Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op systeem
Auteur |
Bericht |
Hardveld
|
 Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op systeem
Betreft: C5 Diesel HDI ligne difference, 180.000 km 2001.
Vorige week deze auto gekocht. "Service" melding emissie-probleem, maar veel erger: Koelvloeistof niveau te laag. (is ook daadwerkelijk zo). Verwarming bij de huidige temperatuur (rond 0 graden) ook niet optimaal. Na een nacht stilstaan nog steeds behoorlijke druk bij het losdraaien van de dop. Lees op het forum veel over dat dit mogelijk een probleem van de koppakking is. Geen overmatige druk op de slangen van het koelsysteem na het starten maar dit komt waarschijnlijk omdat er niet genoeg vloeistof meer in zit. Temperatuur van de motor blijft onder het midden. Ik ben bang voor de combinatie emissie en de problemen met het verlies en de druk. Dit betekent toch gewoon water in de motor, dus emissieproblemen? Of zie ik nou spoken op de weg? Rijdt mijn hele leven al Citroen (2cv, cx break, HY, BX) nu nog XM en DS en dus voor ons een "jonge" C5. Graag van jullie een mening? Dank!
|
27 okt 2010 11:13 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op sys
Ik denk dat de vorige eigenaar niets aan de bestaande problemen gedaan heeft met de gedachte, "ik verkoop hem toch, geen kosten meer aan maken"
1) Dat emissieprobleem kan van alles zijn, vaak is het maar een kleinigheid maar gaat meer tijd verloren met het zoeken.
2) Dat koelwater te laag, is misschien een gebrek aan onderhoud, bijvullen en in de gaten houden. Dat er s'morgens nog druk op staat is eerder een goed teken, als er ergens een lek is dan was de druk al verdwenen. Het koelsysteem hoort onder druk te staan.
3) Dat je kachel niet goed werkt kan te maken hebben met lucht in het systeem, maar ook met een kapotte mengmotor. Deze motor bedient een klep die de koude en warme lucht vermengt.
4) De koelwatertemperatuur staat normaal ergens op het midden of iets eronder.
5) Als je motorolie duidelijk wit gekleurd is, dan zit er water door de olie, als het zwart is, voorlopig geen zorgen maken.
Helaas staat er niet in je profiel waar je woont, maar ik zou door een vertrouwde dealer of Citroén specialist de auto eens uit laten lezen met de "Lexia" de speciale Citroën computer. Vooral bij dat emissieprobleem kan je dat een hoop tijd besparen.
Bij sommige garages mag je er zelf bij zijn en krijg je tips en advies, dat is te verkiezen boven een dealer die de auto meeneemt en je alleen een dure prijsopgave overhandigt.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 okt 2010 11:52 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op sys
Zou eens beginnen om het koelvloeistofpeil goed te zetten indien nog niet gebeurd ,te koud met kachel aan kan door te weinig vloeistof komen soms , evt, zou het ook de Thermostaat kunnen zijn,ook wellicht bij te koude motor een emissie aanduiding Dit zijn dus dingen die je kunt uitzoeken zelf eer naar garage te gaan . Olie wit of zeperig dan wss koppakking helaas 
|
27 okt 2010 13:16 |
|
 |
Hardveld
|
 Re: Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op sys
Na het opnieuw ontluchten van het koelsysteem en een nieuwe dop zou het probleem verholpen zijn, MAAR HELAAS. Er wordt nog steeds te veel druk opgebouwd in het koelsysteem en de vloeistof wordt er uit geperst. Nieuwe diagnose; lekke koppakking (ook deze met de lipjes met het gat erin......) Gelukkig nog garantie. Nu maar hopen dat de kleppen geen optater gehad hebben............. Bedankt voor het meedenken.
|
29 okt 2010 12:42 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op sys
kleppen een optater hoort bij een distributieschade, niet bij een koppakking. Garantie op een 10jr oude auto is toch wel opzienbarend 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
29 okt 2010 14:25 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Melding emissie en koelvloeistofverlies c.q. druk op sys
Bij koopprijs boven € 4500,00 Bovag garantie. Kan de verkoper nog wel wat voor repareren.
Groeten Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
29 okt 2010 16:34 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|