Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Jouw opmerking over bijtelling als deel van de kosten begrijp ik niet. Bijtelling is toch een zaak tussen de belastingdienst en mij? En ik gebruik de auto privé niet, dus geen bijtelling. Wij kopen de auto dus zelf en het verschil in aankoopwaarde tussen C5 en V70 nog ongeveer €5000. Lijkt me, ook voor de werkgever, geen slechte deal.

Guus

25 okt 2010 14:02
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver

Naar boven
Antwoord met een citaat
guus, het verhaal slaat ook niet specifiek op jouw situatie want ik had geen info over de deal met de volvo dealer, waarbij het prijsverschil van 10K verdween en nu dus nog maar 5K betreft. Echter ik wilde het wat breder trekken en een vergelijking maken als je de auto zou leasen want daar had je een paar getallen over opgeschreven. dus beschouw het geheel maar als een rekenexercitie op een vergelijking tussen deze auto's indien iemand deze bijvoorbeeld via directlease zou willen aanschaffen.
Tot slot het punt wat ik wilde maken is dat bij een dergelijk lease contract waarbij het verschil per maand slechts 150 euro is het toch nog aardig in de papieren kan lopen.
Verder zou ik zeggen: goede deal :smt023
maar ja via een stukje platte tekst komt de boodschap niet altijd over zoals die bedoeld was. Maar ja daarvoor was ook maar weinig tijd.

25 okt 2010 22:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bedankt voor je toelichting, ik begrijp wat je bedoelt. :smt023

Even terug naar de kern van het topic. Als het een lease-auto betreft denk ik dat de lease-onderneming heel goed kan beoordelen of zij problemen met de auto verwachten of niet. Dat zullen ze altijd in de totale kosten mee laten wegen.

Topicstarter, in je eerste bericht maak je een opmerking over het feit dat de andere (BMW, Mercedes, Audi en Volvo) duur zijn. Ik denk dat je het ook eens van de andere kant zou kunnen benaderen. Je krijgt de kans om op basis van emotie een auto uit te zoeken terwijl de lease-maatschappij en je werkgever er voor zorgen dat de kosten kloppen. Zoals ik al eerder noemde is een C5 in de juiste uitvoering (en volgens mij heb jij daar budget voor) een exclusievere en heel stijlvolle auto waarmee je je ook van anderen kunt onderscheiden. Mooi toch?

Guus

26 okt 2010 07:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver

Naar boven
Antwoord met een citaat
Now w're talking. de beste topic starter was namelijk uiteindelijk geinteresseerd in een aantal argumenten waarom hij een c5 zou bestellen. Als je dan een goed objectief beeld hebt van de pro's en contra's is dat natuurlijk een hele boel meer zekerheid voor je keuze en kan dat mogelijk vervelende gevoelens achteraf voorkomen /verminderen. Men kan in ieder geval iet zeggen ik wist niks van het type auto.

26 okt 2010 17:06
Profiel
Antwoord met een citaat
@Eviltwin: zo ken ik je weer ... dat zijn pas feiten ... en ik kan er niks tegenin brengen (behalve dan dat mijn huidige V70 modeljaar 2008 zich niet bezondigt aan het half leder half vinyl verhaal. ;) . En ja, over héél die verkoop aan Geely ... spijtige zaak en zeker niet goed voor het Volvo imago. Ook hier heb je wat mij betreft 100% gelijk, maar ... mijn V70 valt niet onder chinese vlag. Soit, genoeg over Volvo nu ... binnenkort liggen mijn wintervelgjes er weer op en dan ziet em er al een pak minder stoer/mooi uit. En 24 feb 2011 is em hopelijk verkocht.
WeerC5 schreef:
Topicstarter, in je eerste bericht maak je een opmerking over het feit dat de andere (BMW, Mercedes, Audi en Volvo) duur zijn. Ik denk dat je het ook eens van de andere kant zou kunnen benaderen. Je krijgt de kans om op basis van emotie een auto uit te zoeken terwijl de lease-maatschappij en je werkgever er voor zorgen dat de kosten kloppen. Zoals ik al eerder noemde is een C5 in de juiste uitvoering (en volgens mij heb jij daar budget voor) een exclusievere en heel stijlvolle auto waarmee je je ook van anderen kunt onderscheiden. Mooi toch?

