Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Auteur |
Bericht |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Configurator: 508 SW Allure THP auto, opties: metallic, leer, xenon: € 39.700 C5 Tourer Exclusive THP auto, opties: metallic, leer, NG4/xenon, stoelverw, panoramadak: € 44.670 De stoelverwarming en het dak heb ik op de c5 geselecteerd omdat die ook op de 508 allure zitten. Met de door mij verkozen specificaties dus € 5.000 verschil 
|
25 okt 2010 17:16 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Ik kom op een hoger bedrag bij de 508, ... je moet daar ook opties toevoegen die op de C5 zitten en niet op een 508 SW, o.a. elektrische achterklep ... En vanwaar de upgrade naar NG4 bij de C5 en niet in de 508 ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
25 okt 2010 17:21 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
nu weet ik het niet voor nederland.. maar in belgie gaat er altijd een flink stuk van de catalogusprijs af bij de dealer.. maw citroen geeft altijd grote kortingen.. dit werkt schijnbaar beter dan de auto's goedkoper in de prijslijst te zetten.. 
|
25 okt 2010 20:09 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Menno schreef: Ik kom op een hoger bedrag bij de 508, ... je moet daar ook opties toevoegen die op de C5 zitten en niet op een 508 SW, o.a. elektrische achterklep ... In principe heb je gelijk, kost 590. Zou het alleen nooit missen...dus ook niet bestellen. Hetzelfde geldt dan wel voor ´keyless entry´, wat er bij Peugeot opzit en niet voorkomt in de prijslijsten bij Citroen. Gemakshalve streep ik het voor mijzelf tegen elkaar weg, beiden zijn mijns inziens tamelijk nutteloos. Menno schreef: En vanwaar de upgrade naar NG4 bij de C5 en niet in de 508 ? Tja en dan wordt een deel van het probleem nog meer duidelijk: de modelpolitiek. Ik wil Xenon, krijg NG4 ongevraagd ´Gratis´ er bij. Als tenminste ´peugeot connect nav´gelijk staat aan myway. Wat dan overblijft is het onderstel van de C5, daar moet dan premium voor worden betaald. Conclusie is eerst maar eens rijden met de 508 tzt, en zien wat citroen voor 2011 doet.
|
25 okt 2010 21:41 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Als je in Nederland de netto-geprijsde zakelijke versies naast elkaar zet dan is de 508 prijsgunstiger;
De C5 Ligne Busniness 1.6THP heeft half leder, de 508 Bleu Lease Executive heeft dat niet maar heeft daar voor in plaats een glazen dak. Voor de rest zie ik niet zo veel verschillen (buiten de blijkbaar eenvoudigere wielophanging voor de 508 dan). Het verschil wordt in NL gemaakt door de lagere CO2-tax, de 508 stoot met dezelfde motor 'maar' 150gram per kilometer uit, de C5 167gram en elke gram geeft € 125,- 'boete' in de catalogus prijs, dit is dus 17 x € 125,- = € 2125,-. Die poetst Citroen niet zomaar weg.
Maar ondanks dat heb dus toch de C5 tourer besteld. Die is al een tijdje op de markt, heeft veel tevreden rijders en het lijkt me dat de foutjes die er in zaten nu met de 'facelift' worden aangepak en daarnaast vind ik het gewoon een hele mooie wagen.
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
25 okt 2010 21:55 |
|
 |
Lampo
C5club Fan
Geregistreerd: 17 jun 2009 11:44 Berichten: 54
Auto: Citroën C5 Tourer 1.6 THP Ligne Business automaat
Opties: Leer, bagagenet, trekhaak, wifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12448
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 720
Kleur: Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Dat waren ook mijn overwegingen, plus het feit dat de 508 SW te laat bij de dealer staat. Overigens las ik al op meerdere websites dat de 1.6 THP opnieuw gehomologeerd is en nu minder CO2 uitstoot, dat kan dus het gat tussen de 508 en de C5 kleiner maken. En tja die optiepaketten van PSA, daar maak ik me al jaren druk over. Veel van de mooie opties zijn alleen te bestellen i.c.m. met de duurste uitrusting, die alleen verkrijgbaar is met de sterkste motoren en dan nog alleen in de vorm van een duur pakket... Zo zou ik heel graag gelaagde zijruiten willen, omdat dit veel stiller is op de snelweg en ook xenon vind ik fijn en dat kan alleen maar in een veel te dure Exclusive uitvoering met allerlei opties die ik niet wil.
