een vlotter in het tankje zodat in geval van resetten van de computer en niet bijvullen van het tankje toch een storingsmelding komt als het tankje bijna leeg is. In de additiefcomputer is de berekende inhoud waarbij gewaarschuwd wordt in te stellen. Echter wordt altijd overruled als de vlotter/sensor in de tank leeg aangeeft, terwijl de bereknde hoeveelheid nog boven het waarschuwingsniveau ligt. Dan komt er toch een melding.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 nov 2010 23:15 |
|
 |
Rinus Vermunt
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 okt 2010 12:27 Berichten: 44 Woonplaats: Etten Leur
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Zo vrienden, afgelopen zaterdagmorgen had ik weer het probleem. Ik rij de A59 op en voel even een kort moment van inhouden en gelijk erna begon de motor te bokken. Minder erg als voor het vernieuwen van de EGR klep, maar toch echt hinderlijk, als ik tegelijkertijd afrem, zodat de motor echt moet trekken is het weg. Maar dan heb ik ook geen normale situatie zodat ik misschien het gevoel heb, en mijzelf bedrieg. Het duurt ongeveer 8 minuten, toen ik boven aan de afslag moest stoppen had ik stationair ongeveer 150 toeren minder op de toerenteller en veel zwarte rook uit de uitlaat. En twee minuten erna was alles weer normaal. Maar tijdens het probleem geen enkele melding in de display. Wie het weet mag het zeggen Groetjes Rinus
|
14 nov 2010 21:18 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
luchtmassameter 
|
14 nov 2010 21:32 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
roet uit de uitlaat wijst toch richting een defecte roetfilter.. of dat de auto niet regenereert...
zou toch eens laten checken of de auto dit wel doet.. dealer kan dit via de lexia.. en kan dan adh van klikjes horen of het correct werkt...
|
14 nov 2010 21:49 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Roman schreef: roet uit de uitlaat wijst toch richting een defecte roetfilter.. niet echt defect, maar vol of niet meer in staat om te regenereren, 120dkm is wat vroeg voor vol (met as) geen regeneratie ligt niet aan het filter zelf. Citaat: of dat de auto niet regenereert... dus wel probeert te regenereren maar dat niet lukt (tankdop, inspuitpomp etc. zie ander draadje) Citaat: en kan dan adh van klikjes horen of het correct werkt... als het MM constant een te hoge drukval over het filter detecteert, zal hij constant gaan regenereren, maar zonder Eolys (om wat voor reden dan ook) lukt dat niet, maar komt er wel wat zwarte rook uit. (ipv witte)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 nov 2010 22:44 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Ik ben er vrijwel zeker van dat dit het regenereren is wat je hebt gemerkt. Echter veel zwarte rook duidt op een probleem, want dat hoort niet, zie opmerkingen van ET en reeds herhaaldelijk aangehaald draadje.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 nov 2010 00:16 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
ik heb het al geschreven.. bij mijn vorige C5 werd ook de eloyse niet toegevoegd.. maar het regeneratie proces werd volgens de computer wel gedaan... dus door die test hoorde de dealer dat de vloeistof niet werd gedoseerd maar de auto wel zijn regeneratie proces afhandelde.. er is toen een computertje (oid) en het tankje vervangen...( niet goed genoeg opgelet toen mijn dealer de vervangen stukken liet zien) was al blij dat de auto gemaakt was... 
|
15 nov 2010 07:12 |
|
 |
Rinus Vermunt
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 okt 2010 12:27 Berichten: 44 Woonplaats: Etten Leur
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Is het regenereren ook afhankelijk van de uitlaat temperatuur, omdat ik het probleem ook wel eens gehad heb toen ik nog maar net thuis weg was gereden. Dus absoluut nog geen hoge roetfilter temperatuur kon hebben. Verder komt het verhaal mooi op tijd terug bij ongeveer 800 Km, zo ook zaterdag j.l. Toen ik van Nieuw Vennep kwam gereden, nog bedankt voor de organisatie. Ik zit er namelijk aan te denken, zit er iets fout met de temp.sensor. Als die een te hoge temp. Uitstuurt kan dan het proces ook verstoord worden. Groetjes Rinus
|
24 nov 2010 22:02 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
De temperatuursensor die na de kat zit heeft alleen een controlefunctie, het regenereren wordt afgebroken als de temperatuur te hoog oploopt. Ik kan zelfs niet in de documentatie terugvinden dat er wordt gecontroleerd of de gewenste temperatuur wel wordt gehaald. Dat vind ik wel vreemd, en het zou mij niet verbazen als dat wel zo is. Er wordt echter vooralsnog geen melding gemaakt van een terugkoppeling van gewenste en gehaald temp, alleen van en veiligheids-functie.
Regenereren wordt gedaan aan de hand van de berekende roetbelasting van het filter en aan de hand van de gemeten verschildruk over het filter. De regeneratie wordt indien noodzakelijk zo snel mogelijk gestart en kan al vanaf een koelvloeistof temp van 65 graden. Dus als je nog niet zo lang rijdt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 nov 2010 23:16 |
|
 |
Rinus Vermunt
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 okt 2010 12:27 Berichten: 44 Woonplaats: Etten Leur
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: C5 diesel bokt
Zo Heren, maandag weer hetzelfde probleem, na een uur stilstand. Na 500 Mtr. Te rijden begon het probleem weer, en weer bij bijna kwart tank brandstof. Nu heb ik besloten om bij een halve tank opnieuw bij te tanken, om te kijken wat er dan gebeurd. Dus vandaag getankt, en dacht ik nu voor ik een eindbestemming in, in de display, dus geef ik 3000 Km. In als eindbestemming, zodat ik mijn gereden afstand kan blijven volgen. En wat zag ik toen tot mijn verbazing, dat ik met een volle tank maar 740 Km. Kan rijden i.p.v. ruim 1000 Km. En op de display geeft hij nu een gebruik aan van het dubbele P 100 Km. Dus wat hij vroeger gebruikte van ongeveer 4 tot 5 Ltr./ P. 100 Km. Is nu 7 of 8 Ltr/P 100 KM. En bij een goede acceleratie gaf hij zelfs 20 Ltr. Aan. Ik heb toch het sterke vermoeden dat er bij mijn turbo/aansturing, reparatie iets fout gegaan is. En nu veel te rijk loopt, alleen dat zie je niet vanwege het Fab. Filter, Hoe betrouwbaar is de uitlezing van de gegevens op de display? Zou mijn theorie kunnen kloppen. Groetjes Rinus
|
01 dec 2010 21:30 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|