stoot rubbers onder achterste draag arm
Auteur |
Bericht |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
MarcusE schreef: Zal wel aan de constructie liggen. Voor zit het wiel aan de 'veerpoot' vast, terwijl die achter aan een swing-arm zit. En waarschijnlijk kan de swing-arm wel doorslaan, maar de poot voor niet. Gok ik zo. Helaas had ik net op dat moment geen fototoestel bij me, maar in Spanje vonden we een Xantia 50 meter na een steile hoge verkeersdrempel met een lamme voorpoot. De wagen was niet verrot, maar de rechter binnenpoot had zich naar boven geschoten dwars door de deksel en de bevestiging en stak er ca 20 cm bovenuit. De motorkap was open gedrukt en daaraan te zien was de eerste klap nog erger geweest. Het kan dus wel stuk!
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
28 sep 2009 10:25 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
ik heb daar wel eens vaker van gehoord, bij Xant en Xm en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit net als overmatige ADAL slijtage ook iets te maken heeft met het rijden op harde bollen. Dynamische belastingen zijn in de regel 3 à 4 keer zo kwalijk als statische en juist de dynamische belastingen worden versterkt bij lege bollen. De C5 heeft hier in principe geen last van, maar met verdwenen aanslagrubber achter loop je wel het risico dat de bol eraan gaat. Helaas ben ik ze ook net beide kwijtgeraakt, na een paar trips met volle belading. Ik merkte het op mooie drempels die ik normaal met 60 à 70 nam: KLOINK vanachter. Niet bij het erop rijden, maar juist bij het eraf rijden. Precies het verschil zoals je dat tussen een CX en een Xm kunt waarnemen Ik ontdekte wel een trucje, door kort de remmen aan te tikken op de top van de drempel, duikt de auto de drempel af en heb je iets meer slag achter om de beweging te dempen. NB omdat bij drempels in principe de achterkant toch al op HARD gaat (HA3+) heeft het selecteren van de sportstand geen nut, behalve als je voor de drempel scherp remt, waardoor hij al HARD wordt, voordat de voorwielen de drempel raken, maar dan rij je sowieso langzamer, of erg veel harder voor de drempel.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 sep 2009 14:29 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
lijkt me ook stug dat je met die ribbels de uiterste invering bereikt, dar heb een drempel van formaat waterkering voor nodig...
_________________ Johan
|
28 sep 2009 23:02 |
|
 |
SanderJ
V.I.P.
Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23 Berichten: 248 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Omdat ik het gevoel heb dat mijn C5 bij het afrijden van hobbels/drempels rechtsvoor meer in veert dan linksvoor (of andersom)maar eens onder haar kont gekeken: en inderdaad er ontbreekt een van de nokaanslagen. vervangers zijn inmiddels besteld. Iemand een suggestie voor de lijm/kit om ze wat aan de auto te laten blijven?
|
29 sep 2009 10:37 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Ik had er al een nieuw draadje over geopend, maar er was al veel over geschreven zie ik. Linksachter is hij bij mij dus weg, niet dat ik er iets van merk overigens... Hoe ver zakt hij achter als hij in de laagste stand staat, heeft iemand dat al eens bekeken? Ligt hij dan ijzer op ijzer als de rubbers er niet zitten? Ik heb geen brug of put namelijk... 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
20 okt 2009 16:43 |
|
 |
C5vanMatti
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Ploffie schreef: Ik had er al een nieuw draadje over geopend, maar er was al veel over geschreven zie ik. Linksachter is hij bij mij dus weg, niet dat ik er iets van merk overigens... Hoe ver zakt hij achter als hij in de laagste stand staat, heeft iemand dat al eens bekeken? Ligt hij dan ijzer op ijzer als de rubbers er niet zitten? Ik heb geen brug of put namelijk...  Ik weet wel een brug 
|
20 okt 2009 18:49 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Wel eerst even overleggen met Tom hè, Mathijs. 
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
20 okt 2009 19:00 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Ik heb hem net in de laagste stand gezet en er bleef nog een beetje verticale veerbeweging over. Nu weet ik alleen niet of dat alleen door dat ene kleine rubbureren balletje kan komen. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
20 okt 2009 19:22 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
De rubber knop is niet zoduur en zo te plaatsen. Gewoon even halen bij de dealer en de 21ste op de meeting eronder zetten als je dan nog geen kans hebt gehad om het te doen.  
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
20 okt 2009 21:24 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Heb je zelfs geen brug voor nodig, ff op een vlak stuk weg in de hoogste stand zetten. En ja ik weet dat je nooit onder een HP auto moet gaan liggen tenzij je drastich dun wilt worden, maar voor de rubbers hoef je nauwelijks onder de auto te kruipen, en dat bovendien hooguit voor 15 seconden... En als je je HP systeem zo slecht vertrouwt, moet je er dan wel mee gaan rijden 
_________________ Johan
|
20 okt 2009 22:34 |
|
 |
beton
V.I.P.
Geregistreerd: 18 maart 2008 20:22 Berichten: 86 Woonplaats: Wirdum
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
_________________ ---> This Way To The Future --->
|
01 nov 2009 11:22 |
|
 |
juzzwuzzz
C5club Fan
Geregistreerd: 14 okt 2009 07:57 Berichten: 61 Woonplaats: Zuid holland
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
bij mij mist er dus ook 1. Aangezien ik toch langs de garage moet om een afdekdopje van mn dakdrager te bestellen zal ik gelijk vragen of ze zo'n stoot rubbertje kunnen bestellen (of gelijk 2).
|
12 dec 2009 21:02 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Bij de banden wissel even die van mij gecheckt. beiden zitten er nog en zijn stevig. Het lijkt me dat die idd in de hoogste stand gewoon op straat te vervangen zijn. Johan
|
13 dec 2009 09:29 |
|
 |
Greeny
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Gister besteld en vandaag 2 van deze dempers bij de dealer afgehaald. Kwam er bij de comfortbollenmontage achter dat er nog maar 1 aanwezig was.
Inmiddels zijn we met dit draadje een jaar verder maar ik zie echter nog niemand die het vanuit de hoogste stand voor elkaar heeft gekregen. Alleen maar aanname's van "dat moet wel lukken". Volgens mij moeten de achterwielen los van de straat komen zodat je er goed bij kan komen.
Kortom wie heeft het voor elkaar gekregen zelf te doen en hoe ( in de hoogste stand of door middel van opkrikken ).
|
07 okt 2010 20:35 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: stoot rubbers onder achterste draag arm
Nee, het kan gewoon op de brug, met de wielen op de brug en de man/monteur tussen de achterwielen. Wel in de hoogste stand.
En als je deze situatie wil simuleren op straat, ja, dat wordt wat moeilijker...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 okt 2010 20:42 |
|
 |
|