Zeker weten ... qua gevoel (en vooral de cijfertjes ... ik weet, ik en mijn cijfertjes) zit alles goed. Ik was al een paar maand geleden gaan informeren, maar toen was er enkel de 163PK en ik zou zo graag eens met een automaat rijden ... en die cijfertjes waren teleurstellend, vooral de co² uitstoot van 179 ... was voor de kostenaftrek niet bepaald 'super' te noemen. Maar toen ik op internet las dat er wat nieuwigheden kwamen op de C5, waaronder een 2.2HDI die enkel met een automaat te krijgen is en een co² uitstoot van 159 (en een dubbele uitlaat zoals de V6 :smt169 ) ben ik terug wat garages gaan bezoeken. Ik ben zelfs al met een C5 gaan rijden (2.0HDI 136PK met de hydropneumatische vering) ... leuke, maar te korte ervaring (en het was een berline). Wat is me vooral bijgebleven ... de rust die de wagen uitstraalt, wat een ferme geluiddemping zeg. Een echt oordeel kan ik nog niet vellen over de ophanging ... daarvoor was de testrit te kort en de wegen lagen er te goed bij :smt017. Maar, het blijft er goed uitzien ja. Ik heb ondertussen een BMW X3 (nieuw model) een Volvo XC60 en een V60 laten uitrekenen (niet echt vergelijkbare modellen, maar gewoonweg mijn smaak van wagens op dit moment) ... peperduur :smt104. Financieel gezien zou het wel kunnen lukken, maar ik weet het niet ... we praten makkelijk over 18.000,00€ méér (ihgv de X3) en 10.000,00€ meer ivgl met de XC60. Pffff, = premium prijs zenne. En idd, ik heb eens zin in iets anders + ik ben erg gesteld op comfort ... en dan zit ik met deze wagen gewoon goed (kan zelfs niet beter ?).

27 okt 2010 21:40
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
je hebt toch die winterbanden op LM zitten zeker...bij zo'n dure auto... :lol:

27 okt 2010 21:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Roman schreef:
je hebt toch die winterbanden op LM zitten zeker...bij zo'n dure auto... :lol:

Inderdeed, ... :smt190 maar 18" zomervelgen tegenover 16" wintervelgen ... het toont toch niet echt mooi.

28 okt 2010 08:07
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als ze op een Volvo zitten , zou ik het toch niet zien. :twisted: :lol: :twisted:

grtz Sjef :citrofiel

Renault Frégate Amiral 1956

ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB

28 okt 2010 08:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
RobBob schreef:
tegenover 16" wintervelgen ... het toont toch niet echt mooi.

16" allee dat valt me tegen van je.. :lol:

28 okt 2010 09:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Pfff ... :( , gisteren nog aardig wat in het forum gedoken. Er staan, wat mij betreft toch een aantal 'belangrijke' gebreken open.
- rempedaal (vooral bij het starten) is soms bijna niet in te drukken (staat keihard) en soms is het gevoel normaal.
- Middenconsole dient als extra verwarmingseenheid, vooral bij kouder weer (nu dus). Laatste hoopgevend bericht hieromtrent zou
de radio zijn die enorm warm wordt (maar dan snap ik het verschil met warm of koud weer niet ?).
- cuppende banden, snel slijtende remblokken, vervangen van remschijven ... maar nog steeds véél problemen bij het remmen op
bepaalde snelheden ?? (tss 110 en 90) ... véél lawaai, grommende remmen, licht aan de automaat, licht niet aan de automaat ???

Ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet graag lees over mijn mogelijks toekomstige wagen en dat dit mij enorm doet twijfelen. Er wordt links en rechts gehoopt op de 'facelift' en dat het dan allemaal wel opgelost zal zijn ... dat zou natuurlijk prachtig zijn. Ik merk wel op dat de Citroën dealers enorm behulpzaam zijn, daar zijn jullie allemaal vrij (enorm) tevreden over. Citroën België en Citroën Nederland ... dat is precies een ander verhaal !

29 okt 2010 08:23
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als er een handvol mensen op meer dan 100.000 C5-3 s een probleem hebben met een middenconsole, dan lees je daar hier 30pagina's over.
Als een handvol eigenaars nog nooit echte remmen hebben gehad , dan lees je daar eindeloos over.
Als bij iemand en lek onstaat in een vacuümklep dan lees je hier paniekerig over remproblemen...
zo kun je wel door blijven gaan.

Datzelfde gold ook al voor de Ph.I, daarover is veel geschreven over zgn elektronsiche problemen, maar in het draadje waarin we tot op de bodem hebben proberen uit te zoeken waar dat nu aan lag, was er uiteindelijk geen enkel echt zwak punt te vinden (behalve een gevoeligheid voor accuspanning en de Com2000, maar dat is dus geentypsich C5 probleem) Toch blijft dat verhaal hangen.

Dat zegt echt niks over de C5-3. Je kan dit forum niet als steekproef zien.
Het klink alsof je graag van te voren problemen wilt zien en alles aangrijpt om maar geen C5 te hoeven kopen.
Dan zeg ik, laat maar, je zult nooit tevreden zijn. Ook niet als ze de C5-3 ineens van verguld titanium gaan maken en een duizendjarige garantie geven.

Afbeelding

Je moet een auto (welke auto dan ook) kopen om je bepaalde zaken aanspreekt, omdat je er een goed gevoel bij krijgt. Met spijkers op laag water zoeken zul je altijd blijven twijfelen achteraf (buyer's remorse) en geen enkele mate aan research vooraf kan dat voorkomen. Sorry.

