V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik heb het 1 of 2 keer met mijn ph1 gehad, vanaf 120 km/u een uitvoegstrook op en flink moeten afremmen naar 50 of 60 km/u vanwege een file voor het stoplicht onderaan de afslag. Het voelde alsof de ABS ingreep, maar niet zo duidelijk als dat de ABS echt ingrijpt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Er zat meerdere maanden tussen de 2 keer dat ik het gemerkt heb, dus bij mijn ph1 heb ik het gegooid op een vuiltje tussen schijf en blokken of iets dergelijks.

Lijkt me niet van dezelfde orde als de geschetste problemen bij de oh3 hier...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Maarten schreef:vanaf 120 km/u een uitvoegstrook op en flink moeten afremmen naar 50 of 60 km/u vanwege een file voor het stoplicht onderaan de afslag. Het voelde alsof de ABS ingreep, maar niet zo duidelijk als dat de ABS echt ingrijpt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voelde je niet gewoon het BAS (brake assist) wat ingreep?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Geen idee hoe dat voelt :oops: ik heb in ieder geval op dat moment niet het idee gehad dat de auto slecht(er) remde, de vertraging was echt prima. Maar het voelt wel raar aan aan het rempedaal.

Maar eh, dit is dan vast iets anders dan de ph3-problematiek :oops:
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2010 13:14
Auto: C5 THP 1.6 Tourer
Opties: ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 28500
Kleur: metalic zwart
Locatie: Assendelft
C5club Newbie
C5club Newbie
Beste allemaal

Het trillen ( grommen) van de remmen is er bij mijn wagen ( C5 tHP 1.6) niet uit te krijgen.
Na 2000 km de achterschijven vervangen , het was even weg maar weer teug bij hoge snelheden.
Na 20000 km schijven, blokjes, en meer onderdelen vervangen , het is even weggeweest maar nu vooral bij snelheden onder de 120 km p.u.
als je de handrem gebruikt meerk je dat het alleen de achter remmen zijn.
Volgende maand gaat de auto een week de garage in om alles na te zien.
Ik rijd veel lange afstanden en ook snelheden rond de 170 km p.u.
Als iemand een oplossing heeft zou ik het heel graag vernemen.
Het trillen van de remmen hoort niet bij een auto.

Groet van mij
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Als je de handrem gebruikt, zou ik daar het antwoord zoeken. Of een tijd niet meer gebruiken na de volgende reparatie. Als de schijven heet geremd zijn en je gebruikt daarna de handrem dan koelt dat stukje schijf te snel af met kromtrekken tot gevolg.

Groeten Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
henkS schreef:Als iemand een oplossing heeft zou ik het heel graag vernemen.
je zult toch moeten beginnen je exacte model in je profiel te zetten.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
@ henkS

Bij mijn C5 is het nog maar een weinig aanwezig, en het is fel minder geworden nadat ze mijn remblokken achter vervangen hebben. Daarvoor hadden ze ook al van alles vervangen zoals schijven achter & schijven voor. alles zonder resultaat :? . Ik heb echter op hetzelfde moment ook de wielen voor/achter vervangen omdat ik wou uitsluiten dat het de banden waren. Nu ben ik natuuurlijk niet zeker of het sterk verminderen komt door de achterblokken te vervangen dan wel door de wielen te verzetten. Stom hé, om tegelijker tijd twee dingen te gaan uitproberen :smt036 .
Binnenkort ga ik de banden voor/achter eens terug verplaatsen en krijg ik dan terug last van trillingen die duidelijk van achter afkomstig zijn dan weet ik genoeg, dan zijn het imo de banden (wat mij toch nog zou verbazen).Toch heb ik ook niet zoveel vertrouwen in de kwaliteit van de remblokken, en als ze op zijn dan ga ik voor Textar-blokken omdat die me in het verleden steeds goed zijn meegevallen.
Ik post hier zeker en vast mijn bevindingen ;) .
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2010 13:14
Auto: C5 THP 1.6 Tourer
Opties: ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 28500
Kleur: metalic zwart
Locatie: Assendelft
C5club Newbie
C5club Newbie
Beste allemaal.

