Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Auteur |
Bericht |
Duitser
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 aug 2010 12:18 Berichten: 199
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Roman schreef: zo moet je niet rijden daar houdt het roetfilter niet van..  Af en toe 200 op de Deutsche Autobahn doet ook wonderen, dat had ik er niet bij verteld want dan haal ik de 1:18 niet meer. 
_________________ Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
|
25 sep 2010 11:38 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
|
25 sep 2010 11:46 |
|
 |
WeerC5
V.I.P.
Geregistreerd: 30 aug 2010 19:26 Berichten: 284 Woonplaats: Friesland
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Net voor de tweede keer de C5 afgetankt. Na de eerste tankbeurt bleek het verbruik 9,8 l/100 km (1 op 10,2) te zijn. Dat was wel even schrikken in vergelijking met mijn vorige auto (Volvo V70 2,5D) die aan gemiddeld 6,6 liter genoeg had. Nu bij de tweede tankbeurt is het al beter, 8,2 l/100km (1 op 12,2). De boordcomputer gaf ook 12,2 aan dus die klopt goed bij mij. Daarna even wat sprintjes gedaan met kickdown. Momentaan verbruik op de BC 1 op 3,7 Guus
_________________ Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel
|
26 sep 2010 18:03 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
2.2 met automaat is geen zuinigheidsmonster maar gaat wel als de brandweer 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
26 sep 2010 19:33 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Met de 2.2 HDI berline 1:12,6 over 80.000 km
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
26 sep 2010 20:15 |
|
 |
Robbert
|
 Re: Verbruiksdraadje
De nieuwe Volvo XC60 D3 (2 liter, 5 cilinder, 163 pk bij 2900 toeren, 400 nm bij 1400 toeren) Geartronic heeft over de 1e 10.000 km gemiddeld 6,9 liter verbruikt. Vind ik heel netjes voor zo'n vierkante PC-hooft tractor 
|
26 sep 2010 20:43 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Da's inderdaad een keurige waarde. Dat kreeg ik met de Laguna (een 150 dci; minder frontaal oppervlak, minder vermogen, minder koppel) ook niet voor mekaar!
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
26 sep 2010 21:08 |
|
 |
WeerC5
V.I.P.
Geregistreerd: 30 aug 2010 19:26 Berichten: 284 Woonplaats: Friesland
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
De vorige V70 was handgeschakeld, die daarvoor ook automaat. Het verbruik van die auto was 7,4 l/100km, ik hoop de C5 ook weer daar in de buurt te krijgen.
Guus
_________________ Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel
|
26 sep 2010 21:09 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Hangt natuurlijk ook van je rijstijl af... maar als die van mij consistent 7.4l/100km gaat lopen, breng ik 'm weg!
Afgelopen week heb ik 6.2l/100km gereden (de hele week 's ochtends rustig aan op de A2, woensdag-, donderdag- en vrijdagmiddag veel optrekken/stoppen-file). Volgende week ga ik 'm eens wat meer achter de vodden zitten.
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
26 sep 2010 21:37 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Roman schreef: zo moet je niet rijden daar houdt het roetfilter niet van..  Het is vrijwel onmogelijk op vlak terrein met normale snelheid (max 120 a 130) de zelfontbrandingstemperatuur van 450graden van het Roetfilter te halen. Dus als je als een oud wijf rijdt stoot je minder roet uit en is het roetfilter minder snel verzadigd. Verder leert de ervaring dat het regenereren van het roetfilter zelfs bij 50 km in 4 of zelfs bij 70-80 in vijf al mogelijk is en probleemloos verloopt. Als je fors rijdt haal je nog steeds niet de zelfontbrandings temp en is regenereren nog steeds nodig. Alleen zal de frequentie van regenereren toenemen omdat je meer roet uitstoot door je rijstijl. Per definitie kan het dus gunstiger zijn om rustig te rijden. De ervaring leert dat mensen met een rustige rijstijl soms wel tot 1000 a 1200 km hebben tussen de regeneraties en mensen die agressief rijden soms 300 km. (2.0 HdiF, 16HDiF heeft minder groot filter) Dit is te zien met de lexia (gemiddelde afstand over de laatste 5 regeneraties) Alleen bij erg snel rijden (160 en sneller) en bergop rijden bereikt het FAP 450 graden waardoor het vanzelf regenereert, dit is natuurlijk wel gunstig voor het roetfilter. Dus de duitse autobahn is wel weer goed.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
26 sep 2010 21:53 |
|
 |
WeerC5
V.I.P.
