Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
bedoelde het anders ... jij bedoelt natuurlijk de oude 2.2 tov de nieuwe.. en dan het jij gelijk...
|
30 okt 2010 15:02 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
giodalborgo schreef: Ben net als RobBob geen verstokte Citroenrijder en vind een heleboel automerken best wel mooi, als ze maar wat aparts hebben, dus dat snobbistische 'laat hem maar lekker een V70 of een Avensis kopen' van een aantal C5-rijders op dit forum vind ik eigenlijk best irritant.....................................................
..............................................Ga volgende keer bijna zeker weer voor een (nog mooiere en betere) Citroen C5 of C6! En wat de rest van de wereld (minus vriendin) over deze keuze vindt laat mij in principe koud. Wat heeft een V70 , of Avensis dan voor aparts? Wij zullen dan wel snobs zijn, R weet niet waarover hij praat, als hij eerst eens proef rijdt met een C5 en het verschil niet voelt met een Volvo, dan kan hij echt beter een Volvo kopen zonder kraakjes , en zonder wegligging. Jij bent in ieder geval al zo slim, dat je meer C wil hebben, later reageer je net als iedere citrofiel, dus als wij. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
30 okt 2010 20:13 |
|
 |
giodalborgo
C5club Fan
Geregistreerd: 28 sep 2009 21:32 Berichten: 60 Woonplaats: Venetie
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 36000
Kleur: grigio meteorite
Naar boven
|
Zou best wel eens kunnen maar alleen als de C's blijven kloppen en er geen DS uitkomt waar mijn familie ook in past (de DS3 200CV sportchic is net te klein maar trekt me enorm). Mijn "CV" zal desondanks altijd schril bij dat van Sjef blijven afsteken! 
_________________ Audi 100 '78 - BMW1602 '75 - BMW 525i '81 - BMW 3.0CS '73 (doe ik nooit weer weg!) - Mercedes Benz 230E '82 (2e auto voor in Nederland, voor 1000 gulden gekocht van eerste eigenaar!) - Toyota RAV4 '01 (pedalen ok, maar 0,0 emoties!)- Honda S2000 '03 (racen!)- Citroen C5 Tourer '09 (relaxen!) - Mazda CX7 (weer terug naar het stuiteren!)
|
30 okt 2010 20:51 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Net deze week de resultaten van de autoweek tevredenheidstrofee over modeljaren 2008 en 9:
C5 bungelt nog net niet onderaan in de middenklasse (er zitten nog 2 onder wo opel), opmerking dat het toch tegenvalt, dat C5-II beter scoorde. C5-III scoort ook relatief slecht op.....COMFORT
V70 staat 2e in de hogere executive klasse. Dus V70 zit in een hogere klasse en scoort ook relatief veel beter. Als de lease bedragen elkaar niet veel ontlopen geef ik topic starter en zijn werkgever groot gelijk. Ondanks alle pogingen hier de V70 te torpederen (en die 5-cil diesel is geweldig!)
30 okt 2010 22:51 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
Die tevredenheidsonderzoeken van autoweek zijn ook vaak niet erg objectief. Iemand die een C5 koopt voor de HP zal sneller kritiek hebben op comfort dan een bmw-rijder die plots in een V70 kruipt.
Niet dat ik wil zeggen dat die volvo slecht is, zeker niet, ik ben eveneens klein beetje volvo fan. Het blijft een erg aangename wagen. Maar ik verschiet toch telkens als ik in een andere wagen stap. Onlangs hele tijd weggeweest met Q7, en gewoon serieuze trap lager op comfort en weggedrag. Die HP heeft echt wel meerwaarde, en hoe meer ik er in rij hoe sterker het opvalt.
|
30 okt 2010 23:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
uiteindelijk is elke auto fijn... het is maar waar je hem voor nodig hebt... heel lang geleden tijdens een TQM sessie op het werk vroeg de toenmalige directeur van ons bedrijf.. wat is beter een VW bus of een Ferrari?????? tja je kan de antwoorden wel voorstellen... iedereen riep ferrari... en toen zij hij.. en als je nu elke dag een hoop spullen moet vervoeren????? wat is dan beter?? tja dan kan je beter een VW bus hebben... tevens blijft het een persoonlijke smaak.. wat je zelf wil.. en autoweek...pfff dat is leuke lektuur om in de wachtzaal van de dokter te lezen.. want als we al die onderzoeken en testen zouden moeten geloven.. reden we allemaal geen C5 meer..... 
|
31 okt 2010 12:08 |
|
 |
giodalborgo
C5club Fan
Geregistreerd: 28 sep 2009 21:32 Berichten: 60 Woonplaats: Venetie
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
kilometerstand: 36000
Kleur: grigio meteorite
Naar boven
|
Koop niks voor tevredenheidsonderzoeken maar kijk liever naar APK (of buitenlandse equivalenten) statistieken of die gebaseerd op de reparaties uitgevoerd in garantie, zoals deze uit de UK ( http://www.reliabilityindex.com/top-100). Betreft wat oudere auto's en de gangbaarste modellen maar toch... C5 zeer hoog in de ranglijst, de modellen van de Duitse premiummerken nog wel in de top 100, de V70 (itt andere modellen van Volvo) helemaal niet.