Ben wel benieuwd hoe de 508 rijdt t.o.v. de C5! Leuk ook om te weten dat de voorwielophanging verschillend is.
|
26 okt 2010 08:39 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
en natuurlijk heeft de duurdere C5 HP vering... en dat heeft de peug ook niet...
en dat kost ook wel wat..
|
26 okt 2010 08:40 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Henk Hulde schreef: Tja en dan wordt een deel van het probleem nog meer duidelijk: de modelpolitiek. Daar zijn we al honderduizend keer overheen gegaan. Bottom line is dat ze door opties te bundelen, de opties per stuk goedkoper worden. Citaat: Ik wil Xenon, krijg NG4 ongevraagd ´Gratis´ er bij. Als tenminste ´peugeot connect nav´gelijk staat aan myway. Zoals al eerder gezegd, de MyWay van de 508 is een lichte upgrade, uniek voor de nieuwe generatie on-board netwerken. Citaat: Wat dan overblijft is het onderstel van de C5, daar moet dan premium voor worden betaald. Conclusie is eerst maar eens rijden met de 508 tzt, en zien wat citroen voor 2011 doet. Premium is meer betalen voor minder, maar bij de C5 betaal je dus 3kE meer voor aantoonbare en voor veel Citroën-rijders essentiële features: 1) hydractive 3+ 2) dubbele draagarmen voor 3) elektrische stoelen Door net te doen alsof die er niet op zitten en vreemde optiecombinaties aan te vinden kan ik het verschil ook in het voordeel van de C5 doen uitvallen, maar dat slaat dus nergens op. Wil je bijvoorbeeld een geavanceeerd onderstel (wat de C5-3 dus op niveau Comfort en Exclusive standaard heeft) moet je bij de 508 de GT van 47kE kopen en dan krijg je er een 2.2HDi bij in. Da's ook modelpolitiek. NB de 508 is er niet met V6HDi, maar de C5-3 V6Di kost 49kE, wie koopt er dan nog een 508GT Xenon in een pack met de NG4 is een ongelooflijk gunstige optie; meesturend bi-Xenon kost je bij de meeste merken >2500EUR en de NG4 kost in z'n eentje (zonder BPM) 2kE! Maar in het pack concert 2 kost Xenon+NG4 maar 1695E De vraag is ook klopt de configurator wel voor mj2011, aangezien in de Franse configurator op de Exclusive (en de Exclusive plus) directioneel bi-Xenon standaard is. Citaat: maar in belgie gaat er altijd een flink stuk van de catalogusprijs af bij de dealer Veel van deze auto's worden zakelijk gereden (de werkgever least), de rijder ziet nergens korting. Koop je wel particulier dan zie je korting in de vorm van een goede inruil op je oude, meer dan de korting op de nieuwe, maar dat is puur boekhoudkundig.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
26 okt 2010 12:02 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
in belgie krijg je altijd korting met of zonder inruil.. en als je een oude auto hebt krijg je ook nog een mooie recyclage premie.. en de zakelijke C5 1.6 was goedkoper dan mijn particuliere.. 
|
26 okt 2010 12:10 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
EvilTwin schreef: Bottom line is dat ze door opties te bundelen, de opties per stuk goedkoper worden. Premium is meer betalen voor minder, maar bij de C5 betaal je dus 3kE meer voor aantoonbare en voor veel Citroën-rijders essentiële features: 1) hydractive 3+ 2) dubbele draagarmen voor 3) elektrische stoelen Door net te doen alsof die er niet op zitten en vreemde optiecombinaties aan te vinden kan ik het verschil ook in het voordeel van de C5 doen uitvallen, maar dat slaat dus nergens op. Wil je bijvoorbeeld een geavanceeerd onderstel (wat de C5-3 dus op niveau Comfort en Exclusive standaard heeft) moet je bij de 508 de GT van 47kE kopen en dan krijg je er een 2.2HDi bij in. Da's ook modelpolitiek. NB de 508 is er niet met V6HDi, maar de C5-3 V6Di kost 49kE, wie koopt er dan nog een 508GT Xenon in een pack met de NG4 is een ongelooflijk gunstige optie; meesturend bi-Xenon kost je bij de meeste merken >2500EUR en de NG4 kost in z'n eentje (zonder BPM) 2kE! Maar in het pack concert 2 kost Xenon+NG4 maar 1695E De vraag is ook klopt de configurator wel voor mj2011, aangezien in de Franse configurator op de Exclusive (en de Exclusive plus) directioneel bi-Xenon standaard is. Het zou natuurlijk mooi zijn als xenon weer als standaard op exclusive wordt geherintroduceerd. Dat je voor Xenon bij VAG&Co de hoofdprijs betaald wil ik wel geloven; daar kosten ronde wielen al extra...desalniettemin biedt Peugeot xenon op de 508 aan voor 1100/1150, afhankelijk van de utvoering en vanaf niveau active (zeg maar dynamique). Het lijkt er soms wel wat op dat jij voor Citroen aan het rekenen bent  want bij de prijs voor NG4 moet je natuurlijk wel het 'ingewisselde' myway afhalen. Je doet in ieder geval wel echt je best door de GT kiezen om het prijsvoordeel bij de c5 uit te laten komen. Stoelen in de 508 zijn overigens ook deels (bestuurder) electrisch verstelbaar; vergelijk is vooral een kweste van proberen. Zou kunnen dat die van de C5 exclusive beter zijn, erg goed zijn ze in ieder geval. Maar om nu al te concluderen dat de stoelen van de C5 meerprijs rechtvaardigen gaat mij iets te snel. Blijft over het onderstel waar ik in de door mij gekozen configuraties dan toch echt 5k voor over zou moeten hebben...we'll see. Overigens kun je de vraag 2.2 tov v6hdi straks evengoed voor de C5 alleen stellen, toch denk ik dat er voor beiden liefhebbers zullen zijn. Vraag is alleen of dat in Nederland gaat werken met het rigide anti dieselbeleid. Mijn vermoeden is dat citroen NL de 2.0 BVA6 schrapt, want die kan eigenlijk niet minder kosten dan de 2.2 door de extra uitstoot van de 2.0 en daardoor verschuldigde BPM. Sowieso kijk ik niet meer naar diesel, meerprijs (5.800!!!) plus wegenbelasting verdien je bij 40000km/j niet meer terug...