Geregistreerd: 30 aug 2010 19:26 Berichten: 284 Woonplaats: Friesland
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
peterh schreef: Hangt natuurlijk ook van je rijstijl af... maar als die van mij consistent 7.4l/100km gaat lopen, breng ik 'm weg!
Afgelopen week heb ik 6.2l/100km gereden (de hele week 's ochtends rustig aan op de A2, woensdag-, donderdag- en vrijdagmiddag veel optrekken/stoppen-file). Volgende week ga ik 'm eens wat meer achter de vodden zitten. Mijn zus heeft een Ph1 2.0 HDI automaat en zegt dat die van hen ook niet beter presteert dan 1 op 13. Dat is ook 7,7 liter op 100 km. Persoonlijk zie ik me nog niet jouw waarden halen terwijl ik zeker geen "scheurder" ben. De laatste tijd rijd ik wel veel korte stukjes en in de stad. Guus
_________________ Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel
|
26 sep 2010 22:15 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Robbert schreef: De nieuwe Volvo XC60 D3 (2 liter, 5 cilinder, 163 pk bij 2900 toeren, 400 nm bij 1400 toeren) Geartronic heeft over de 1e 10.000 km gemiddeld 6,9 liter verbruikt. Vind ik heel netjes voor zo'n vierkante PC-hooft tractor  Van wanneer rij jij een XC60? 
|
26 sep 2010 22:30 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Kan Robbert al weer rijden of is dit zijn persoonlijke ambulance?
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
26 sep 2010 23:55 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
WeerC5 schreef: Mijn zus heeft een Ph1 2.0 HDI automaat en zegt dat die van hen ook niet beter presteert dan 1 op 13. Dat is ook 7,7 liter op 100 km. Persoonlijk zie ik me nog niet jouw waarden halen terwijl ik zeker geen "scheurder" ben. De laatste tijd rijd ik wel veel korte stukjes en in de stad. Guus Korte stukjes en in de stad is blue murder. Niet alleen voor je verbruik, maar ook voor je diesel, dan wordt 'ie niet eens warm, en dat vindt het blok niet fijn. Mijn 2.2 heeft echt 10 km (vanaf mijn huis tot aan de A12) nodig om op bedrijfstemperatuur te komen. Wat dat betreft is het, ten opzichte van de XM, een achteruitgang, die had al bij Odijk (na 6 km) de naald van de koelvloeistof-temperatuur in het midden. Van die 10 km is de eerste 1,5km 60km-binnenweg, en dan 8,5 km 80km-provinciale weg met 2 stoplichten. Als ik veel stads- of korte ritten zou maken, zou ik zelf geen diesel rijden (ik schat in het komende jaar mijn jaarkilometrage op ongeveer 35.000 km). Nou weet ik niet waar en hoe en hoeveel je zus rijdt, maar mijn schoonzoon heeft ook een Ph1 2.0HDi automaat, en die rijdt (volgens eigen zeggen dan toch) een stuk zuiniger dan 1 op 13. peter ps: ik zit de 2.2, zoals beloofd, deze week (vanaf afgelopen vrijdag) wat meer achter de vodden. Dat betekent niet "120 waar je 100 mag", maar wel "als die Passat achter me heel langzaam dichterbij kruipt, even de kickdown erin in plaats van denken van ach ga jij je gang maar ik ga wel even van de cruise control af", en "zo af en toe gewoon even genieten van de koppelkromme en de onversneden autoriteit van een 2.2 HDIf". Tot nu toe zit ik volgens de BC op 6.6l/100km. De ervaring leert dat ik dan in het echie op 6.8l/100km uitkom. Kan ik mee leven.
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
27 sep 2010 23:47 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
peterh schreef: de naald van de koelvloeistof-temperatuur in het midden. Je kan m.i. beter naar de naald van de olietemp kijken .... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
28 sep 2010 09:37 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|