Mijn wagen ( C5 tourer 1.6 HTP)is vanaf 9 dec. 2010 onder behandeling bij de dealer en Citroen Nederland, hij (de auto) heeft een speciale begeleider gekregen om het probleem rond de remmen en de motor management storing op te lossen, steeds maar resetten een 5de paar nieuwe schijven achter is het natuurlijk ook niet.
Ik heb er nieuwe winterbanden met nieuwe alu velgen ondergeplaats , die maakt geen enkel verschil.
Het is nu 12 jan 2011 en ik rijdt nog steeds in een leen C5 van de garage ( uitstekende service hoor bij de garage)
Nu wordt ook dieper en vergaand onderzoek uitgevoerd waarom de motor ( 1.6HTP) om de zoveel tijd in een motor management storing gaat die in de latere gevallen ook na 150 a 200 km weer reset alsof er niets aan de hand is.
In het begin deze 2 x laten reseten in Duitsland ( ik werk daar) bij een Dealer.
Al met al zo'n 35000 km aan het rommelen met deze wagen, de eerste management storing was al na 2 weken en rond de 2000 km gereden.
Maar goed, de volhouder wint zullen we maar denken.
P.s. de wagen was splinternieuw.
De leenauto is een C5 diesel 1.6 sedan en heeft het remprobleem geheel niet.
wordt vevolgd,
Groet Henk
bdc
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
C5club Fan
C5club Fan
Het trillen bij remmen heb ik ook. De remschijven zijn al gecontroleerd, banden vervangen, balancering nagekeken, etc.

Nu stel ik vast dat het eigenlijk niet alleen trillen is bij hard afremmen op hoge snelheid. Bij snelheden vanaf 140km/u begin je een lichte trilling waar te nemen, die toeneemt naarmate je sneller rijdt. Nu dacht ik eerst dat het misschien "normaal" was, gezien de snelheid. Maar gezien mijn vorige auto die nu 10 jaar oud is dat niet doet bij die snelheid, begin ik toch te twijfelen.

Is dit iets dat jullie ook waarnemen?

Groeten,
Bart
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:34
Auto: C5 Tourer 2.7 HDI Exclusive
Opties: Panoramisch dak - Concert Pack met 3d navigatie - Detectiepack Plus - Beschermingspack - Afil - Xenon - Zwart leder interieur
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 14587
Kleur: Bourrasque
Locatie: Mortsel - België
Hallo allemaal....

Ik moet zeggen dat het trillen bij mij verdwenen is.... M'n garagist heeft de beide cardanassen vooraan vervangen en heeft toen ook gemerkt dat er een bevestigingsbout van de stuurinrichting rechts voor (een bout die op het vooropgestelde koppel was aangetrokken) percies niet echt "vast" stond. Uiteraard heeft hij beide bouten (links en rechts) iets straffer aangetrokken.

En ja, het trillen is verdwenen.... hopelijk voor eeuwig en altijd....
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een zó jonge auto, en dan al twee aandrijfassen vervangen....... :oops:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Wel de oude assen mee gekregen?
Kunnen nooit versleten zijn, hooguit defect door een klap. :D maar dan had je meer defect.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
JW-NHS schreef:Een zó jonge auto, en dan al twee aandrijfassen vervangen....... :oops:
Tenzij dit een voorbode is van een terugroepaktie wegens een fabricagefout in de assen...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
bdc schreef:
Is dit iets dat jullie ook waarnemen?
Nee, ik heb helemaal geen trillingen bij het rijden, ook niet aan 140 of 150 Km/u (mag dit eigenlijk wel :lol: zo snel).
En onlangs heb ik de banden voor/achter terug van plaats gewisseld en er blijft een heel lichte trilling als ik rem aan 130 Km/u of meer, mijn inziens ligt het niet aan de schijven maar eerder aan de kwaliteit van de remblokken achteraan want na dat ze deze vervangen hadden was er plots wel een behoorlijke vermindering van het fenomeen.
Mocht het toch nog in de banden zitten dan ga ik dat kortelings weten aangezien hij aan nieuwe toe is, al zullen het geen Michelins meer zijn aangezien ik als werknemer van Continental best behoorlijke korting krijg op onze producten :smt038 . Dus wordt het een Sportcontact 3 in 18" of misschien een Uniroyal (ook Continental eigendom).
bdc
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
C5club Fan
C5club Fan
De trillingen zijn (eindelijk) opgelost! Bleek een defecte veerpoot linksvooraan te zijn. De rechterveerpoot vooraan werd in het verleden al eens vervangen, nadat die zo goed als niets meer deed. Ik vraag mij af of de 2 achteraan het nog lang gaan volhouden. Blijkbaar worden veerpoten niet gedekt door de Essentialdrive-garantieuitbreiding...

Helaas heb ik sinds kort een nieuw tril-probleem, los van bovenstaande. Wanneer ik (na langdurig rijden) de koppeling in eerste en tweede zachtjes laat opkomen trilt de hele auto alsof het toerental van de motor te laag is (wat niet zo is)..
Plaats reactie