Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 In ieder geval een C5. 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht In ieder geval een C5.
Goedenavond,

Onze xantia gaat eerstdaags met pensioen(1995).
Natuurlijk gaan we weer voor een Citroen en wel de C5.
Het zal een PH1 model worden.

Op zoek zijnde naar een C5 snap ik nog wel iets van het verschil tussen een 1.8 en een 2 liter motor..... Daar kom ik wel uit.

Alleen het verschil in radio's , zelfs met cd speler , en dan ook nog met een wisselaar , met of zonder navigatie , bluetooth....daar kom ik niet helemaal uit.
Ik lees er in de vele berichten in dit forum over,maar het is me nog niet duidelijk.

Als ik een C5 zou kiezen zonder standaard navigatie kan dit dan later alsnog aangesloten worden op het scherm in het dashboard ?(de z.g. bult ,want zo'n los scherm aan de ruit of rooster vind ik niet mooi).

Stel dat ik een model kies met standaard navigatie , is dit dan nog zodanig te upgraden dat het aan moderne eisen voldoet.

Zijn de PH 1 modellen standaard uitgerust met ,laten we zeggen, een radio of cd-speler/wisselaar??? Zijn dit dan weer radio's met bluetooth mogelijkheid voor bijvoorbeeld telefoon?
Als ik naar de verschillende advertenties kijk lijken alle middenconsoles op elkaar v.w.b. radio met airco eronder.

Zijn er modellen uitgerust met audiobediening aan het stuur?

m.vr.gr. en dank Ruud1958

06 nov 2010 20:51
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: prius
Opties: Executive pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: In ieder geval een C5.
Beste Ruud,

Je vragen hebben met name betrekking op de autoradio en de navigatie van de C5, dit onderdeel lijkt belangrijk voor je. Er zijn op dit forum genoeg draadjes te vinden met gedetailleerde informatie over dit onderwerp. Ik zal desondanks proberen je vragen te beantwoorden zonder hierbij in detail te treden.

Citaat:
Als ik een C5 zou kiezen zonder standaard navigatie kan dit dan later alsnog aangesloten worden op het scherm in het dashboard ?(de z.g. bult ,want zo'n los scherm aan de ruit of rooster vind ik niet mooi).

Nee, dit kan niet: daarvoor is dit schermpje niet geschikt.

Citaat:
Stel dat ik een model kies met standaard navigatie , is dit dan nog zodanig te upgraden dat het aan moderne eisen voldoet.

Actueel kaartmateriaal is gewoon verkrijgbaar. Verdere upgrade-mogelijkheden zijn volgens mij beperkt.

Citaat:
Zijn de PH 1 modellen standaard uitgerust met ,laten we zeggen, een radio of cd-speler/wisselaar??? Zijn dit dan weer radio's met bluetooth mogelijkheid voor bijvoorbeeld telefoon?
Als ik naar de verschillende advertenties kijk lijken alle middenconsoles op elkaar v.w.b. radio met airco eronder.

Voor zover ik weet zijn veruit de meeste modellen uitgerust met een fabrieksradio met cd-speler (zonder bluetooth), een wisselaar was optioneel.

Citaat:
Zijn er modellen uitgerust met audiobediening aan het stuur?

Ja, deze optie komt veel voor bij de C5.

Succes met de zoektocht!

vr. gr,

Peter

06 nov 2010 22:00
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoi,

Later upgraden naar fabrieks-navi is technisch wel mogelijk maar kost zoveel centen dat je beter je C5 kan omruilen ;)
In de eerste modellen van de PH1 zit indien je met navi koopt een op een VDO MS5000 gebaseerd systeem ( RT2 ), werkt prima i.c.m. up to date kaarten maar is als je het vergelijkt met de eerste de beste TomTom hopeloos verouderd.
Latere PH1 modellen hebben een RT3, dit is m.i een prima systeem, en kan misschien niet helemaal meekomen, het is goed genoeg :)

De meeste C5'en hebben standaard een radio/cd, er zijn er echter ook met cassette ( moet je met een lampje zoeken ), vanaf ligne prestige is stuurwielbediening van de radio standaard, wisselaar is standaard op exclusive & dif2 modellen, verder een optie op alle andere.
Bluetooth is nooit een standaard optie geweest op de PH1, maar het is heel simpel een BT carkit aan te sluiten en die weg te werken, dat is eerder een pluspunt ;)

Suc6 :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

06 nov 2010 22:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver

Naar boven
Antwoord met een citaat
@menno op mijn vorige c5 2.0 exclusive was de cd wisselaar niet standaard aanwezig. of ik heb hem nooit gevonden :smt017

06 nov 2010 23:37
Profiel
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
kan natuurlijk door eigenaar zijn verkocht ... zal de eerste niet zijn :(

06 nov 2010 23:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Menno schreef:
wisselaar is standaard op exclusive

Wellicht t/m de RT3.
Vanaf de RT4 niet meer, de reden zal zijn dat je daar de CD speler kunt gebruiken omdat de Navi-CD's op de HD overgezet worden.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

07 nov 2010 01:46
Profiel
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
De TS zoekt een PH1 ;)

07 nov 2010 14:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als er iets is wat de laatste jaren wel verbeterd is, dan zijn het wel navigatiesystemen. Ik zou me niet blindstaren op een C5 met navigatie uit die jaren. De huidige TomTom modellen zijn stukken beter en zelfs vaak beter dan de af fabriek ingebouwde systemen van nu.

In mijn 2010 Volvo zit fabrieksnavigatie maar de TomTom in de C5 werkt veel beter en het kost een stuk minder om deze actueel te houden. Ben net een tijdje bezig geweest om te kijken waar BP tankstations zijn, hier heb ik namelijk een tankpas van. Op de TomTom kan ik dat gewoon als POI-bestand toevoegen, in de Volvo kan het gewoon niet. Natuurlijk staan er wel tankstations in die navigatie maar dan allemaal. De TomTom kan zels een geluidje laten horen als er BP station in de buurt is als ik onderweg ben. Kan ik mooi op de route tanken.

Ik ben ook een groot liefhebber van leuke opties in een auto maar oude navigatie....nou nee :roll:

Guus

07 nov 2010 15:33
Profiel
Antwoord met een citaat
Beste C5 bestuurders,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Het komt er eigenlijk op neer dat als ik wat modernere navigatie of handsfree wil gebruiken ik altijd iets moet vastmaken aan..........waar dan ook.
Een andere radio ( past dat trouwens wel?) ,b.v. met bluetooth, doet afbreuk aan het uiterlijk van de console...............dat mag niet gebeuren.

Tja , dan wordt het toch gewoon de weg vragen en gewoon de mobiel aan het oor .:geek:
Of zijn er goede oplossingen zonder al te veel in het oog te vallen?

Ik ga me nu verder inlezen in de diverse berichten over de vraag "1.8 of 2 liter" en over wie dat "houtnerfmotief"in de exclusive heeft bedacht. :smt089
Ik zal eventuele vragen hierover stellen in een andere categorie van dit forum.
mvrgr
Ruud1958

07 nov 2010 17:39
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mijn TomTom hangt met een beugeltje van hetzelfde merk aan het luchtrooster. Zo heb ik het onder handbereik en het zit niet zo prominent in het zicht aan het raam. Je hebt dan nog wel een voedingskabel lopen naar de sigarenaansteker. Op korte trips laat ik die soms weg en heb gebruik ik de interne accu van de navigatie.

Guus

07 nov 2010 17:49
Profiel
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
ruud1958 schreef:
Een andere radio ( past dat trouwens wel?) ,b.v. met bluetooth, doet afbreuk aan het uiterlijk van de console...............dat mag niet gebeuren.

Ja hoor dat is geen probleem, maar zoals je al aangeeft vaak niet de mooiste oplossing ....
Een BT carkit kun je gewoon op de fabrieksradio aansluiten en is netjes weg te werken, dat is dus simpel op te lossen, en hou je niet van losse rommel in de auto zoals een TomTom ( misschien wel handig en functioneel, mooi is anders ) ... spiegelnavigatie een optie ??

08 nov 2010 11:49
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]