|
26 okt 2010 14:11 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Roman schreef: in belgie krijg je altijd korting met of zonder inruil.. en als je een oude auto hebt krijg je ook nog een mooie recyclage premie.. en de zakelijke C5 1.6 was goedkoper dan mijn particuliere..  In NL zit er doorgaans ongeveer 12% marge in de prijs exclusief belastingen. Een goede onderhandelaar haalt die er van af, de leasemaatschappijen nemen 8% korting op de kale prijs ex BTW/BPM. Dealers willen de volledige marge als je ze tegen elkaar uitspeelt uiteindelijk wel weggeven, omdat ze ook nog de bonussen hebben op verkochte aantallen. Vooral in december wordt het soms wild, ik ken verhalen van auto's die fors onder de kostprijs weggingen om de bonussen veilig te stellen.
|
26 okt 2010 14:20 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Henk, ik probeer objectief te rekenen en exact te classificeren waar een prijsverschil vandaan komt/rechtvaardigt. Alleen al Hydractive is een optie van >1500. (bestel maar eens Airmatic DC bij Mercedes  ) Citaat: Je doet in ieder geval wel echt je best door de GT kiezen om het prijsvoordeel bij de c5 uit te laten komen. Jij rekent wel heel makkelijk naar je eigen 5kE toe. De GT is een relevante vergelijking omdat die aangeeft hoeveel de dubbele draagarmen voor kosten/waard zijn. Citaat: vanaf niveau active (zeg maar dynamique) NB Uitvoering dynamique is komen te vervallen, plek overgenomen door de Business Citaat: bij de prijs voor NG4 moet je natuurlijk wel het 'ingewisselde' myway afhalen klopt, maar 550eur extra voor een MyWay naar NG4 upgrade is dus echt een goede deal. biXenon+NG4 = 1700 ipv 1150 (508) RGEG= 1kE NG4 = 3kE
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
26 okt 2010 17:59 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
EvilTwin schreef: Henk, ik probeer objectief te rekenen en exact te classificeren waar een prijsverschil vandaan komt/rechtvaardigt. Alleen al Hydractive is een optie van >1500. (bestel maar eens Airmatic DC bij Mercedes  ) Ik heb niet gezegd dat ik objectief ben, zou ik nooit doen. Concludeer alleen een bepaald prijverschil bij opties die voor mij een must zijn. Overigens is de meerprijs voor HP sinds enige tijd nul op de C5 (prijs dynamique=prijs comfort). Natuurlijk krijg je op de dynamique wel 'kostbare' 17"rims, maar op de comfort zitten daarvoor weer enkele nuttige zaken die de dynamique niet heeft. En het voor het niet hebben van comfortverpestende 17" zou ik zelfs wel een meerprijs willen betalen... Wat je overigens nog niet hebt genoemd (dat doe ik dan maar) is het gegeven dat de 508 net op de markt komt. Doorgaans zijn de 'introductieprijzen' wat aan de lage kant . Enerzijds omdat vooral bij introductie veel autotests plaatsvinden. De reputatie 'betaalbaar' of juist 'te duur' heb je zo, maar je raakt m niet snel weer kwijt. Maar ook omdat het belangrijk is een goede start te maken met de verkoop van een model.
|
27 okt 2010 07:59 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
we gaan hier een beetje in cirkels, jij schreef: Citaat: Hij is een heel stuk goedkoper. Dat is hij dus niet. Alleen mte jouw combinatie van opties nemen dan kom jij goedkoper uit. Dat wil dus absoluut niet zeggen dat de C5 structureel duurder is. Ander voorbeeld: 508 eHDi Blue Lease Executive incl Connect NAV parkeerhulp voor =700 totaal = 31200 C5-3 eHDi lim.business incl MyWay incl parkeerhulp voor EN achter totaal = 31300
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 okt 2010 13:07 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Wanneer staat C5 modeljaar 2011 bij de dealers?
Glasdak op de C5 kost € 895, die moet je er ook nog bij doen voor het vergelijk. Ook in dit geval is de C5 daarom substantieel duurder: € 1.000. Objectief is de C5 duurder -afgezien wellicht van de exotische GT, dat zal nog moeten nog blijken uit de prijs voor de c5 2.2hdi- en subjectief kom ik op 5k€.
Voor mij is de limited business helemaal geen optie: bij citroen kan ik xenon en leer alleen op exclusive bestellen en ben ik daar op aangewezen. Bij peugeot kan leer en xenon zie ik ook op de 508 blue lease executive, en dat vind ik een heel groot voordeel.
|
27 okt 2010 16:42 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|