Je koopt een Citroën vanwege de rallysuccessen van Loeb, of omdat de persoon André Citroën je raakt, of omdat je bewondering hebt voor de innovatie van de TA/2cv/DS/CX, of omdat ze al 80jaar de beste Dieselmotoren ter wereld maken etc. Niet omdat de leasemaatschappij haar voor 20eur/mnd goedkoper kan aanbieden dan een willekeurig stuk blik met navi en lichtmetaal.

Als je in al die redenen geen aanleiding kunt zien om een Citroën te kopen dan mis je gewoon iets en onthoud je jezelf het plezier van een auto met bollen. De prachtigste middenklasser van dit moment bovendien. Simpel.

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

29 okt 2010 10:20
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: E 220 CDI
kilometerstand: C5RIP@265K

Naar boven
Antwoord met een citaat
RobBob schreef:
Pfff ... :( , gisteren nog aardig wat in het forum gedoken. Er staan, wat mij betreft toch een aantal 'belangrijke' gebreken open.
- rempedaal (vooral bij het starten) is soms bijna niet in te drukken (staat keihard) en soms is het gevoel normaal.
- Middenconsole dient als extra verwarmingseenheid, vooral bij kouder weer (nu dus). Laatste hoopgevend bericht hieromtrent zou
de radio zijn die enorm warm wordt (maar dan snap ik het verschil met warm of koud weer niet ?).
- cuppende banden, snel slijtende remblokken, vervangen van remschijven ... maar nog steeds véél problemen bij het remmen op
bepaalde snelheden ?? (tss 110 en 90) ... véél lawaai, grommende remmen, licht aan de automaat, licht niet aan de automaat ???

Ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet graag lees over mijn mogelijks toekomstige wagen en dat dit mij enorm doet twijfelen. Er wordt links en rechts gehoopt op de 'facelift' en dat het dan allemaal wel opgelost zal zijn ... dat zou natuurlijk prachtig zijn. Ik merk wel op dat de Citroën dealers enorm behulpzaam zijn, daar zijn jullie allemaal vrij (enorm) tevreden over. Citroën België en Citroën Nederland ... dat is precies een ander verhaal !

De remproblemen zijn indidenten die bij ieder ander merk ook (kunnen) voorkomen. De middenconsole/clima problematiek lijkt zorgelijk, maar is wellicht incidenteel. Ga eens een flinke proefrit maken in een C5 en doe ons verslag: :citrofiel of :smt089.

Zoals eviltwin zegt: over de C5 PHI en PH2 gingen en gaan ook wilde verhalen. Ik kan bevestigen dat zowel PHI als PHII zeer betrouwbaar waren en zijn. Veel beter dan het VAG produkt dat de naam heeft.

29 okt 2010 10:29
Profiel
Antwoord met een citaat
@Eviltwin, ... ik zoek echt géén redenen om géén C5 te moeten kopen. Ik blader echt het C5 forum door (uit interesse !) en merk dat een aantal problemen al een vrij lang draadje hebben (en tot op heden onopgelost blijven). Ik vind dat gewoon spijtig net zoals de eigenaars van een C5 dat spijtig vinden. Ik vind het wel positief dat de dealers blijkbaar goed meewerken om het probleem zo snel mogelijk van de baan te helpen, maar dat ze hierin niet altijd even snel geholpen worden door Citroën BE/NL. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp je foto (bmw inclusief onkruidlook) niet goed in deze context ?

29 okt 2010 15:56
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
idd het hele C5forum is eigenlijk onstaan uit het feit dat de auto zo'n negatieve indruk had in de volksmond
en dit forum toont toch wel aan dat het een betere auto is dan dat men verteld.
en idd bij elk merk heb je maandagmorgen kindjes...
en meestal zijn het net die mensen die op internet gaan zoeken of hun probleem bekent is..
mede doordat er dealers zijn die altijd roepen " ach meneer u bent de eerste met dit probleem"

als je bijv of Cifo gaat lezen in het C4picasso draadje, dan wil je zeker niet zo'n auto...
maar door nb de Duitse autopers uitgeroepen tot de betrouwbaarste MPV ....

ik heb nu mijn 2de C5 en ik ben er heel tevreden van..

;)

29 okt 2010 16:03
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Roman schreef:
mede doordat er dealers zijn die altijd roepen " ach meneer u bent de eerste met dit probleem"

als je bijv of Cifo gaat lezen in het C4picasso draadje, dan wil je zeker niet zo'n auto...
maar door nb de Duitse autopers uitgeroepen tot de betrouwbaarste MPV ....
;)

Haha, ik heb zo'n C4P. Laatst stond ik bij de dealer te wachten tot mijn auto klaar was ivm problemen met de robotbak EB6V (drukgroep vervangen enzo), meldt er zich iemand bij de receptie met dezelfde klacht, de receptionist hoort de klacht aan en zegt ijskoud dat-ie er nog nooit van gehoord heeft en dat meneer de eerste is met zulke klachten! :roll:

29 okt 2010 17:13
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende