Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Auteur |
Bericht |
peterpaneurop
|
 LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Hallo LPG rijders, A.s. vrijdag 2e hands C5 in bezit  . Overweeg LPG in te laten bouwen. Blok heeft bijna 50K gelopen, verwacht 15.0-20.0 per jaar te gaan rijden, in de vakantie met een caravan met max. laadvermogen van 1350kg Lees eigenlijk voornamelijk LPG "ellende" en weinig ervaringen met Phase II 2.0i op het forum. Welke phase II, 2.0i lpg rijders hebben geen problemen met hun lpg installatie? Wat zijn de "normale"extra kosten. Lees veel over Vialle LPI, kom nauwelijks gebruikerservaringen van een Prins G3 tegen. Komt dit omdat er zich geen "ellende" voordoet bij Prins? Wie is DE lpg specialist in de utrechtse regio. Groetjes, Peter Peter
|
24 okt 2010 16:42 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Zullen we dit maar even naar het aandrijvingsgedeelte verplaatsen?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
24 okt 2010 16:48 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
welkom peter!!
wij hebben ook een lpgG3 instalatie in onze C5 en hebben de eerste 15 000 kilometer geen enkel probleem gehad niet met de C5 en ook niet met de LPG instalatie!
en ook met onze vorige auto(xsara piccasso)geen enkel probleem met de lpg instalatie gehad en daar hebben we toch 230 000 kilometer mee gereden
dus twijfel niet over de kwaliteit van de installatie en wees goed voor je beurs en milieu!!
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
24 okt 2010 17:28 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
peterpaneurop schreef: Welke phase II, 2.0i lpg rijders hebben geen problemen met hun lpg installatie? Wat zijn de "normale"extra kosten.
Ik heb geen problemen met mijn AG installatie. Extra kosten zijn misschien enkele rubberslangetjes en eens in de zoveel tijd een gasfiltertje van een geeltje...
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
24 okt 2010 17:40 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Heb ook een AG ,geen probleem mee tot zover .\ Waarom je geen Prins hier tegenkomt zal liggen omdat die meestal gebruikt worden in de grotere verbruikers onder de auto, s denk ik ,zoals de 8 cylinders Amerikanen b.v. Die schijnen daar goed aan te voldoen naar ik weet . Maar ze hebben ook voor kleinere motoren installatie,s denk ik wel hoor. 
|
24 okt 2010 18:33 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
kleine aanvulling:zowel in de piccasso als in de C5 een AG installatie!
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
24 okt 2010 21:05 |
|
 |
griekel
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Goedendag heren,
Wij overwegen ook een G3 gasinstallatie van Vialle Lpi in te laten bouwen in onze C5 1.8 ph1. DIt omdat ik veel kilometers ga rijden in 2011. Onze C5 uit 2003 heeft nog maar 73000km gelopen.
De offerte is al binnen, en lees ook hier niet veel gasellende. Ik lees over Flashlube systeem dat erbij gekocht kan worden en dit zal de kleppen beschermen. Is dit aan te bevelen door jullie? EN op wat voor manier beschermt dit dan de kleppen?
Graag jullie reactie.
Bvd
Leon
|
25 okt 2010 16:40 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Flashlube systeem?
Helemaal niet nodig, onzin heb ik en anderen ook niet en zie mijn km stand no problem.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 okt 2010 17:07 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Ook de Flashlube word meer bij de zwaardere motoren toegepast , om daarna zo goed als niet gebruikt te worden , Ben wel eens bij een JEEP geweest waar het in zat ,man had die auto 4 jaar en wist niet waar het ''potje'' voor was Schijnt meer te gebeuren ,zelf heb ik het ook niet en km-stand zelfs nog hoger als bij herman ,ook vanaf dag 1 erin , pas nog compressie laten meten en was meer dan voldoende . Wellicht zijn de kleppen al geschikt voor LPG af fabriek bij Citr. Eens goed voor laten lichten kan geen kwaad maar ieder merk zal voor zichzelf spreken lijkt me succes met je keus 
|
26 okt 2010 11:05 |
|
 |
griekel
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Heren,
Bedankt voor jullie duidelijke reactie's. We zullen een dezer dagen een afspraak maken om de gas installatie in te laten bouwen.
Nogmaals bedankt.
Leon
|
26 okt 2010 16:58 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Ik ken de Flashlube vooral uit de old-timer club. Campers met motoren uit begin 70er jarig die op LPG draaien. Niet LPI maar ouderwetse vorm nog. Daar zijn er mensen die er bij zweren ivm geharde/niet geharde klepzetels en gietijzeren koppen. We hebben in onze vorige auto een LPI instalatie in laten bouwen(R Scenic 9 jaar met 45000km ervaring). De inbouwer gaf advies geen Flashlube in te bouwen, niet meer nodig. Het bedrijf heeft ervaring met old-timers en nieuwe auto's. Johan
|
26 okt 2010 17:22 |
|
 |
peterpaneurop
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Hartelijk dank aan allen. Heb naast dit draadje ook nog aantal C5-ers een PB-tje gestuurd. Verwacht dat het wel een Vialle LPI gaat worden Groetjes, Peter
|
27 okt 2010 19:50 |
|
 |
ltzmvkv
V.I.P.
Geregistreerd: 07 mei 2010 22:24 Berichten: 116 Woonplaats: hoofddorp
Auto: c5 break, biarritz
Opties: parrot
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10566
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 128003
Kleur: rood
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: LPG G3 inbouw voor phase II, 2.0i 16v
Hee Peter,
kun je me dan laten weten wat het totale prijskaartje was en waarom je voor die installatie bent gegaan? Ik zit zelf nog te twijfelen of ik ook op gas ga lopen namelijk.
Groeten Kees
|
27 okt 2010 20:27 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|