_________________ Audi 100 '78 - BMW1602 '75 - BMW 525i '81 - BMW 3.0CS '73 (doe ik nooit weer weg!) - Mercedes Benz 230E '82 (2e auto voor in Nederland, voor 1000 gulden gekocht van eerste eigenaar!) - Toyota RAV4 '01 (pedalen ok, maar 0,0 emoties!)- Honda S2000 '03 (racen!)- Citroen C5 Tourer '09 (relaxen!) - Mazda CX7 (weer terug naar het stuiteren!)
|
31 okt 2010 12:23 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Tevredenheids onderzoeken zijn ook niet heel erg objectief natuurlijk. Veel mensen zijn erg merkvast en/of vinden gewoon iets van een land van herkomst. Ook al is dat tegenwoordig zo'n klinklare onzin, met de huidige globalisering in de industrie. Mensen met een voorliefde zullen de zaken toch net iets anders weergeven. APK en pechstatistieken (Garages misen helaas nog in dit soort cijfers) geven gewoon een objectief beeld: zet het aantal mankementen en pech gevallen tegenover het aantal verkochte of nog op kenteken staande auto's en je hebt een perfect beeld.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
31 okt 2010 12:59 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
giodalborgo schreef: Koop niks voor tevredenheidsonderzoeken maar kijk liever naar APK (of buitenlandse equivalenten) statistieken of die gebaseerd op de reparaties uitgevoerd in garantie, zoals deze uit de UK ( http://www.reliabilityindex.com/top-100). Betreft wat oudere auto's en de gangbaarste modellen maar toch... C5 zeer hoog in de ranglijst, de modellen van de Duitse premiummerken nog wel in de top 100, de V70 (itt andere modellen van Volvo) helemaal niet. Inderdaad vind ik dergelijke overzichten er meer toe doen. Ook relevant vind ik de gemiddelde prijzen van de reparatie. En dan ook al heeft een c5 veel gadgets is de reparatie toch nog betaalbaar.
|
31 okt 2010 18:57 |
|
 |
WeerC5
V.I.P.
Geregistreerd: 30 aug 2010 19:26 Berichten: 284 Woonplaats: Friesland
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Naar boven
|
Ik vind het een vage lijst. Mazda MX5, Honda S2000 en nog een paar van dat soort. Dat zijn toch fun auto's waar eigenaren heel goed op passen. Hoe moet je dat nu vergelijken met een kilometervreter van een leaseklant waar vaak niet geweldig op gepast wordt? Een S40 die duidelijk beter scoort dan een V40 wat in essentie dezelfde auto is. De Peugeot 206 CC die veel beter scoort dan de 206 waar hij op gebaseerd is. Ik vind het leuk dat de C5 hier goed in scoort maar als lijst... Guus
_________________ Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel
|
31 okt 2010 20:22 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Ik weet nog dat bij top gear ooit een honda s2000 de tevredenheidsbokaal won, mede omdat hij zo'n grote kofferbak had, daar gaat geloof ik net een laptop in ...met een grote boog omheen lopen dat soort onzin, evenals zgn pechhulpstatistieken, te gekleurd door eigenaren. Maar die reliabilityindex is al weer een stuk beter omdat die ook de kosten van wat er stuk gaat meeneemt. De Franse APK-cijfers geven een goed inzicht in de relatieve verhoudingen tussen modellen van verschillende fabrikanten, maar ook daar geldt dat er eerst voldoende auto's door de APK moeten zijn geweest voordat je en statistisch significante uitslag krijgt.. Ik las hier overigens wel de vraag of de V6 zoveel extra biedt tov de 2.2HDi. Zonder met die 4cil gereden te hebben moet ik toch wel even de V6HDi complimenteren, mn. de nieuwe 3.0HDi240. Die heeft zo veel power dat hij de 1900kg van een C6 als licht doet aanvoelen, dus in de ietsje lichtere C5 wordt dat helemaal een feest. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je met de 2.2 iets te kort zal komen. Overigens heeft de nieuwe 2.2HDi200 maar EEN turbo, itt de 2.2HDi173, dat was een biturbo. De 3.0V6 heeft er nog steeds twee, maar in een andere configuratie dan de 2.7HDi en dat werkt. De 3.0 is ook significant zuiniger dan de 2.7, dus mogelijk geldt dat ook voor de 2.2HDi200 tov de2.2HDi173, volgens de ECE cijfers in elk geval wel.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 nov 2010 13:34 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Het viel me ook al weer op hoe verschillend C1, Aygo en 107 scoorden in de test. Wat een logootje niet allemaal doet. Maar ja, het gaat toch uiteindelijk om het gevoel dat een auto geeft (mensen zijn nu eenmaal niet rationeel en als het om autos kopen gaat al helemaal niet) en dan meet zo'n tevredenheids onderzoek precies het juiste. Ondanks de terechte opmerkingen over allerlei objectievere andere meetmethodes. Je wordt nu eenmaal gelukkiger van een Aygo als van een C1. En dus ook van een V70 tov een C5. In ieder geval geldt dat voor de gemiddelde persoon. Die wijkt natuurlijk af van de gemiddelde reaguurder  hier.....
01 nov 2010 14:10 |
|
 |
RobBob
|
Sjever schreef: Ben het hier volledig mee eens, als Robbob een C5 koopt, komen er waarschijnlijk weer negatieve verhalen de wereld in, over allerlei non items. Het is beter dat hij blijft bolderen in een Volvo, en daar gaat klagen over kleinigheden. Volgens mij is hij geen C5 waard, als ik C-dealer was zou ik hem geen C5 durven verkopen  ,dit zijn voorlopig mijn 2 centen in dit draadje. Grtz Sjef  Ik ga niet veel meer posten in dit draadje denk ik. Personen blijken op voorhand al te weten (glazen bol ?) wat er in de toekomst allemaal gezegd zal worden mocht ik een C5 kopen, straf zenne ! Ik ben een C5 niet waard .... blablabla ... ik dacht net dat de opzet van dit forum was dat er gezellig gediscussieerd kon worden over een aantal items ? Voor Sjever is dit misschien gezellig, maar dit komt al aardig dicht in de buurt van 'op de man spelen'. Soit, ik zal proberen er niet teveel woorden aan vuil te maken ! P.S. Jouw 2 centen in dit draadje zijn er (wat mij betreft) 2 teveel ... ik heb het helemaal nooit over 'non-items' gehad, volgens mij zijn dit wel degelijk bestaande items (en beledig je eigenlijk ook andere citrofielen die deze problemen wel degelijk ervaren). Volgens mij moet je hier goed opletten wat je allemaal wil melden (of gewoonweg vragen) want als het teveel neigt naar het negatieve zal de grote boze Sjever je wel vertellen wat je wel of niet mag kopen 
|
02 nov 2010 09:30 |
|
 |
WeerC5
V.I.P.
Geregistreerd: 30 aug 2010 19:26 Berichten: 284 Woonplaats: Friesland
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Naar boven
|
Wij zijn allemaal mensen en we reageren allemaal op onze manier. Persoonlijk denk ik dat een forum wat specifiek over een merk of model gaat niet de beste plaats is voor een "objectief" gesprek. Dat zal je ook op Volvo, Audi en VW fora niet lukken denk ik. Bezoekers van dergelijke fora zijn meestal wat meer gepassioneerd over "hun" merk dan anderen. Een licht vorm van kritiek kan dan al teveel zijn voor sommigen. Ik hoop dat we je wel wat hebben kunnen helpen met argumenten en meningen. Doe wat "soul searching" en kies de auto die bij jou past Guus
_________________ Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel
|
02 nov 2010 10:12 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
wat weerC5 zegt klopt wel... en sjever heeft ergens wel gelijk.. niet dat we op de man moeten spelen... maar je moet het denk ik anders lezen.. we hebben vaak genoeg meegemaakt dat iemand (omdat de C5 toevallig in de leaseprijs viel) een C5 kocht... en daarna alleen maar de auto ging afkraken.. en dat idee geeft jij ook af in je openingspost.. als de C5 nu niet met de nieuwe 2.2 hdi op de markt kwam... had je dan überhaupt naar de C5 gekeken??? en dat is een beetje waar op gereageerd wordt... nogmaals ... ik denk dat 90% van de leden hier C5 rijden omdat zij alleen een C5 of een HP citroen willen... en dan niet naar andere merken kijken.. je moet kopen waar je je goed bijvoelt.. 
|
02 nov 2010 15:09 |
|
 |
|